بازدید 46601

زلاتان رئیس جام‌جهانی شد

اسطوره فوتبال دنیا به عنوان رئیس جام‌جهانی منصوب شد, جام جهانی‌ای که متفاوت با جام جهانی فوتبال است.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 13 March 2024


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جام جهانی «کینگز لیگ» توسط جرارد پیکه، ستاره پیشین بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا راه‌اندازی شد که دارای قوانین متفاوتی نسبت به فوتبال بود. این بار در مکزیک نیز از ایده جالب پیکه پیروی شده و ۳۲ تیم از ۵ تا ۲۰ خرداد ۴۰۳ به رقابت می‌پردازند. ۱۰ تیم از لیگ کینگز آمریکا، ۱۰ تیم از اسپانیا و ۱۲ تیم مهمان در این مسابقات شرکت می‌کنند و زلاتان ابراهیموویچ، اسطوره سوئدی فوتبال جهان نیز ریاست این تورنمنت را به عهده دارد.

این مسابقات در ۲ نیمه ۲۰ دقیقه‌ای با حضور تیم‌های ۷ نفره برگزار می‌شود و تعداد تعویض‌ها برای هر تیم نامحدود است. کارت زرد و قرمز مانند فوتبال وجود دارد و قانون آفساید نیز برقرار است. استفاده از VAR مانند والیبال یا کشتی به درخواست تیم‌ها صورت می‌گیرد و البته اشتباه در انجام این درخواست، فرصت تکرار آن را می‌گیرد. در صورت تساوی بازیکنان به جای ضربات پنالتی باید ظرف مدت پنج ثانیه، از میانه میدان در موقعیت تک به تک، توپ را وارد دروازه کنند.

مهم‌ترین قانون این جام، موقعیت استفاده از کارت طلایی برای هر تیم است؛ تیم‌ها با این کارت می‌توانند به صورت تصادفی یک ضربه آزاد در هر نقطه، حذف بازیکن رقیب به مدت ۲ دقیقه و یا فرصت ۲ دقیقه‌ای برای زدن یک گل و ۲ برابر شدن آن درخواست کنند.

زلاتان ابراهیموویچ در تیزر معرفی به عنوان ریٔیس جام جهانی کینگز اظهار داشت: بیشتر از ۳۰ جام بردم و بیش از ۵۰۰ گل به ثمر رساندم. هیچ کس نیست که من را نشناسد. من دلتنگ فوتبال نیستم، فوتبال دلتنگ من است. من بهترینم. به جام جهانی من خوش آمدید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار