بازدید 38188

شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های بدون مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟

پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 25 March 2024

با آغاز سال جدید، یکی از قوانین مهمی که بسیاری چشم انتظار اجرای آن بودند، امروز از سوی سیاست گذار پولی به شبکه بانکی ابلاغ شد.  شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند‌آوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند) را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بر اساس بند (ث) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۲۰‏‏/۱۲‏‏/۱۳۹۶، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی حداقل ۲ میلیون میلیارد ریال به قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند‌آوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص هیات عالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) پرداخت گردد و در صورت عدم کفایت منابع، اولویت‌بندی و ترتیب اعطای تسهیلات به موارد مذکور در این بند به ترتیب شامل؛ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن به شرح زیر اقدام نماید؛

جزئیات پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال جدید

جزء (۱) ‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛

۱‏-۱‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است، مبلغ سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله؛

۲‏-۱‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برایزوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال

بنابراین با در نظر گرفتن زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳  سال، مجموع وام ازدواج برای این دو نفر، به رقم ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

جزء (۶) ‏‏- مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هر یک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

شرایط ضامن؛ حساب یارانه یا سهام عدالت هم قبول است!

جزء (۸) ‏‏- پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز (۹) ‏‏- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹‏‏/۷‏‏/۱۳۶۳ مستثنی است. 

بنابراین، سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برای بانک‌ها ارسال شده است. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور، مراتب به همراه دستورالعمل مربوطه به آن بانک اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است، متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه نام نویسی نموده اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده هستند و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد در صف مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان


جزء (۲)‌‏-تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛

برای فرزندانی که از ۱‏/۱‏/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند با رعایت شروط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

۱‏-۲‏- به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان

۲‏-۲‏- به ازای فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان

۲‏-۳‏- به ازای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان

۴‏-۲‏- به ازای فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان

۵‏-۲‏- به ازای فرزند پنجم و بیشتر ۲۰۰ میلیون تومان 

جزء (۶) ‏- مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

شرایط ضامن برای دریافت وام فرزندآوری چیست؟

جزء (۸) ‏-پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز (۹) ‏- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹‏/۷‏/۱۳۶۳ مستثنی است.

بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند طی فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برای بانک‌ها ارسال شده است. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به همراه دستورالعمل مربوطه به آن بانک ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام نموده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده می‌باشد و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد در صف مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟

 

جزئیات تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن

جزء (۳) ‏- تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛

این تسهیلات برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

جزء (۶) ‏‏‏- مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

جزء (۸) ‏‏‏-پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز (۹) ‏‏‏- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹‏‏‏/۷‏‏‏/۱۳۶۳ مستثناست.

بانک مرکزی تاکید کرده است: سهمیه بانک، توزیع استانی و دستور العمل مربوطه متعاقباً به بانک‌ها  ارسال خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۴
هِی پول بدون پشتوانه چاپ کنید و بریزید توی بازار .
ببینم تا تا ۶ ماه دیگه میتوند پدر کشور و اقتصاد رو با هم در بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
وام مثل يك داروي مسكن است براي مردمي كه در يك اقتصاد با تورم دو رقمي (بيماري سرطان چهل ساله!) همراه با متاستاز (كاهش توان خريد، سطح دستمزد پائين و ...) زندگي مي كنند. اگر سرطان با استامينوفن درمان پذير است اهداف جواني جمعيت و اشتغال و مسكن هم با وام دادن برآورده مي شوند. اقتصاد كشور درست شود مردم محتاج گدائي وام از بانك و دولت نيستند مگر اين چند هزار سال گذشته مردم وام مي گرفتند و ازدواج مي كردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
بانکها رو با این کارها دچار کسری تجاری می کنند.اونها هم از بانک مرکزی قرض می کنند.و با پول پرقدرت بانک مرکزی نقدینگی چند برابری خلق می کنند.تاوان اون رو هم مردم پرداخت می کنند.با تورم و افزایش نرخ دلار.این وام‌ها دزدی از جیب بیت المال هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
درووودبه شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
سلام زرگوار نگران نباش با این وام‌های کوچک نقدینگی جامعه فزایش پیدا نمی‌کند اجازه بده مشکل چند تا جوان حل بشود نقدینگی جامعه ا وام‌های چند هزار میلیاردی که به بعضی از ر چشمی‌ها داده می‌شود افزایش پیدا می‌کند دلشاد باشید
سید عباس سین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
سخن شما زمانی درسته که وام ۱۰۰ میلیارد و۱۰۰۰ میلیارد به جوان‌ها بدن فدات شم این وام‌ها هیچ تاثیری نداره تاثیر مخربو رانت و اختلاس های چند ده هزار میلیارد ی میزاره
صدیقی کجاس ؟
برکنار شد ؟
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
نه مطمئن باش ترفیع درجه میگیره اگر برکنار شد من ابروهام رو میزنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
خونشون
حوزه علمیه ازگل و باغ کناریش رو آزاد کنید و از طریق مناقصه بفروش برسانید و وام بدون بهره و ربا بدید به بی بضاعت های مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
باشه حتماً
فرمایش دیگه ای ندارین ؟؟
با '1000 میلیارد تومن به چند نفر میشه وام داد ؟
بهتر نیست به جای یه نفر بدید به هزاران نفر ؟
# باغ اُزگُل
به شیخ لویزان هم وام بدون بهره بدید .
داشت گریه میکرد دیشب جلوی دوربین
بابت وام حرف های قشنگ می زنند کو تا عمل ؟
خب این وامایی که روز به روز مبلغش بیشتر میشه به فرض موفقیت در دریافت قسطش از کجا پرداخت بشه؟
به من هم زمین ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بدهید .
من بارانه ۳۰۰ هزار تومانی نمیخواهم
یه سوال از بانک مرکزی
شما که این شرایط رو برای گرفتن وام و ضامن لحاظ کردین با کارمندای بانک ها هماهنگ هستین ایا؟!!
پارسال اعلام کردین وام ودیعه مسکن زیر ۱۰۰ تومن ضامن نمیخواد من ضامن که بردم هیچ ضامنم بازنشسته تامین بود که کارمند بانک قبولش نکرد!!
در جواب اینکه بانک مرکزی چنین مصوبه ای داشته هم گفتن برو از بانک مرکزی وام بگیر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
نه دیگه.بانک مرکزی فقط برایه خودش یه چیزی گفته!!
سلام بر اَبَر تورم
چقدر جالب به ازای فرزن ۴۰ میلیون آنهم وام مسخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
من به هر مسئول مملکت که فرزند آوری کنه ۶۰ میلیون وام میدم
خوبه ؟
حالا مرتب فرزند بیارید
تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)
کجا باید ثبت نام کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
چاپ پول بدون پشتوانه برای وامها و تورم برای مردم
قسط این وامها را کی می تواند پرداخت کند بعضی این وامها را می فروشند .
یکی پیدا شه اثر انگشت منو جعل کنه و ۴۲۰۰ متر زمین بده به من و پسرام
اشتغال ایجاد کنید جوانان مشغول شند با وام مشکل حل نمیشه فقط اقساط وام گریبانگیر پدر بازنشسته میشه که به نان شبش محتاجه ویک سال هم نشده طلاق. التماس تعمق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
واقعاً باید حرف جنابعالی رو بااب طلا نوشت وبه الماس مزین نمود واقعا حکایت من بخت برگشته
از چای دبش و زمین ازگل چ خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
از فولاد مبارکه چخبر رو یادت رفت بگی?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
از موقوفه سیمان اصفهان چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟
چ خبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
۲:۵۴
اره انقدر زیادن که یه طومار میشه
من اگر جای شیخ گریان بودم -- خدای ناکرده -- از تمام مسئولیت هام استعفاء میدادم
امیدوار بُوَد آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان .
( سعدی )
بقیه کشور ها این مبالغ برای فرزند ها رو بلاعوض می‌دهند نه وام ، بالفرض شما اومدید اصلا یک میلیارد تومن به زوجین هم بلا عوض دادید ، آیا می‌توانند ی خونه سی متری در تهران بخرند؟ حالا خریدند بقیه زندگی رو چکار کنه؟ نکته بعدی ی پسر ۱۸ سالگی میره دانشگاه مثلا ۴ سال طول میکشه ۲ سالم سربازی میشه ۲۴ سال ، کار هم پیدا کرد ، چطوری اعتبار سنجی میشه ؟؟
همینجوری پول بدون پشتوانه چاپ میکنید تا مثلا به یه سری از وعده ها عمل کنید.
ولی وقتی ارزش پول پایین بیاد در واقع به اون وعده عمل نکردین چون به عنوان مثال 100 میلیون امثال ارزشش کمتر از 100 میلیون پارساله.
اصلا دولت احمدی نژاد هم همینجوری بدهی هاش رو به بانک ها صاف کرد.
ارزش پول رو پایین آورد تا راحت بدهی هاش رو بده.
10000000 میلیارد دلار هم وام بدین
وقتی پولتون از کاغذ معمولی بی ارزش تره

مفتش گرونه
چرا سیصد میلیون تومن رو می نویسید سه میلیارد که زیاد به نظر برسه؟ با 5 6 هزار دلار میشه خونه خرید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
پنج هزار دلار پول حقوق یکماه یک کارگر ساده توالت شور است که هر روز 3 ساعت کار کنه
فرزند بی فرزند گول ای وام های بانکی که با ربا همراه هست را نخورید
من 2فرزند دارم نه خونه دارم نه چیزی تکلیف منی که خونه ندارم چی میشه چرا همه چیز رو به سود خودتون میگید چرا بچه ای که به دنیا میاد مثل کشورهای دیگه همایت نمی‌کنین فقط بلدین جیب ماهاروخالی کنین با حقوق 7تومنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
برای اینا فقط افزایش جمعیت مهمه
بانک مهر به من چام گردش حساب داده یک میلیون تومن بازپرداخت یک ساله.
جالبه که وقتی وارد سایت میشیم که ثبت نام وام ازدواج رو انجام بدیم با پیغام (( در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما دارای اعتبار نمی باشد، دوباره تلاش نمایید )) مواجه میشیم و عده ای آگهی میزنن و با دریافت 6 میلیون هر بانکی که بخوای برات ثبت نام انجام میدن!!!! داریم به روزی نزدیک میشیم که برای نفس کشیدن هم باید پول بدیم.
مسئولین رسیدگی کنن.
اینها وام نیست دام است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
دقیقا
شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید بود.
در شعار امسال مهار تورم حذف شد. جهش تولید هم گردن مردم افتاد
اذریها یک ضرب المثل دارند که میکوید ،دولت ایران خرکوش را با فرغون میگیرد،کسی شرایط این وام را ندارو وبا این با این بی اعتمادی که بین مردم به عمد درست کردند ،کسی ضامن کسی نمیشود،فقط افغانها در ایران زادوولد میکنن .
۵ فرزند وبیشتر 200 میلیون! فقط پول پوشاک وشیرشون میشه حواستون هست جوانها را خام نکنید این رشد جمعیت منجر به رشد فقر میشه
حقوق کار گر شده ۱۱ میایون
به فرض که ۵ میلیون فقط نان خالی بخوره
۵ میلیون هم کرایه منزل بده
می ماند ماهی ۱ میلیون برای بازپرداخت قسط خرید مسکن
شما بفرمایید با مبلغ ۱ میلیون پر داخت قسط حداکثر چقدر وام به کار گر ننه مرده تعلق می گیرد
دقت کردید چه طنز تلخی برای قشر کارگر درست کردید
بجای وام مسکن ... ب زوجین و سرپرست خانوار ها زمین بدید خانواده چهار نفره مجوز سه واحد متراژ زمین ۲۱۰ متر هزینه مصالح و هزینه های دستمزد استادکار ها و کارگران بر حسب کارشناسی بصورت وام ... هزینه انشعابات و نفشه و طراحی رایگان .... مالک و مالکین اکیدا حق فروش ملک رو ندارند ... چون زمین و انشعابات از دولت هستش ... رهن و اجاره دادن این املاک نصف قیمت مناطق شخصی ساز یاید باشه چون زمین از دولت و انشعایات از دولت هستش ... اینطور زوجین و خانواده ها صاحب ملک‌میشند و مستاجرین نصف قیمت منزل رهن و اجاره میکنند ....
یه سر به مترو بزنید ۵۰ درصدش افغانیه دیگه نیاز به وام نیست جمعیت داره خودجوش افزایش پیدا میکنه
گول این دامها،ببخشید وامها رو نخورید.
فرمودن یک صامن و سفته. بقران یکی نیس بگه روسای بانک‌ها دارن پادشاهی میکنن. من کارمندم خودم برای ضمانت رفتم گفت کمه یکی دیگه هم بردم با دسته چک جدید و سفته، بازم گفتن کمه نهایت مجبور شدم ۱۰۰ میلیون تو بانک سینا شعبه تالش گیلان بزارم ، تازه هنوزم وام ازدواج بچه مو نگرفتم .تورو خدا یکی بدادمون برسه .
ریاست محترم بانک مرکزی، خواهشمندم ضمانت اجرای این دستورات شما چه جوریه !؟ اگر بانکی خلاف دستورالعمل شما انجام داد باید به کجا مراجعه کنیم ؟ به کی پناه ببریم ؟ بقران کارمندان بانک‌ها دارن پادشاهی می‌کنند بولله ذره ای اصلا نه کشور نه نه مردم ستمدیده براشون ارزش ندا ره.بانک سینا تالش گیلان .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی