بازدید 3796

ارمنستان در فکر پیوستن به اتحادیه اروپا

 ارمنستان می‌گوید در حال بررسی درخواست عضویت در اتحادیه اروپا است، چرا که به دنبال ایجاد روابط نزدیکتر با غرب در مواجهه با تنش‌ها با متحد سنتی خود، روسیه است.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 10 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز،‌ آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان روز جمعه ۸ مارس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه گفت: «امروزه فرصت‌های جدید زیادی در ارمنستان تحت بحث و بررسی است و رازی نخواهد بود اگر بگویم که عضویت در اتحادیه اروپا را نیز شامل می‌شود.»

 میرزویان در حاشیه یک نشست دیپلماتیک در شهر آنتالیا ترکیه این اظهارات خود را بزبان آورد، در ترکیه‌ای که متحد جمهوری آذربایجان است و در واپس‌گیری اراضی قره‌باغ آذربایجان، از باکو حمایت کرد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۸ میلادی به روابط ایروان با اروپا و آمریکا تعمیق بخشیده و بارها خشم متحد سنتی خود، روسیه را که از آن دورتر و دورتر می‌شود، برانگیخته است.

تعویض باتری موبایل با 299 هزار تومن!

آقای پاشینیان همزمان تاکید دارد اتحادش با مسکو تاثیری در جنگ اوکراین ندارد، روسیه را متهم به تضعیف دولت خود می‌کند.

بزرگترین انتقاد ارمنستان از روسیه اما در ارتباط با آخرین جنگ بر سر قره‌باغ است. ارمنستان روسیه را متهم می‌کند که این کشور را در برابر همسایه و رقیب دیرینه‌‌اش آذربایجان که در سال های اخیر به مسکو نزدیکتر شده است، تنها گذاشت و در دفاع ناتوان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست