مردم نگران موضع‌گیری‌های برخی منتخبین مجلس هستند

یک نماینده مجلس گفت: مردم نگران موضع‌گیری‌های افراطی برخی از منتخبین مجلس دوازدهم هستند.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ 21 March 2024

به گزازش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پاسخ به اینکه از زمان اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم این دومین بار است که رهبری بر روی وحدت و دوری از اختلاف تاکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: باور بنده بر این است که تاکید رهبری بر دوری از اختلاف متوجه کل مسئولین نظام در بخش‌های مختلف است اما با توجه به اینکه از زمان اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم و مواضعی که متتخبین علیه یکدیگر و بخش‌های مختلف حاکمیتی و مسئولین می‌گیرند، دغدغه و نگرانی در جامعه شکل گرفته است و رهبری نیز در این بیانات انعکاس دهنده دیدگاه‌های مردم هستند. مردم واقعا از دیدگاه‌های منتخبین، افراطی‌گری‌های آنها و سوابقی که برخی از منتخبین در دیدگاه‌های سیاسی و تخریب‌هایی که انجام دادند، نگران هستند.

اوضاع اقتصادی وخیم است، مسئولان به توصیه های اقتصادی رهبری توجه کنند

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: فکر می‌کنم فرمایشات رهبری در روز اول سال ۳ محور اساسی داشت که هر ۳‌ محور نیاز شرایط کشور و منطقه است. نکته اول مربوط به بحث اقتصاد و نقش مردم و بخش خصوصی در آن است. تاکید رهبری بر مردمی‌سازی اقتصاد طی چند سال گذشته مرتب تکرار شده، چنانچه اگر به نام‌گذاری سال‌های مختلف در دو دهه گذشته دقت کرده باشید،‌ وقتی رهبری سالی را با یک شعاری نام‌گذاری می‌کنند، در واقع راهبرد کاری دستگاه‌های مختلف در طی آن سال را مشخص می‌کنند. در حقیقت عمده تاکید ایشان در سال‌های گذشته و امسال بر روی اقتصاد و نقش مردم و تقویت بخش خصوصی در اقتصاد است. یکی از مشکلات اقتصاد کشور تکیه بیش از حد آن به اقتصاد دولتی و یا تسلط شرکت‌های خصولتی بر آمپر اقتصادی است. از این رو تاکید رهبری بر روی اقتصاد تاکید کاملا کارشناسی شده و دقیقی است که با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی و فشاری که بر روی مردم است، مسئولین اجرایی و بخش‌های مختلف باید توجه کنند.

اوج گیری اختلاف بین مسئولان به نظام آسیب می زند

وی در مورد تاکید رهبری بر وحدت افزود: با توجه به شرایطی که داریم تاکید دوم رهبری بر مسئله وحدت بود. متاسفانه چند سالی است که اوج‌گیری اختلافات میان مسئولین و طیف‌های مختلف، گسست میان مردم ‌و مسئولین که روز به روز بیشتر می‌شود، به نظام و کشور آسیب وارد می‌کند. دشمن هم از همین فاصله ایجاد شده بین بخش‌های مختلف حاکمیت و مسئولین استفاده می‌کند. نکته دیگر اینکه در داخل تندروها و سوپرانقلابی‌ها و مخالفان آنها به اختلافات دامن می‌زنند و معمولا میزان تخریب‌ها به اندازه‌ای است که اعتماد عمومی را سلب می‌کند. در هر صورت نظام جمهوری اسلامی متکی بر رأی، نظر و حمایت مردم است و در بخش‌های حاکمیتی قدرت و حمایت مردم اصلی‌ترین سرمایه نظام است. در حقیقت همیشه پشتوانه مردم برای نظام اصلی‌ترین سرمایه است.

رحیمی جهان آبادی همچنین تصریح کرد: تاکید رهبری بر حفظ وحدت میان مردم و مسئولین و دوری از مواضع تند و چالشی که باعث می‌شود بخش‌های مختلف حاکمیت و مسئولین رو در روی هم قرار بگیرند، نیاز جامعه است، کما اینکه بسیاری از دلسوزان و کارشناسان همیشه بر این نکته تاکید می‌کردند که بین مردم و مسئولین نظام و ارکان حاکمیت باید به سمت همگرایی گام برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به محور سوم منویات رهبری اظهار کرد: تغییر شرایط منطقه و رژیم صهیونیستی از دیگر تاکیدات رهبری بود. در حقیقت این رژیم حالت سردرگمی در مورد حوادث غزه قرار دارد و کشتار وسیع مردم فلسطین افکار عمومی جهان را علیه اسرائیل تحریک کرده است. از طرفی مسابقه دوست‌یابی اسرائیل در منطقه متوقف شده و خودشان هم مانده اند با این بحران و فجایع انسانی به چه نتیجه‌ای خواهند رسید، به این ترتیب که در غزه حضور داشته باشند و اشغال کنند یا خیر.

رحیمی جهان‌ آبادی ادامه داد: در مجموع فرمایشات مقام معظم رهبری مثل همیشه دقیق و مبتنی بر شرایط و نیازهای جامعه بود. امیدوارم مسئولینی که در بخش‌های مختلف حاکمیتی اعم از مجلس، دولت، رسانه‌ها و فعالان سیاسی شعار سال و فرمایشات ایشان را تکرار نکنند بلکه به این فرمایشات عمل کنند که بخشی از مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

مردم نگران موضع‌گیری‌های افراطی منتخبین مجلس دوازدهم هستند

این نماینده مجلس شورای در پاسخ به اینکه از زمان اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم این دومین بار است که رهبری بر روی وحدت و دوری از اختلاف تاکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: باور بنده بر این است که تاکید رهبری بر دوری از اختلاف متوجه کل مسئولین نظام در بخش‌های مختلف است اما با توجه به اینکه از زمان اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم و مواضعی که متتخبین علیه یکدیگر و بخش‌های مختلف حاکمیتی و مسئولین می‌گیرند، دغدغه و نگرانی در جامعه شکل گرفته است و رهبری نیز در این بیانات انعکاس دهنده دیدگاه‌های مردم هستند. مردم واقعا از دیدگاه‌های منتخبین، افراطی‌گری‌های آنها و سوابقی که برخی از منتخبین در دیدگاه‌های سیاسی و تخریب‌هایی که انجام دادند، نگران هستند.

وی در پایان یادآور شد: فکر می‌کنم با توجه به اینکه از زمان اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم دومین بار است رهبری بر دوری از اختلاف تاکید می‌کنند، عمده نگاه بر تشکیل مجلس دوازدهم است و امیدوار هستم که منتخبین مجلس دوازدهم توصیه رهبری را جدی بگیرند و بر آن توجه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی