بازدید 2763
نگاهی به طوفان آلمان مقابل اسکاتلند با هنرنمایی تونی کروس

برای افتتاحیه ماندگار با مهندس ژرمن‌ها تماس بگیرید!

تیم ملی فوتبال آلمان هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) را طوفانی آغاز کرد و موفق شد اسکاتلند را در دیدار افتتاحیه با نتیجه ۵ بر یک شکست دهد.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴ 15 June 2024

برای افتتاحیه ماندگار با مهندس ژرمن ها تماس بگیرید!

به گزارش تابناک ورزشی، سرانجام انتظارها به پایان رسید و شمارش معکوس هواداران فوتبال با به صدا در آمدن سوت کلمان پورتن داور فرانسوی تمام شد. یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه ‌شب با نبرد آلمان میزبان و اسکاتلند آغاز و پیام مهم ژرمن‌ها از ورزشگاه آلیانس آره‌نا مونیخ صادر شد‍.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ژرمن‌ها با یولیان‌ ناگلزمان، ۳۶ ساله به عنوان جوان ترین سرمربی تاریخ یورو به دنبال جبران نتایج چند سال اخیر و بازگشت به اوج هستند. خیلی مهم بود که آنها به عنوان یکی از مدعیان جام و میزبان، گام اول را محکم بردارند تا به رقبا نشان دهند که آماده نبردی سخت هستند و نمی‌خواهند اجازه دهند جام از خانه خارج شود. در این شرایط ماموریت به خوبی انجام شد و آنها با پیروزی ۵ بر یک از زمین خارج شدند. جالب اینکه هر ۶ گل این بازی توسط بازیکنان آلمان به ثبت رسید. فلوریان ویرتس در دقیقه ۱۰، اولین گل جام را به ثمر رساند و پس از او جمال موسیالا (۱۹)، کای هاورتس (پنالتی - ۱+۴۵)، نیکلاس فولکروگ (۶۸) و امره جان (۳+۹۰) گل‌های تیم ملی آلمان را زدند و تک گل اسکاتلند هم توسط آنتونیو رودیگر، مدافع ژرمن‌ها به اشتباه در دقیقه ۸۷ وارد دروازه نویر شد.

دستاورد بزرگ و تحسین برانگیز
افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ دیدار پرگل و جذابی از آب درآمد و نکته قابل توجه اینکه هم اخراجی داشت، هم پنالتی و هم گل به‌خودی! در هر حال آلمان در اولین مسابقه خود در یورو عملکردی تحسین برانگیز داشت تا بتوان میزبان این رقابت‌ها را در شمایل یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی دانست. پیروزی ۵ بر یک آلمان مقابل اسکاتلند، بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ این کشور در مسابقات اروپایی است. دستاورد بزرگ مانشفات همچنین بهترین پیروزی در افتتاحیه یورو محسوب می‌شود و پیش از این هیچ تیمی به این شکل در بازی افتتاحیه به برتری دست نیافته بود. آلمان در مجموع با ۲۸ پیروزی بالاتر از ایتالیا، فرانسه و اسپانیایی قرار دارد که هر سه با ۲۱ برد رقابت‌های اروپایی رکورددار هستند. در سمت مقابل برای اسکاتلند هم یک رکورد منفی، وجود دارد. آنها سنگین‌ترین شکست تورنمنت‌های اروپایی خود را مقابل آلمان متحمل شدند. گرچه در جام جهانی ۱۹۵۴ نیز با شکست ۷ بر صفر مقابل اروگوئه تحقیر شده بودند.

زورشان نرسید یا ترسیده بودند؟
چهره درهم و مغموم هواداران اسکاتلند در جریان بازی که بارها توسط کارگردان تلویزیونی به نمایش درآمد، نشان از ناامیدی محض آنها داشت. اسکاتلندی‌ها نتوانستند مقابل حریف قدرتمند مقاومت زیادی داشته باشند و تنها ۱۰ دقیقه پس از شروع بازی دروازه‌شان باز شد و در پایان نیمه نخست با سه گل خورده به رختکن رفتند. استیو کلارک سرمربی تیم ملی اسکاتلند پس از این شکست سنگین، اعتراف تلخی داشت و گفت: «آلمان استثنایی بود و متأسفانه زور ما به آنها نمی‌رسید. نیمه اول اوضاع خیلی زود از کنترل‌مان خارج شد و بعد از آن دیگر نتوانستیم به بازی برگردیم».

در سمت مقابل یولیان ناگلزمان سرمربی ژرمن‌ها هم گفت: «تا حدی تعجب کردم که اسکاتلند در ۲۰ دقیقه‌ اول آنقدر تهاجمی نبود. فکر می‌کنم از مالکیت توپ‌مان که واقعاً متمرکز بود، غافلگیر شدند. بازی را خیلی خوب شروع کردند و در ۱۵ دقیقه‌ اول یک اشتباه کردند. بعد از آن کمی غافلگیر شدند، کمی ترسیدند. احساس کردند بازیکنانی در خط حمله داریم که می‌توانند گلزنی کنند، به همین دلیل به دفاع فرو رفتند».

برای افتتاحیه ماندگار با مهندس ژرمن ها تماس بگیرید!

آغاز حسرت برای خداحافظی یک ستاره
در پایان دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۴، جمال موسیالا ملی‌پوش ۲۱ ساله آلمانی عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد. زننده گل دوم ژرمن ها، ۷۴ دقیقه در زمین حضور داشت اما بازیکنی که نگاه‌ها را به خود معطوف کرد ستاره ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال آلمان بود. بازیکنی که آخرین تورنمنت فوتبالی تاریخ زندگی خود را پشت سر می‌گذارد و با نمایشی که مقابل اسکاتلند داشت، یکبار دیگر یادآوری کرد که دنیای فوتبال قرار است از هنرنمایی چه ستاره‌ای محروم شود. آمار و ارقام ثبت شده از تقابل آلمان و اسکاتلند، مؤید آن است که ستاره خط میانی مانشافت در اوج دوران بازی خود قرار دارد؛ تونی کروس پس از یک فصل عالی با رئال مادرید و خداحافظی از فوتبال باشگاهی با قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، شاید موفق شود در رده ملی هم با کسب یک جام دیگر به دوران پر افتخار خود پایان دهد.

اسکاتلند با سیستم ۱-۴-۵ و دفاعی فشرده مقابل میزبان یورو صف‌آرایی کرد و به نظر می‌رسد یکی از اشتباهات استیو کلارک همین بود. چرا که هافبک‌های خلاق، باهوش و بازیساز ناگلزمان از جمله کروس، با پاس‌های کوتاه و سرعت بالای خود، روزنه‌های متعددی در عمق دفاع حریف شناسایی ‌کردند.

در این دیدار تونی کروس به عنوان مهندس میانه زمین تیم ملی فوتبال آلمان آمار شگفت انگیزی به جا گذاشت و از ۱۰۲ پاس خود در این مسابقه ۱۰۱ پاس صحیح را ثبت کرد. او در نیمه نخست آمار ۵۵ پاس صحیح از ۵۵ پاس ارسالی را ثبت کرده بود تا مقابل دقت پاس‌هایش عدد ۱۰۰ خودنمایی کند. عملکرد موتور محرکه آلمان در نبرد افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ آنقدر درخشان بود که ثابت کرد بازگشتش به تیم ملی بدون تردید یکی از بهترین تصمیم‌هایی بوده که اخیراْ ژرمن‌ها برای فوتبال‌شان گرفته‌اند. کروس ۳۴ ساله که تصمیم گرفته این فصل برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند چهارشنبه ۳۰ خرداد در دومین بازی، تیم ملی آلمان را در مصاف با مجارستان همراهی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری