بازدید 2598
۳

جزئیات دام دریایی خطرناک بایدن برای غزه

تعدادی از تحلیلگران و ناظران سیاسی عربی ایجاد بندری موقت در ساحل نوار غزه برای ورود کمک های انسانی را دام خطرناک دولت بایدن و مطابق خواست رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهدافی پنهانی در این منطقه دانستند.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 10 March 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، تحلیلگران و ناظران امور به تحرک جدید آمریکا در زمینه ایجاد بندر موقت در ساحل غزه واکنش نشان دادند. برخی آنرا اقدامی از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بهبود شرایط انتخاباتی بایدن دانستند و برخی دیگر آنرا طرحی بسیار خطرناک و تجاوز به حاکمیت غزه و آغازی برای مرحله ورد غرب برای در اختیار گرفتن سرنوشت فلسطینیان در غزه همزمان با تحرکات خبیث با همکاری رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن تدریجی مقاومت و نگه داشتن غزه به عنوان یک منطقه داغ دائمی دانستند.

طرف سوم نیز این اظهارات را به مثابه چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ خونین در غزه بر اساس قاعده و اصل«شما بکشید و نابود کنید ما کمکهایی وارد می کنیم»، دانستند.

به گزارش ایرنا پنتاگون اعلام کرده است که احداث این بندر موقت چند هفته به طول خواهد انجامید و هزار نظامی آمریکا مشارکت دارند و این بندر از طریق پل موقت به خشکی مرتبط خواهد شد. محموله هایی که از قبرس عازم این بندر می شود از سوی صهیونیست‌ها مورد بازرسی قرار می گیرد.

در ظاهر این طرح برای رساندن کمک ها به غزه و ایجاد بیمارستانهای شناور برای درمان مجروحان است؛ اما ناظران هدف اصلی این طرح را تشویق کوچ فلسطینیان به شکل داوطلبانه به اروپا و نیز حدف نقش گذرگاه زمینی رفح با مصر و به منزله کنترل تل آویو بر همه مبادی غزه و پایان سلطه فلسطینیان بر مبادی و گذرگاهها می دانند.

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا گفت: احدی خواستار اسکله دریایی نشده است. نه اسلکه و نه هلی برن هوایی کمک هیچکدام گرسنگی ساکنان غزه را رفح نخواهند کرد. روی آوردن آمریکا متحد اصلی آسرائیل به این اقدام، بسیار سخیف و طبق روشی مضحک است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز در این باره نوشت: طرح آمریکا برای ایجاد بند در ساحل غز آکنده از مخاطرات است و طرح آسانی نیست. این طرح برای رفع گرسنگی کافی نیست و بسیار دیرهنگام برای فلسطینیانی است که با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. این کمک‌ها تحت بازرسی اسرائیلی ها خواهد بود که در بندر «لارنکا» حضور خواهند داشت و مفهوم آن سیطره تل آویو بر روند ارسال کمک‌ها به بهانه بازرسی امنیتی است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: احداث این بندر زمان طولانی نیاز دارد و جایگزینی برای راه زمینی ورود کمکها نیست.

«هشام خریسات» کارشناس اردنی امور نظامی و راهبردی اعلام کرد: ایده بندر ۱۰ سال قبل مطرح شد و اشغالگران با آن مخالفت کردند و همزمان با حمله تل آویو به غزه از سوی وزیر خارجه اشغالگران مطرح شده و مورد موافقت یونان و قبرس قرار گرفته است. مساحت این بندر ۶ کیلومتر مربع خواهد بود و بیمارستان‌های شناور و نیز خانه‌های شناور را شامل خواهد بود. عمق غوطه ور شدن کشتی ها در اسلکه کمتر از ۱۷ متر نخواهد بود تا همه کشتی‌های حامل کمک را شامل شود. کشتی ها در وهله اول به بندر اسدود می روند تا مورد بازرسی قرار گیرند و آنگاه تحت کنترل دریایی اسرائیل و پهپادها روانه غزه می‌شوند.

این کارشناس اردنی گفت: ظاهر این اقدام انسانی است، اما هدف پنهان آن کوچاندن داوطلبانه فلسطینیان به اروپا و حذف نقش گذرگاه رفح با مصر است.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز هدف بایدن را سرپوش گذاشتن بر مشکل واقعی یعنی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه دانست و از آمریکا خواست که کمک‌ها را به شکل فوری از راه‌های موجود کنونی ارسال کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بایدن و ترامپ پدر خوانده های خطرناک نژاد پرستان و ادمکشان صهیونیست هستند ... نقش انساندوستانه آنها با نیت های ادمکشانه و نژادپرستانه سیاه و تباه است .....
لعنت خدا بر آمریکا و متحدانش
مصر نمیدونه با همکاری با صهیونیست‌ها و آمریکا، دارد تیشه به ریشه خودش میزند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست