بازدید 3069

جرايم متعدد در پرونده مرد تبهكار

ماموران كه احتمال مي‌دادند متهم در فهرست افراد تحت تعقيب پليس باشد، به بررسي اين موضوع پرداختند كه معلوم شد رضا ـ متهم ـ ارديبهشت سال گذشته 3 نفر از دوستانش را براي سرقت اموال خانه‌اي اجير كرده و متهمان پس از بستن دست و پاي دختر خانواده 2 عدد سند مالكيت خودرو، آپارتمان، اسناد و مدارك، ارزهاي خارجي و 10ميليون تومان طلا و برليان را سرقت كرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸ 10 November 2010
جام‌جم: مرد تبهكاري كه پس از بستن دست و پاي يك دختر جوان و سرقت ميليوني از خانه‌اش تحت تعقيب پليس بود، در جريان سرقت ديگري در غرب تهران دستگير شد.

چند هفته پيش ماموران انتظامي هنگام گشتزني در يكي از محله‌هاي غرب تهران متوجه شدند مردي در حال سرقت اموال خودروي پرايدي است كه در حاشيه خيابان متوقف شده است. به اين ترتيب، ماموران وي را دستگير و به كلانتري منتقل كردند. مرد ميانسال با معرفي خود به نام رضا در بازجويي‌هاي پليسي مدعي شد كه خودروي پرايد را زني كه از بستگانش است، در اختيارش قرار داده تا آن را تعمير كند.

گم شدن مرموز مالك خودرو

ماموران درپي اظهارات متناقض متهم، به جست‌وجوي مالك خودرو پرداختند ولي صاحب خودرو شناسايي نشد.

بنابر اين در استعلام از اداره راهنمايي و رانندگي، مالك خودرو كه مردي جوان بود، شناسايي و به كلانتري احضار شد، اما به جاي وي، زني ميانسال در كلانتري حضور يافت. ماموران به تحقيق از اين زن پرداختند كه وي گفت مالك خودرو پسرش بوده كه چند ماهي است ناپديد شده و آنها در جست‌وجوي وي هستند.

متهم، سابقه‌دار بود

با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران كه احتمال مي‌دادند مرد دستگيرشده سابقه‌دار است، به بررسي سوابق كيفري او پرداختند كه معلوم شد او ده‌ها بار به اتهام خريد و فروش مواد مخدر، زورگيري، سرقت خودرو و اموال داخل آن دستگير و زنداني شده است.

با تشكيل پرونده‌اي در اين رابطه در شعبه نهم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران پرونده براي ادامه تحقيقات در اختيار ماموران پايگاه دوم آگاهي تهران قرار گرفت.

متهم، تبهكار فراري بود

ماموران كه احتمال مي‌دادند متهم در فهرست افراد تحت تعقيب پليس باشد، به بررسي اين موضوع پرداختند كه معلوم شد رضا ـ متهم ـ ارديبهشت سال گذشته 3 نفر از دوستانش را براي سرقت اموال خانه‌اي اجير كرده و متهمان پس از بستن دست و پاي دختر خانواده 2 عدد سند مالكيت خودرو، آپارتمان، اسناد و مدارك، ارزهاي خارجي و 10ميليون تومان طلا و برليان را سرقت كرده‌اند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد، بعد از چند ماه 3 مرد اجيرشده و سركرده باند ـ رضا ـ دستگير و روانه زندان شده‌اند ولي از زمستان سال گذشته رضا با سپردن وثيقه در دادگاه از زندان به مرخصي اعزام شده ولي ديگر بازنگشته و به اتهام فرار از زندان تحت تعقيب قرار دارد. در حالي كه ماموران، پرونده‌هاي مفتوح در مركز پليس را بررسي مي‌كردند، متوجه پرونده سوءقصد به جان مردي در يكي از محله‌هاي تهران شدند كه تصوير رايانه‌اي از ضارب آن با متهم بازداشت‌شده مطابقت داشت. بنابر اين، ماموران اين مرد شاكي را به‌مركز پليس احضار كرده و به تحقيق از آنها پرداختند.

متهم در زندان تهديد به قتل مي‌كرد

شاكي پرونده سرقت خانه و بستن دست‌وپاي دخترش توسط متهم در اظهاراتش به پليس گفت: رضا كه سركرده باند سرقت منزلم است، زماني كه زنداني بود، چند بار با من تماس گرفت و تهديد كرد اگر شكايتم را پس نگيرم، اعضاي خانواده‌ام را خواهد كشت. وي افزود: وقتي پي بردم او از زندان فرار كرده، از ترس اين‌كه نقشه‌اش را عملي كند، به يكي از مراجع قضايي مراجعه و از او شكايت كردم.

دومين شاكي نيز با مشاهده متهم ـ رضا ـ بيان كرد، او همان مردي است كه راهم را در محله اختياريه تهران سد‌كرد و با قمه به جانم افتاد. ماموران دوباره به تحقيق از متهم ـ مرد تبهكار ـ پرداختند ولي او دوباره اظهاراتش را تكرار و گفته‌هاي شاكيان را انكار كرد. بنابر اين گزارش، مرد تبهكار با قرار قانوني از سوي بازپرس شوكت، رئيس شعبه نهم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي براي افشاي ديگر جرايم متهم ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی