بازدید 4175
در گفت و گو با تابناک مطرح شد

واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی حرکت به سمت توسعه خصوصی سازی است

کد خبر: ۱۲۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 14 March 2024

واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی حرکت به سمت توسعه خصوصی سازی است

مرتضی افقه اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز در گفت و گو با تابناک از واگذاری 51 درصدی سهام شرکت پتروشیمی شازند به عنوان یک اقدام ارزنده از سوی بانک ملی در راستای برداشتن اولین گام بلند به سمت خروج نظام بانکی کشور از بنگاه داری یاد کرده و گفت: در این موضوع شکی نیست که اصل کار صورت داده شده از سوی بانک ملی در واگذاری51 درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند بسیار مطلوب است چرا که از ابتدای امر بانک ها نباید وارد کار بنگاه داری می شدند.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: در تمام دنیا بانک ها واسطه ای بین سپرده گذاران و تولید کنندگان هستند لذا در دنیا امر بنگاه داری در نظام بانکی به هیچ وجه رواج ندارد. اصل بر این است که بانک ها نباید خود بنگاه اقتصادی داشته باشند و مدیر واحدهای تولیدی باشند چرا که انتهای این راه جز سوداگری و آسیب رساندن به بخش تولید نیست.

این کارشناس و تحلیلگر اقتصادی یادآور شد: آنچه بانک ملی در راستای تحقق مطالبات رهبر انقلاب در واگذاری سهام یک بنگاه تحت مالکیت خود انجام داده اقدام ارزنده ای است چرا که راه را برای هموار شدن تقویت بخش خصوصی و ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی به فضای اقتصاد کشور هموار می کند.

وی در ادامه یادآور شد: آنچه بانک ملی انجام داده است آماده سازی مسیر برای نظام بانکی کشور برای حرکت و به تکاپو افتادن برای نجات اقتصاد ایران از یوغ بنگاه داری است چرا که رشد وتوسعه اقتصاد نیازمند سرمایه گذاری و حرکت سرمایه ها به سمت فعالیت های مولدی است که به نفع آحاد ملت و نه گروه های خاصی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی