بازدید 4285
۱

باغشهر تبریز دوباره احیا می‌شود

شهردار تبریز از احیای باغشهر تبریز با تملک باغات قدیمی و تبدیل آن به پارک‌های موضوعی و تخصصی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 13 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یعقوب هوشیار اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز شهر یکی از اولویت‌های برنامه‌ای مدیریت شهری فعلی است که در کنار این موضوع توجه ویژه‌ای به حفظ فضای سبز موجود و باغات قدیمی شهر داریم.

وی در رابطه با تملک باغات قدیمی شهر و تبدیل آنها به پارک‌های موضوعی و تخصصی نیز گفت: صیانت از فضای سبز موجود شهری و تملک و تبدیل باغات قدیمی به پارک میثاق ما با مردم است و در این راستا اقدام به شناسایی باغات قدیمی در نقاط مختلف شهر کرده‌ایم.

هوشیار با اشاره به تملک سه هکتاری باغ چلبی با ۲۹۲ میلیارد تومان هزینه اظهار کرد: باغ چلبی در یکی از نقاط ارزشمند شهر قرار دارد که شهرداری تبریز در راستای حفظ و توسعه این باغ اقدام به تملک آن و تبدیل به پارک تخصصی کودک و نوجوان کرده است.

وی در این رابطه اضافه کرد: در ادامه تملک باغات چلبی، باغ ۲ هکتاری پیرامون این باغ نیز در برنامه تملک شهرداری تبریز در ماه‌های آتی قرار دارد.

شهردار تبریز همچنین تملک ۷۰ هکتاری باغات لاله و تبدیل آن به مجموعه فرهنگی، خدماتی شهربانو را پروژه بزرگ دیگر شهرداری تبریز بیان کرد و گفت: از جمله پروژه‌های عمرانی مهم سال آتی می‌توان به احداث مجموعه فرهنگی خدماتی شهربانو با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار اشاره کرد که در محل باغات تملک شده لاله اجرا می‌شود.

هوشیار در رابطه با آخرین وضعیت ساماندهی پارک باغشمال نیز گفت: بر اساس توافق با لشگر ۲۱ حمزه آذربایجان، بزرگترین پادگان درونشهری تبریز تبدیل به بزرگترین پارک درونشهری با کاربری‌های فرهنگی، علمی و فضای سبز شده است.

وی اضافه کرد: فاز اول این پارک در ۴۶ هزار متر مربع سال گذشته تحویل شهروندان شده و در ادامه ساماندهی پارک باغشمال، فاز دوم آن با ۵۳ هزار مترمربع مساحت در حال اجرا شدن است.

شهردار تبریز تأکید کرد: همچنین در راستا احیای هویت تاریخی این محل، عمارت کلاه‌فرنگی باغشمال نیز در ضلع شمالی پارک در دست اجرا قرار دارد.

هوشیار تملک و احیای پارک بزرگ تبریز را بزرگترین پروژه تملک باغات معرفی و افزود: پارک بزرگ تبریز به مساحت ۶۰۰ هکتار یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز غرب تبریز است که به صورت مشترک توسط شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر آنچه در توان داریم برای احیای باغشهر تبریز و همچنین افزایش سرانه فضای سبز شهری خواهیم گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
لطفا به فکر منابع آب این پروژه عظیم هم باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست