بازدید 10340
هشدار مقام سعودی به ایالات متحده:

آمریکا برای اطمینان صهیونیست ها در فکر حمله به ایران نباشد

وی در پیشنهادی به ایران نیز گفت: بهتر است ایران نیز از برخی مواضع کوتاه بیاید و در مذاکرات، شرط های کمتری قایل شود، چرا که این موضوع شفایت بیشتری از فعالیت های اتمی را در اختیار غرب و آمریکا قرار خواهد داد و زمزمه های حمله و این گونه مسائل از بین خواهد رفت... «ترکی الفیصل» برای بیان بهتر دیدگاهش به ضرب المثل عربی اشاره می کند و می گوید: «برای به دست آوردت یک سیب، درخت آن را قطع نمی کنند.»
کد خبر: ۱۲۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷ 06 November 2010
سرویس بین الملل ـ رئیس سابق اطلاعات و امنیت عربستان و سفیر پیشین این کشور در آمریکا هشدار داد که ایالات متحده برای اطمینان بخشی به اسرائیل، هرگز اندیشه حمله به ایران را در سر نپروراند.

به گزارش «تابناک»، امیر «ترکی الفیصل» که اکنون رياست مركز «پژوهش‌هاي اسلامي ملك الفيصل» را بر عهده دارد، با بیان موضوع بالا افزود: بدون شک، ایران هم اکنون یک قدرت اتمی در جهان است و نمی توان از این واقعیت چشم پوشید.
به همین دلیل و نیز اظهارات برخی از مقامات ایرانی، مبنی بر حذف اسرائیل از جهان، «تل آویو» احساس خطر کرده و ایالات متحده آمریکا برای جانبداری از اسرائیل، نقشه هایی را طراحی نموده است؛ بنابراین، همه این عوامل، نباید منجر به این شود که ایالات متحده به ایران حمله کند و یا در اندیشه پیدا کردن راهکار نظامی برای کنترل ایران برآید.

«ترکی الفیصل» برای بیان بهتر دیدگاهش به ضرب المثل عربی اشاره می کند و می گوید: « برای به دست آوردن یک سیب، درخت آن را قطع نمی کنند.»

رئیس مركز «پژوهش‌هاي اسلامي ملك الفيصل» در پیشنهادی به ایران نیز گفت: بهتر است ایران از برخی مواضع کوتاه بیاید و در مذاکرات شرط های کمتری قایل شود، چرا که این موضوع، شفایت بیشتری از فعالیت های اتمی را در اختیار غرب و آمریکا خواهد گذارد و زمزمه های حمله و این گونه مسائل از بین خواهد رفت.

این مقام سعودی که در هفته گذشته، فعالترین چهره دیپلماسی عربستان شناخته شد، افزود: عربستان تا هنگامی که اسرائیل در زمین های اشغالی سال 1967 هست، حاضر به گفت وگوی مستقیم و غیر مستقیم با «تل آویو» نخواهد شد.

وی به آمریکا نیز هشداری داد و گفت: «باراک اوباما» باید هشیار باشد، زیرا طیف جدیدی از «محافظه کاران نوین» در آمریکا ظاهر شده اند که طراحی های خود را برای آمریکا و آینده ایالات متحده بدون هماهنگی با دولت آمریکا پی ریزی کرده اند. همچنین این گروه از هیچ یک از مقامات آمریکایی در سیاست خارجی و امنیت ملی تمکین نمی کنند و برای همین، این موضوع برای آمریکا و همه کشورهای جهان خطر آفرین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
امریکا هیچ غلطی نمی کنه!
نیازی به حمله نظامی نیست حمله دیر زمانی است که آغاز گشته است .
چرا همه میخواهند ایران از حقوقش کوتاه بیاید چرا ایران نباید حقوقی فراتر از قوانین جهانی داشته باشد هر چه باشد ما مهد تمدن بوده ایم
این شد یک حرف حساب
باز جاي شكرش هست كه نگفته ما با آمريكا همراهي ميكنيم تو جريان جنگ عراق با ايران كه زيادي با آمريكا و عراق همراهي ميكردن مقامات سعودي
چه عجب یه بخاری از این عربها بلند شد
چاپلوس این جمله رو از کجا دراوردی؟
"بدون شک، ایران هم اکنون یک قدرت اتمی در جهان است و نمی توان از این واقعیت چشم پوشید."
فک کنم اینو جاش گفته بود!
"هیچ‌کس انکار نمی‌کند که وجود یک ایران هسته‌ای، یک خطر بین‌المللی بزرگ است"
خیلی وقته امریکا بهمون حمله کرده اما نه نظامی بلکه اجتماعی،یکیش این همه موادمخدره ،روزی میشه که همه جوونارومعتادکنن و..."سونا"
in maloun doshmane darejeh avale irane eslami va shi-ayan ast va kheyli alaqemand be naboudiye jomhouriye eslami ba har cheqadr hazineh ast
باید به این مقام سعودی گفت: "شما جیب ما رو نزن" نمی خواد پیشنهاد بدی!!!!!!!
تابناک چرا میگرده تا یک عرب هرچند هیچکاره، یک اظهار نظری میکنه سریعاً گسترشش میده و تفسیر و توضیح در موردش میده و پخشش میکنه!!
این در جهت ایجاد حساسیت در ایرانیان علیه اعراب نمیتونه باشه؟
بهتره تابناک جای خبر سازی یه کم به خبررسانی در مورد مواضع رسمی و عقلانی افراد دارای سمت رسمی بپردازه، نه اینکه یه شازده عرب یا یه کارمند اداره فلان، نظرش در مورد ایران اینه!!!!
اين آقا بسيار زيركانه رفتار كرده و در حالي كه ظاهرا به آمريكا هشدار مي دهد " اين كار" را نكن، در واقه باب گفتگو و فكر كردن به " اين كار" را باز مي كند. كمي دقت كنيد، عربستان از ما دفاع نمي كند !
اینست ایران ما ...

دقت کنید :

مارادونا : 1 ضد امپریالیست 2 محبوب ترین ستاره تاریخ فوتبال 3 احمدی نژاد : . . .دیه گوی عزیز برایت از خداوند آرزوی موفقیت دارم! ... برای جنابعالی که فرد پرآوازه ای هستی .... 4 قدیس !!!! 5 دعوت به تهران برای تجلیل 6 دیه گو سوپر گل سیاسی فوتبال ایران 7 هزینه 2 میلیون دلاری در سال برای ایران 8 ...

شجریان 1 حلقوم بیگانه! 2 صدای خس و خاشاک! 3 صدای مخملی 4 هنرنمامند 5 پایگاه انصار نیوز : باور کنید که شما، ام‌کلثوم که چه عرض کنم، ساسی‌مانکن هم نیستید 6 بقیشو سرچ بزنید تو نت بیشتر ازین شرمم اومد بنویسم
امریکاییها مارمولکتر از این حرفان
حئاقل به حرف این آدم توجه کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست