بازدید 6126
۶

آموزش رای الکترونیک در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، «کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹ 09 May 2024

آموزش رای الکترونیک در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

تابناک _ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ تن  به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران، یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از میان نامزدها ۱۴ نفر مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ تن دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در هشتم حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه چهار صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، سه صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به آسانی رأی خود را به صندوق بیندازند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم دوم خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

رای‌گیری در هشت حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تمام الکترونیک برگزار می شود که چگونگی آن در کلیپ های زیر با تفکیک تهران و سایر حوزه ها آمده است.

 

تعداد بازدید : 592
 
تعداد بازدید : 594
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
رای!
مغز براندازان هم اکنون
من دور اول رای دادم الان پشیمونم
رای بی رای

مغز براندازان در دور اول
من دوره قبل رای دادم الان پشیمونم
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
چیزی هم کاسب میشی از کامنت هات یا مجانیه
در رای گیری اکترونیکی چگونه از کد ملی خود محافظت می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
توسط دزدگیر و سیم خاردار
در دور قبل با کد ملی برخی افراد رای داده شده بود بدون اطلاع آنها نتیجه چه شد .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی