بازدید 2766

ابلاغ دستورالعمل آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد

کد خبر: ۱۲۲۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 12 March 2024

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش «تابناک»، جلال درخشه، معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحد‌های ویژه ابلاغ کرد.

این دستورالعمل با توجه به رهنمود‌ها و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به بسط و گسترش زبان فارسی در تمام شئون و در راستای تحقق چشم انداز و اهداف کلان دانشگاه منطبق بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌شود.

در این دستورالعمل تأکید شده است: امید است متناسب با ظرفیت کم نظیر زبان فارسی، هم راستا با اهداف علمی کشور و بر الگوگیری از سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با عزم جهادی، آموزش زبان فارسی به علاقه‌مندان و دانشجویان بین الملل دانشگاه مورد حمایت جدی قرار گیرد.

دستیابی به اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی منطبق بر سند تحول و تعالی دانشگاه، ارتقا جایگاه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مرجعیت علمی زبان فارسی، بسط و گسترش زبان فارسی و ارتقا جایگاه و نقش زبان فارسی به عنوان زبان علم در دنیا، استانداردسازی، نظارت و ارزیابی آموزش زبان فارسی و امور فرهنگی و فوق برنامه دانشجویان، زبان آموزان و خانواده ایشان، ارتقا سطح دانش و مهارت زبان فارسی غیرفارسی زبانان به ویژه دانشجویان بین الملل دانشگاه در کنار آشنایی ایشان با تمدن، فرهنگ و رسوم ایرانی-اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، ایجاد محیطی با نشاط، انگیزه بخش وتاثیر گذار برای آموزش زبان فارسی به زبان آموزان در بدو ورود به دانشگاه و همچنین در طی دوره‌های آموزش زبان فارسی از جمله اهداف این دستورالعمل است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی که به تفصیل در اختیار واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، شامل موارد از جمله وظایف، ساختار فعالیتی و جامعه هدف مرکز آموزش زبان فارسی، دوره‌ها و محتوای آموزشی، آزمون‌ها، زبان علمی دوم، ساختار‌های همیار علمی-آموزشی، اجرایی و پشتیبانی و امور فرهنگی و فوق برنامه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست