بازدید 1584

گوگل در این کشور جاسوس شناخته شد

گوگل در اتریش به دلیل ردیابی کاربران در مرورگر کروم متهم شناخته شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹ 15 June 2024


به گزارش تابناک به نقل از برنا؛ گوگل قصد دارد کوکی‌های طرف ثالثی که آگهی‌دهندگان برای ردیابی مصرف‌کنندگان به کار می‌گیرند را حذف کند تا به این ترتیب از حریم خصوصی مصرف‌کنندگان محافظت شود.

گوگل مجموعه‌ای از ابزار‌ها به نام «جعبه ایمنی حریم خصوصی» (Privacy Sandbox) را برای مسدودسازی روش‌های مخفی ردیابی کاربران و محدودسازی اشتراک‌گذاری داده‌ها با طرف‌های ثالث ارائه کرده و از سوی دیگر توسعه دهندگان نرم افزار و ناشران می‌توانند آگهی‌ها را بدون ردیابی کاربران ارزیابی کنند.

گروه NYOB اعلام کرده این ویژگی به گوگل اجازه می‌دهد فعالیت کاربران در مرورگر را رصد کند و این شرکت فناوری در درجه نخست باید طبق قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا رضایت کاربران در این زمینه را دریافت کند.

مکس شرمس، بنیان‌گذار گروه در بیانیه‌ای گفت: افراد تصور می‌کردند با گزینه حفظ حریم خصوصی موافق هستند، اما گوگل آنها را فریب داده تا ردیابی آگهی طرف دست اول را قبول کند. رضایت کاربران باید به طور شفاف اطلاع‌رسانی شود و عادلانه و قانونی باشد. گوگل دقیقا برخلاف این روند را انجام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری