بازدید 9687

پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده

روابط عمومی معاونت پارلمانی در واکنش به سخنان نماینده مردم شریف صحنه و کنگان خاطرنشان کرد: مسئله اصلی در تحلیل انتخابات ۱۱ اسفند که نباید از آن غفلت کرد، میراث نامطلوبی است که از دولت مدعی تدبیر و امید بر جای مانده است.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ 25 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن اطلاعیه روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به این شرح است:

یکی از پدیده هایی که از فردای انتخابات در کمال شگفتی ظهور و بروز پیدا کرد، تشبث و تمسک به بهانه های واهی توسط معدود نمایندگانی بود که به هر دلیل برای ادامه خدمت با اعتماد مجدد مردم مواجه نشدند.

از جمله آقای علی رضایی نماینده مردم شریف صحنه و کنگاور استان کرمانشاه که بخاطر عدم اقبال و چه بسا نارضایتی مردم از عملکردش از راهیابی به مجلس دوازدهم ناکام ماند، چنین می نماید که انگار به جای پذیرش نتیجه و تامل در عملکرد خود ، می خواهد عصبانیت خود از مردم حوزه انتخابیه را با حمله به دولت و شخص رئیس جمهور تلافی کند!.

وی به زعم خود بهانه قابل ارائه‌ای برای توجیه رای نیاوردن یافته است و مدعی شده که: « خیلی از مردم می‌گویند آقای رئیسی در حوزه اقتصادی، ناکارآمد ظاهر شد. مشارکت در انتخابات پایین بود، چون مردم از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور ناراضی بودند و حضور کمرنگ‌تر مردم در انتخابات یازدهم اسفند، نسبت به انتخابات‌های گذشته، ریشه در همین موضوع دارد. مدیریت نامناسب اقتصادی باعث فرو ریختن اعتماد مردم شده است»!

ادعای ایشان در کم‌رنگتر شدن حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند نسبت به دوره گذشته در حالیست که علیرغم سرمایه‌گذاری سنگین دشمن در جنگ شناختی و به ویژه جنگ اقتصادی تنها با یک درصد کاهش نسبت به انتخابات ۱۳۹۸ مواجه بودیم ، در حالیکه در اولین انتخابات مجلس در دوران پرشور اول انقلاب و در اسفند ۵۸ صرفا مشارکت ۵۲ درصد مردم را داشتیم که در مقایسه با انتخابات جمهوری اسلامی کاهش چند ده درصدی را داشتیم و کسی مدعی رویگردانی مردم از نظام اسلامی نشد.
در ضمن آقای علی رضایی در دوره یازدهم با کسب ۳۶ هزار و ۳۴۱ انتخاب شد، اما در انتخابات ۱۱ اسفند آرای وی ریزش قابل توجهی داشت، در حالیکه برخی نمایندگان محترم مجلس یازدهم توانستند با اقبال مردم به مجلس دوازدهم راه یابند.

البته نمی توان منکر تاثیر مشکلات اقتصادی در میزان مشارکت شد، هر چند که درصد مشارکت در مناطق کم برخوردار اقتصادی غالبا از مناطق برخودار بیشتر بود، اما به طور کلی نباید انتخابات اخیر را یک وجهی تحلیل کرد، بلکه لازم است از زوایای گوناگون به آن پرداخت و الا تبرئه کردن خود و ابر و باد و مه و خورشید را عامل ناکامی معرفی کردن، جز دلخوشی موقت برای گوینده‌ی ناکام، سودی نخواهد داشت.

مسئله اصلی در انتخابات ۱۱ اسفند که نباید از آن غفلت کرد، میراث نامطلوبی است که از دولت مدعی تدبیر و امید بر جای مانده است از جمله:
- ۶ برابر شدن نقدینگی به عنوان یکی از عوامل اصلی تورم
- ۶ تا ۹ برابر شدن قیمت مسکن، خودرو، سکه، ارز و بسیاری از اقلام دیگر
-ضریب جینی به عنوان یکی از شاخص‌های توزیع درآمد از ۳۶۵ هزارم در سال ۱۳۹۱ به ۴۰۱ هزارم در سال ۱۳۹۹ رسید یعنی افزایش ۹٫۵ درصدی شکاف طبقاتی در دولت گذشته رخ داده است که بالاترین میزان در دهه‌های اخیر است.
- هدر دادن ۱۸ میلیارد دلار و ۶۰ تن طلا از ذخایر استراتژیک
- اختصاصی سازی به جای خصوصی سازی و واگذاری پرفساد برخی شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی
- کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی -بدهی انباشته ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی
 - سررسید اصل و سود اوراق به میزان ۵۳۲ هزار میلیارد تومان
و تورم بالای چند ساله، رها کردن بسیاری از پروژه های ناتمام تنها بخشی از میراث مشعشع گذشته است که آثار منفی آن به سرعت قابل زدودن نیست.

از طرفی "دولت کار و فعالیت" دکتر رئیسی در این مدت علیرغم تنگناهای فراوان موفق شد حجم بزرگی از بدهی‌ها و تعهدات را تسویه کند از جمله:
- تسویه ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی اصل و سود اوراق
- تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق‌های بازنشستگی
- اختصاص بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان 
 و اختصاص ۵۴ هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی بانک مرکزی، نمونه هایی از مجاهدت دولت سیزدهم برای رفع مشکلات و غلبه بر چالش‌ها است.

ضمن اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان شکست مفتضحانه کمپین «تحریم انتخابات» بود. رسانه‌های دشمن از یکسال پیش بصورت ۲۴ ساعته با طراحی فریبنده و بمباران اخبار و گزارشهای ناصواب و جعلی در پی آن بودند تا پروژه تحریم انتخابات را به نتیجه برسانند و در این راستا علاوه بر رسانه های رسمی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی، صدها شبکه تلویزیون ماهواره‌ای و هزاران کانال در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها و مطبوعات زنجیره‌ای داخلی نیز ماموریت مایوس کردن مردم از انتخابات و تشویق آنها به خودداری از حضور در پای صندوق‌های رأی را برعهده داشتند و به واسطه تبلیغات سنگین و پرحجم اینگونه القاء می کردند که حداکثر ۲۰ درصد مردم ایران در انتخابات شرکت خواهند کرد!

برای نمونه روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: «برآوردها نشان می‌دهد که سه چهارم مردم قصد شرکت در انتخابات را ندارند و تنها ۱۶ درصد به طور قطع قصد انجام این کار را دارند. سه چهارم از شرکت کنندگان به دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی یا عدم برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در انتخابات شرکت نمی‌کنند.»

اما مردم شریف ایران با مشارکت ۲۵ میلیونی با بی‌اعتنایی نسبت به این تبلیغات پرحجم و مسموم، پای صندوق‌های رأی حاضر شده و نقشه «تحریم انتخابات» را نقش بر آب و یک‌بار دیگر ثابت کردند که فضاسازی‌های دشمن تا چه اندازه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

علی ای حال در ایران اسلامی همواره مجال نقد و اظهار نظر مخالف فراهم است، و دولت پذیرای انتقادات منصفانه و مشفقانه به ویژه از ناحیه نمایندگان محترم است و خود را موظف به رفع اشکالات واقعی می داند اما پسندیده نیست کسی که در حوزه تقنین و نظارت باید پاسخگوی عملکرد خود در برابر مردم باشد، در ارزیابی و اظهار نظر نسبت به دولت مردمی و رئیس جمهور پرتلاش از دایره انصاف و عدالت خارج شود و بدون اشاره به دستاوردها و اقدامات بی‌وقفه رئیس‌جمهور و دولتمردان برای حل مشکلات مردم، فضای کشور را تیره و تار و مأیوس کننده ترسیم کند!
امیدواریم دولت و مجلس با همدلی و هم افزایی که توصیه رهبر فرزانه انقلاب است تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور به کار گیرند و با برخی اظهارات فرصت سوء استفاده را برای دشمنان قسم خورده این مرز و بوم فراهم نکنند.

روابط عمومی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۸
آقا با این فرمان که شما به جلو می روید در دوساله باقیمانده دولت سیزدهم هم چیز چشمگیری از مشکلات مردم حل نشده باقی خواهد ماند و بهانه هم عملکرد دولت قبلی است ! حواستان باشد دو سال دیگر که کار دولت جدید شروع خواهد شد نمیتوانید دولت اسبق را مقصر بدانید !
در ضمن در هر موردی که شما اشکال میگیرید آمارهای دولت قبلی بسیار بهتر از شماست از قیمت دلار بگیرید تا نرخ مایحتاج مردم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
شما فکر می‌کنید مردم نادانند؟
فکر می‌کنید من رای ندادم مردم رو دیدم شما با هر بهانه ای پای درصد و ..رو به میان میاریدکه تو کله من فرو کنید مردم رای دادن؟
این نماینده درست میگه و نتیجه این عدم مشارکت رو در در آینده نزدیک خواهید دید
عجب رندهایی هستید شما ؟ بس کنید دیگر
سه سال است تورم را چند برابر کردید هنوز می گویید دولت قبل
تو وصیت نامه هایتان هم بنویسید دولت قبل !!!!!
اقای معاون!!
حواست هست داری چی میگی!!
تو داری میگی:

آقای علی رضایی نماینده مردم شریف صحنه و کنگاور استان کرمانشاه عصبانیت خود از مردم حوزه انتخابیه را با حمله به دولت و شخص رئیس جمهور(دکتر...!!) تلافی کند!.
و قصدت این بود که این عصبانیت را اشتباه بدانی در حالی که خودت داری میگی: تمام این مشکلات مربوط به دولت محترم دکتر حسن روحانی زید عزّه و زیر سر دولت (تدبیر و امید ) بوده است چرا فرافکنی میکنی ما چه خوشی ای دیده ایم تو این دولت مردمی!!!!
خاک تو سر شدیم دیگه بس کن آقا!!! چه دفاعی داری میکنی از این (فلاکت)!!!!!
بابا بسه دیگه هرچه مشکل دا ین میگین دولت قبل انشالله ۴سال دیگه شما را قضاوت میکنن .دلار .مسکن.معیشت.تورم حرف های زاکانی هنوز یادمونه که گفت ۸۰ درصد بی لیاقتی مسئولین ۲۰ درصد برجام حالا درستش کنید سید جان درست قضاوت کن
اقای حسینی در این ۳ سال که این پست را داری یکبار،فقط یکبار درست و حسابی و منطقی حرف زده ای؟!!واقعا این حقوقی که میگیری حلاله؟
آقای عزیزبایدقبول کنی یکی ازد لایل عدم مشارکت مردم، ناتوانی دولت درعملی نمودن ادعاهایش بوده.حالا شما بخواهید مثل کبک سرزیربر ف کنی وبه واقعیت هاتوجهی نکنی ودرتوهم باشی اون دیگه داستان دیگریست .
رند نیستند اینا،پدرسوخته و بیشرم ولی حیاهستند....نه سواد دارن ..نه کلاس دارن...نه کسی آنها را قبول داره... خودشون می.گویند . می بافند و باور می کنند
واقعا اقای رییسی خودش زحمت کشه ولیکن به زور و ارفاق بشه به ۳ وزیرش رای داد مابقی هیچی . حق مردم این نیست .
دولتی که با ۱۰ درصد آرا حاکم شود قطعا روز به روز مملکت را بیشتر نابود میکند
خب آقای رئیسی وضعیت رو که خبر داشت پس برای چی باغ سبز به ملت نشون داد؟؟؟ ؛ کاهش تورم به یک درصد,مهار تورم, رفع مشکلات بورس, ساخت سالانه یک میلیون مسکن, کاهش بیکاری و..... اون 7000هزار صفحه برنامههایش چی شد و الی وعده های واهی دیگر. رئیسی مچکریم!!!
اقا تاکی میخواد این روال باشه که نتونستن رو هی بیندازیم به گردن قبلی مگه وقتی آقای رئیسی نامزد شد اینارو ندیده بود که اون وعدها رو میداد
کل تهران یک میلیون رای دادند که میشه ده درصد شهرهای بزرگ مانند تبریز اصفهان و. .. پانزده درصد بودند و شهر های کوچک مشارکت چهل درصدی داشتند میشه توضیح بدید که مشارکت چهل درصدی را از کجا بدست آوردید آقای معاون رییس جمهور؟
ما برای نجات کشورمان از این وضعیت باید واقعیت ها را قبول کنیم و دنبال راه چاره بریم با انکار چیزی درست نمی‌شود
درودخدابردولت ومجلس انقلابی واین دولتمردشریف وباسواد
مرگ بربانیان وضع موجود وبرجام خسارت محض ذلت بار.
بانیان وضع موجودمردم راازدین وانقلاب مایوس کردندخدانسلشان رانابودکندالهی امین
ترویج بی حجابی وفاحشه گری،معضل بی سابقه تورم ومسکن و..‌.
از سال ۱۴۰۰ که دولت رئیسی سرکار آمده (دولت مدعی دلار پنج هزار تومانی ) تمامی کالاها و مسکن و خودرو و قیمت ارز بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گران شده ولی در کمال پر رویی همه چی رو گردن دولت قبل میاندازن . خجالتم خوب چیزیه . آقای حسینی سرت بنداز پایین
اولا شما با ترفندی خاص از هر ایل و تباری یک نماینده بسیج کردید و با تحریک قومیت ایلات بر سر رقابت تعدادی را به یر صتدوق آوردید. میزان رای شهر تهران درست است. خدود ۱۰ درصد شرکت کننده داشتیم
حنای این حرف ها رنگی ندارد
حسینی ما به ادم بی چشم و رو میگیم طرف کولیه ولی تو وامثال تو روی کولیها رو سفید کردید بابا حقوق من بازنشسته با سی سال سابقه و کارشناسی ۱۳م است یعنی در دولت سید محرومان پول ۲۰ کیلو گوشت حالاتو هی دم از پیشرفت اقتصادی بزن خجالت نمیکشید ولی شما به خدا هم جوابگو نیستید از چی بترسید
آقا فرمودن خب شد کہ من رئیس جمھور نشدم وگرنہ دلار ۵ھزار تومانی گردن من می انداختند الان دلار ۶۰ھزار تومان کار دولت قبل
سلام توی ماه مبارک آقای معاون نبایدپشت سرکسی حرف بزنی که حضور دارد ونتواند ازخود دفاع کند نیازبه مناظر آرد تاحرف رقیب بشنوی
خجالت هم خوب چیزی ۳ سال داره میگزره هی میگن دولت فایلی خجالت بکشید
فکر کنم یاد رفته وقتی روحانی کاندید شد،بیش از۷۰درصد مردم پای صندوق امدند،درضمن تمام ناتوانایی هایتان گردن رؤحانی ندارید چیه شعور مردم توهین نکنید
اقای رییسی ومعاونانشان برای اداره یک مجموعه ۲۰ و۳۰نفری لنگند چه برسد به اداره کشور بزرگ ایران عزیز خدایا ببخش مارا
در زمان ریاست جمهوری این از خدا بیخبر دلار شده بالای ۶۰ هزار تومان این هم به دولت قبلی برمیگرده؟؟؟موقع مناظره گفت من سالی یک میلیون مسکن درست میکنم پس چی شد؟؟؟و هزاران وعده دیگه
آره بابا
همش تقصیر دولت قبل بود.
آقای حسینی اطلاعات شما از کجاست . از ایران میگین . ولله من که در ایران زندگی میکنم دارم مدام کمرم زیر این همه تورم له میشه بعد میگی تقصیر فلان دولت هست. دیگه این بهانه لوث شده و دیگر این حنا رنگی ندارد. یک بهانه دیگر پیدا کن. بعدشم چرا با اول انقلاب مقایسه کردید با سال 76 یا 80 مقایسه کن اگه حرف حساب داری. به فرموده امام حسین اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
تحیا کنید دیگه بسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست