بازدید 9929
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

زیارت امام حسین (ع) در شب قدر/ عذرخواهی کاظم صدیقی از مردم/ نماز شب قدر در فضای مجازی ترند شد/ متن کامل دعای افتتاح/ خبر تلخ درگذشت رضا داوودنژاد؛ بازیگر جوان/ شاهزاده سرین کیست و در ایران چه می‌کند؟

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخبار و تیتر‌هایی مانند زیارت امام حسین (ع) در شب قدر، کاظم صدیقی، نماز شب قدر، شاهزاده سرین، دعای افتتاح، یکتا ناصر، واریز یارانه نقدی، دریاچه ارومیه، نوار غزه، اسماعیل هنیه و... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰ 02 April 2024

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت چشمگیری در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

زیارت امام حسین (ع) در شب قدر

با فرا رسیدن شب‌های مبارک قدر یکی از عبارت‌های پر جست و جو در فضای مجازی واژه شب قدر و نیز زیارت امام حسین (ع) در شب قدر بود.
تعداد بسیار زیادی از کاربران به ویژه در ساعات شب قدر در پی یافتن متن این زیارت ارزشمند و قرائت آن بودند.


توضیح اینکه زیارت امام حسین (ع) یکی از اعمالی که در شب‌های قدر بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. زیارت امام حسین از اعمال مشترکی است که در هر سه شب قدر سفارش شده است و فضیلت این زیارت در ماه رمضان به خصوص در شب‌های قدر بسیار است.
حدیث درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع) در شب قدر عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:إِذَا کَانَ لَیْلَهُ الْقَدْرِ فِیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ‏ نَادَی مُنَادٍ تِلْکَ اللَّیْلَهَ مِنْ بُطْنَانِ الْعَرْشِ إِنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ‏ ع فِی هَذِهِ اللَّیْلَهِ» (کامل الزیارات، ص ۱۸۴).

بخوانید

کاظم صدیقی

آیت الله کاظم صدیقی همچنان در صدر اخبار مرتبط با حوزه علمیه امام خمینی (ره) و حواشی مرتبط با نقل و انتقال زمین در آن است.
ایشان به تازگی و به دنبال واکنش‌های گسترده در کلیپی چند دقیقه‌ای از مردم و خدای متعال بابت اتفاق رخ داده عذرخواهی کرد.

 
کاظم صدیقی با اشاره به اینکه در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم، اظهار کرد: از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم.

نماز شب قدر

از جمله دیگر عبارت‌های مرتبط با شب‌های قدر که در فضای مجازی همزمان با شب‌های قدر پرجست و جو بود باید به عبارت نماز شب قدر اشاره کرد.
نماز شب قدر دو رکعت است. در هر رکعت بعد از سوره حمد، نمازگزار باید هفت بار سوره توحید را بخواند و بعد از تمام شدن نماز هفتاد مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه» را تکرار کند. به علت تکرار هفت‌باره سوره توحید در این نماز این نماز به نماز هفت قل هو الله مشهور شده است.

دستور رئیس‌جمهور درباره برگزاری مراسم شب‌های قدر - تابناک | TABNAK

نماز شب قدر چگونه خوانده می شود؟

درکذشت رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ بود که در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ درگذشت. او بازیگر اهل ایران و فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما بود. رضا داوودنژاد داور هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان (۱۳۸۱) بود. رضا داوودنژاد وی در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به علت عوارض ناشی از عفونت خون پس از پیوند کبد پس از یک دوره بستری در بیمارستان درگذشت.

این خبر خیلی زود به یکی از اخبار پربازدید کشور تبدیل شد. 

زیارت امام حسین (ع) در شب قدر/ عذرخواهی کاظم صدیقی از مردم/ نماز شب قدر در فضای مجازی ترند شد/ متن کامل دعای افتتاح/ خبر تلخ درگذشت رضا داوودنژاد؛ بازیگر جوان/ شاهزاده سرین کیست و در ایران چه می‌کند؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پس از حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت چند تن از دیپلمات ها و مستشاران ایرانی و تخریب این کنسولگری تبدیل شد به یک باره عبارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکی از عناوین پربازدید  فضای مجازی تبدیل شد.

به نظر می رسد کاربران با جست و جو در این رابطه در پی دنبال کردن خط خبری انتقام قطعی ایران از رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع سوریه، حدود ساعت 17 عصر دیروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.

در بخشی از بیانیه سپاه پاسداران در این خصوص آمد: 

در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه ، ساعاتی قبل ( عصر روز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ )  هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی  حاجی رحیمی"  از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز  دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه  آنان  به فیض شهادت نائل آمدند.

زیارت امام حسین (ع) در شب قدر/ عذرخواهی کاظم صدیقی از مردم/ نماز شب قدر در فضای مجازی ترند شد/ متن کامل دعای افتتاح/ خبر تلخ درگذشت رضا داوودنژاد؛ بازیگر جوان/ شاهزاده سرین کیست و در ایران چه می‌کند؟

شاهزاده سرین

سرین بدیعی معروف به شاهزاده سرین پس از سفر به ایران و اهانت‌های سریالی به مقدسات بازداشت شد.
او در روز‌های گذشته به یکی از نام‌های پر تکرار در فضای مجازی بود.

«شاهزاده سرین»، فرد هتاک به مقدسات بازداشت شد
سایت فراز نوشت: کسی دقیقا نمی‌داند نامش چیست. مشهور به «سرین کرتیس» است و می‌گویند که نام خانوادگی‌اش سرین بدیعی است. از نزدیک به ۱۰ سال پیش ویدیو‌های او در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد. در روزگاری که هنوز شبکه‌های اجتماعی سلطه امروز را بر جامعه نداشت. طرز رفتار و حرف‌زدن او، واکنش‌های عجیب‌وغریبش و البته سبک زندگی لوکس و تجملاتی او سبب شد که خیلی زود به چهره‌ای سلبریتی در فضای مجازی تبدیل شود.
همان زمان هم مشخص بود که سرین چندان تعادل روانی ندارد. کسی که خودش را شاهزاده خطاب می‌کند و اعتقاد دارد که باید بر تخت شاهی بنشیند. حالا سوال اینجاست که «شاهزاده سرین» با چنین گذشته‌ای چرا ناگهان به ایران آمده است؟ برای پاسخ به این سوال باید ببینم او کیست و چگونه معروف شد و با دستگیری شهرتش به اوج خود رسید.

دعای افتتاح

دعای افتتاح یکی دیگر از نام‌های پر تکرار فضای مجازی همزمان با شب‌های قدر است.
بسیاری از کاربران با جست و جوی نام و متن دعای افتتاح در پی قرائت آن و بهره بردن از فضائل آن در شب‌های قدر هستند.
دعای افتتاح از دعا‌های شب‌های ماه رمضان که محمد بن عثمان از نایبان خاص امام زمان (عج) آن را نقل کرده است. دعای افتتاح شامل مطالبی درباره خداشناسی، لزوم خوف و رجاء، توفیق عبادت، حکمت تأخیر استجابت دعا و ارزش مناجات با خدا است. بند آخر این دعا به اظهار علاقه به دولت اسلامی در پرتو ظهور امام مهدی (عج)، بیان هدف حکومت اسلامی و وظیفه شیعیان در قبال آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید

متن کامل دعای افتتاح با ترجمه

یکتا ناصر و منوچهر هادی

یکتا ناصر و منوچهر هادی این روز‌ها بخاطر اختلافی که بر سر بچه دارند به یکی از عناوین پر تکرار فضای مجازی تبدیل شده اند.


یکتا ناصر همسر منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران بوده‌است و به گفته خود، سال ۱۴۰۱ از هم جدا شده‌اند. این زوج صاحب فرزندی به نام سوفیا هستند.
او در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مدعی شد که دخترش توسط پدرش ربوده شده‌است. مطابق توافق صورت گرفته، ناصر دخترش را به هادی تحویل داده و قرار بوده روز چهارشنبه دختر را به او تحویل دهد که این موضوع رخ نمی‌دهد. ناصر شکایت خود را در کلانتری ثبت کرد و پرونده در حال پیگیری است.

واریز یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی همیشه یکی از عبارت‌های پر تکرار فضای مجازی است. با توجه به آقای سال جدید و طرح موضوعاتی ناظر بر افزایش درصد یارانه دوباره عبارت واریز یارانه نقدی ترند شد.


یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.
بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها یارانه نقدی به حساب آنان واریز خواهد شد.

دریاچه ارومیه

در پی بارش‌های مطلوب در شمال غرب کشور و افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه نام این دریاچه حساس و مهم کشورمان دوباره به سر خط اخبار آمده است.


بر اساس تازه‌ترین اخبار کشتی آرتمیا که نماد خشکیدگی دریاچه ارومیه بود این روز‌ها به لطف بارش‌های اخیر و رهاسازی آب برخی از سد‌ها شناور شد. صفحات مجازی محلی با انتشار فیلمی در این خصوص نوشتند: کشتی آرتیما که سال‌ها در فیلم‌ها و عکس‌ها تبدیل به نماد خشکسالی دریاچه ارومیه شده بود دل به دریا زد و در آب شناور شد.

نوار غزه

نوار غزه همچنان یکی از عناوین مورد توجه در فضای مجازی است. در تازه‌ترین اخبار در این رابطه آمده است گردان‌های قسام اعلام کرد مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر صهیونیستی در غرب محله تل الهوا در غزه را با گلوله‌های خمپاره درهم کوبیده است. از سوی دیگر، روزنامه گاردین به نقل از منابعی در سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طرحی را برای انحلال آژانس آن روا در مقابل ارسال کمک‌های بیشتر به غزه ارائه داده است.


منابع مذکور عنوان کردند که طرح انحلال آن روا با این هدف ارائه شده که اگر گرسنگی در غزه اتفاق افتاد، سازمان ملل همدست و شریک در آن شناخته نشود. گاردین به نقل از این منابع تاکید کرد که این طرح رژیم صهیونیستی در راستای برنامه‌های طولانی مدت این رژیم با هدف نابودی آن روا ارائه شده است. چندی پیش نیز، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) با هشدار درباره قحطی در سراسر غزه خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در زمینه ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

اسماعیل هنیه

سفر اخیر اسماعیل هنیه به ایران دوباره سبب شد تا نام این شخصیت سیاسی فلسطینی در کانون توجهات قرار بگیرد.

 


شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه (۷ فروردین) با سفر به تهران، پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان نشستی خبری برگزار خواهد کرد. منابع خبری تاکید کردند که رئیس دفتر حماس در این سفر با مقامات ایرانی دیدار و درخصوص آخرین تحولات فلسطین و مشخصاً جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این سفر ضمن تشکر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت، برغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده اند.
هنیه با تبیین مراحل چندگانه عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شش ماهه اخیر گفت، آن‌ها سه هدف اساسی شامل نابودی حماس و مقاومت، آزاد کردن اسرای صهیونیست و کوچاندن مردم نوار غزه به سمت صحرای سینا داشتند که معنای واقعی آن تغییر واقعیت‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی نوار غزه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۹
آقای صدیقی عذرخواهی کافی نیست. فوه قضائیه لازم است ورود کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
صدیقی !
نه میبخشیم
نه فراموش میکنیم
پاسخ به ۹:۴۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
دوست عزیز این صحبت‌ها و دعا و نفرین ها براشون اصلا اهمیتی نداره
کاظم صدیقی هیچ موقع از مردم عذر خواهی نکرده - لطفا شایعه درست نکنید
امیدوارم آقای کاظمی را مردم ببخشایند اما آنهیی که گروهی فساد میکنند و هرگز لو نمی روند و پشتششان پر است را لو بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
آقای کاظمی دقیقا کیه ؟؟؟؟؟؟!!!!!
اگر با یک عذر خواهی هر خلافی منع تعقیب می خورد باید بسیاری از پروندهای مطرح در ق ق مختومه می شد . کاظم صدیقی دانسته خطا کرده بعد هم لاپوشانی کرده جرم او حق الناس است او باید محاکمه شود اگر عدالتی وجود دارد .
اقای صدیقی از مردم عذر خواهی نکرد از مردم فقط خواست که دعاش کنند . با دقت گوش کنید فقط از مقام عظما معذرت خواهی گرد
آقای صدیقی از علما عذرخواهی کرد ، نه مردم.
به مردم گفته دعا کنید خدا ببخشه
عذرخواهیییییییی!!!!! تموم شد دیگه !!!؟
سلام
اگر این موضوع مطرح باشه که همه در مقابل قانون یکسان هستند باید با آقای صدیقی مثل شخصی که کار مشابه انجام داده برخورد شود و موضوع بعدی وقتی فردی گناهی مرتکب میشه اول باید توبه کند بعد استغفار و در اخر حکم قانونی صادر شود و در اخر هم جهل به قانون رافع مسئولیت نیست
اگر صادق در گفتار و رفتار است سریعتر سند ملک را به نام بیت المال برگرداند و موئسسه خانوادگی را منحل نماید
آقاي صديقي، فرض را بر صحت كلام شما مي گذارم.
الان با كساني كه از اعتماد و غفلت شما سواستفاده كردن و به بيت المال مسلمين دست درازي كردن چي كار مي كني؟ شكايت مي كني ازشون و تا اجراي قانون محكم واي مي ايستي ؟ يا بي خيال ميشي و مي بخشيشون؟
بسم ا… ، اين شما و عدالت اميرالمؤمنين كه حتي با برادرش تعارف نداشت. منتظريم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
عذر خواهی صدیقی نشان از ادب او دارد. این عذر خواهی از جهت غفلتی است که زیر دستان را کنترل نکرده است نه از این بابت که در اموال حوزه تصرف کرده یا اموال حوزه را تصرف کرده است. خوب است انصاف داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
آقای ناشناس برو بقیه خوابتو ببین
دادگاه ویژه روحانیت چرا برای خطای اقای صدیقی اعلام جرم نکرد ؟
آقای صدیقی عذر خواهی نکردند از مردم خواستند برایشان دعا کنند. بعد آیا فقط با عذر خواهی همهع چیز تمام می شود یا باید در دادگاه پاسخگو باشند؟
آقا مگر ما هم اشتباه کنیم با یک ببخشید برطرف می گردد؟ رد مال کنید و تشریف ببرید زندان
ما دروغگو را نمیبخشیم
مگه بنده خدا چیکار کرده که باید عذرخواهی کنه. از بیت المال صرف امور دینی کرده. ابن که اشکال نداره. باید به ایشان جایزه هم داده بشه.
عذرخواهی، .... ما نخوایم عدرخواهی شما رو بپذیریم و بخوایم طبق قانون با تخلف و جرایم شما برخورد بشه باید کی رو ببینیم آقای صدیقی؟
چرا پسرهای صدیقی نمیرن غزه ؟
سوریه که میتونن برن
درقضاوت عجله نکنیم.
1.اولا تمامی آن زمینها متعلق به حوزه علمیه ووقف بوده واساسا قابل فروش واستفاده شخصی نیست.
2-اگر می خواستند زمینها را تملک کنند چراسند بزنندبه نام همان حوزه تصاحب واستفاده می کردند.
3-حالا که خوسته اند رسما سند بزنند چرا قیمت رابنابرآنچه ادعا می شود1000میلیاردتومن را6.5 میلیاردبزنند اگراین قدر قدرت داشته باشند وتقوا نداشته باشند قیمت رامثلا800 میلیاردتعیین ولی پرداخت نمی کنند.
پس صبرکنید تارسیدگی شود پیشداوری نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
متلق یه حوزه علمیه بوده؟؟؟؟؟؟؟؟ اموال عمومی مردم بوده که حوزه علمیه تصاحب کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
بدبخت ساده لوح
وظیفه دادستان کل کشور هست که به عنوان مدعی العموم اقدام به شکایت کند. سپس این شکایت در دادگاه ویژه روحانیت بررسی شود. البته علنی.
اصلا کی گفته حق دارند از بیت المال حوزه بسازند؟هرکس بخواهد از مال خودش در راه تبلیغ دین کند، تبلیغ دین که چه عرض کنم!
باید محاکمه بشود .....
مثلا یک عده دارن.پشت سرش نماز میخوانند ....
چون از مقامات است باید مومنانه برخورد شود اگر یک فرد عامی بود بیچاره ش کرده بودن همین روحانیت
بنده به سهم خودم شما را نمی بخشم و حلال نمی کنم چرا که هم دروغ گفتی و هم هنوز مال را به بیت المال برنگردانده ای.
اگر قیامتی باشد، شما را خواهم دید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم