بازدید 15263

شگرد جدید غرب برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی

در این میان، یکی از شگردهای غربی ها، گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند. شواهد نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی، می تواند آماج برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.
کد خبر: ۱۳۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳ 16 November 2010
سرویس سیاست خارجی ـ هر چند غربی ها تلاش دارند، به گونه ای وانمود کنند که تحریم ها به شدت اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار داده است؛ اما شواهد حکایت از آن دارد که آمریکا و کشورهای اروپایی هم پیمانش به شدت در پی ارزیابی جامعه ایران درباره نگرش مردم نسبت به این موضوع و تأثیرات احتمالی تحریم ها هستند.

به گزارش «تابناک»، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی غربی در اقدامی گسترده، تلاش خود را برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی در سطوح گوناگون کلید زده و در این راه از همه ابزارها بهره می گرفتند.

بررسی های ما نیز نشان می دهد، به تازگی غربی ها و پس از آنکه نتایج پیش بینی شده خود از اعمال تحریم های گسترده علیه ایران را به طور عینی ندیده اند، در پی جمع آوری اطلاعات از اقشار و لایه های گوناگون اجتماعی کشورمان برای ارزیابی نتایج این تحریم ها برآمده اند.

بر همین پایه، عوامل سرویس های اطلاعاتی غرب با روش هایی چون ارتباط گیری با اساتید و کارشناسان ایرانی به بهانه تحلیل آنها از تأثیر تحریم ها، دادن فراخوان های بین المللی مقاله با موضوع هایی که به تحریم ایران مرتبط است، طرح بحث تأثیر تحریم ایران در چت روم ها، ارتباط گیری با توریست های ایرانی و همچنین گفت وگوهای دوستانه توریست های غربی با شهروندان ایرانی، طرح موضوع با تجار و بازرگانان ایرانی و مواردی از این دست، تلاش دارند تا به درکی عینی از تأثیر تحریم ها علیه ایران دست پیدا کنند.

این گزارش می افزاید: در این میان، یکی از شگردهای غربی ها، گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند.

شواهد نیز نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی، می تواند آماج برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.

البته باید یادآور شد، هرچند به طور طبیعی و با توجه به پیوستگی اقتصادی و حجم بالای تبادلات چند جانبه در جامعه جهانی، بدون شک، تحریم بر روی اقتصاد و زندگی مردمان هر کشوری با هر درجه ای از توسعه یافتگی تأثیراتی خواهد داشت، آنچه مهم است، درک این موضوع است که هموطنان ما باید با حساسیت و دقت بالایی میان منافع ملی و مسائل درونی کشور تمایز قایل شوند؛ توجه به اینکه طرح هر موضوعی درباره اوضاع داخلی کشورمان با بیگانگان ـ حتی در گفت وگویی دوستانه ـ موضوعیت ندارد.

به عبارتی، موضوعات و مشکلات درونی کشور همانند مسائل درونی یک خانواده است که عموما افراد تمایلی به ابراز آن نزد اغیار ندارند؛ بنابراین، این موضوع در سطحی کلان تر، درباره موضوعات ملی نیز صدق می کند، زیرا مرور تاریخ کشورمان، نشان می دهد که بیگانگان در هیچ برهه ای و یا در ارتباط با موضوعی، خیرخواه ملت ایران نبوده اند.

همچنین باید یادآور شد که امانتداری در موضوعات ملی ـ که اهمیت بین المللی می یابد ـ نافی نقد شرایط و توصیه به مسئولان برای مدیریت بهتر شرایط موجود نیست، اما باید مراقب بود که نقد و ارزیابی های ما، گذرگاهی برای دستیابی بیگانگان به اطلاعات و وضعیت ملی ما نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
رگ و ریشه و عقبه شما تابناکی ها را مردم خوب می شناسند. سیاسی کردن بیش از حد جامعه و مردم در این سالها بس نبود که اثرات منفی آن امروز گریبان گیر کشور است ؟ حالا به جان مردم افتاده اید که همه آنها را امنیتی کنید ؟! دست بردارید از سر مردم ... آنها نه به سیاست زدگی شما علاقمندند نه به فضای امنیتی که ذهن شما در آن غوطه ور است. دست از این تحلیل های توهم گونه بردارید بگذارید به سادگی زندگی کنند ...
بابا مگه عامه مردم چه اطلاعات خاصی میتونن بدن؟ اگه منظورتون تجاوز به حریم خصوصی مردمه که در دنیای غرب این حریم بسیار کوچکتر از ایران است...
این همه کشورهایی که همه مسائل کشورشان رو همه میدانند چه اتفاق وحشتناکی براشون افتاد که شما فکر میکنید برای ما هم میافتد مگه اینکه......
نميدانم چرا وقتي خبرنگاران صدا و سيما براحتي در همه كشورهاي اروپائي و حتي آمريكا با مردم مصاحبه ميكنند و مردم آنجا هم هر چي دلشان ميخواهد از انتقاد به مديران كشور تا وضع بد اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي وخانوادگي و زيست محيطي و ... ميگويند و بلافاصله با آب و تاب رسانه اي ميشود .ولي ما بايد حواسمان باشد در رسانه هاي خودمان هم از مشكلات حرف نزنيم و به نابساماني ها انتقاد نكنيم مبادا دشمن سوء استفاده كند و از هيچ چيز پيش هيچكس چيزي نگوئيم چون اين مسائل خانوادگي و داخلي است اين دوگانگي را تعريف كنيد لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
آخ که گل گفتی!!!
دورود بر شما - با ارائه چنين مقالاتي در رسانه باعث ميشويد كه آگاهي عموم نسبت به رفتارهاي خصمانه و عمدتا پنهان دشمن بالا برود. جا دارد اينگونه هشدارها هر چندگاهي در رسانه و جرايد به اطلاع مردم برسد. با تشكر و قدرداني
مسائلی که یک شهروند عادی می داند که اطلاعات طبقه بندی شده نیست که کسی بخواهد از آنها برای جاسوسی استفاده کند. این اطلاعات بیشتر جنبه آماری دارد.
اینکارا لازم نیست اصولاً
اونقدر دانشجو و توریست هر سال کشور رو به مقصد کشورهای اونا ترک می کنه که اونا اصن لازم نیست خودشون رو خسته کنن
آخ يكي نيست بگه خلق خدا تو كوچه وبازار چي داند كه مي خوان بروز بدن و اونور آبي ها ازش استفاده بكنند.ويروس كرم يا هر جونوري ديگه كه يكي از اونا به اسم استاكس نت اومد توي عالم مجازي ايرون خوب چرخيد ورقصيد و خريد و در رفت و كسي هم كاري نكر حالا از يه پيرزن 90ساله كه داره روي دو كيلو شلغم با مغازه داره چون ميزنه مي خوان اطلاعات مهم و امنيتي كسب كنند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
دمت گرم
وقتی بعضی مسئولین برای گرفتن مدارک دانشگاهی جهت ارسال پایان نامه به دانشگاههای غربی تمام اطلاعات دسته بندی شده و آمارها را میفرستادند و از خود نمیپرسیدند که چه راحت مدرک خود را از دانشگاههای خارجی میگیرند کسی اطلاع رسانی نمیکرد حال مردم چه اطلاعاتی دارند غیر از اینکه سعی در ایجاد موج حساسیت در جامعه کنند
مردم ایران مثل مردم کوفه نیستند که دشمن توسط خودمان کشورمان را فتح کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل