بازدید 140199

سوال مهاجری از وزیر کشور درباره آرای انتخابات مجلس

فعال سیاسی اصولگرا گفت: رقم رأی باطله همان رقم ۱۰ تا ۱۵ درصد است که آمار آن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ درصد بود که به نظر می‌رسد در انتخابات امسال تاحدود ۲۰ درصد پیش رفته است.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 06 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمد مهاجری در پاسخ به این سوال که با توجه به نتیجه رخ داده در انتخابات آیا آماری که از مشارکت مردم در انتخابات به دست آمد قابل پیش بینی بود، گفت: جریانی که رأی آورده رأی ۸ سال پیش را آورد و جریانی که رأی نیاورد، به دلیل عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات شکست خورده است. به نظرم عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات قابل پیش‌بینی بود؛ نظرسنجی‌ها هم این روند را تأیید می‌کرد.

اگر دعوت‌ روحانی و لاریجانی نبود، مشارکت ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر می‌شد

این فعال سیاسی تاکید کرد: حتی به نظرم در یکی دو هفته آخر برخی از جریانات سیاسی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کردند و یک مقدار آمار مشارکت بالا رفت، اما فکر می‌کنم اگر این دعوت‌ها از جمله دعوت‌هایی که آقایان روحانی و لاریجانی انجام دادند، نبود، مشارکت در انتخابات با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از آمار اعلامی برگزار می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: به نظرم هنوز زود است که وارد رویکرد شویم. به دلیل رأی آوردن دو تا سه نفر در تهران که افراد تندرو و غیرمنطقی هستند،‌ دلیلی ندارد که از الان بگوییم مجلس بعدی مجلس تندرویی است. باید صبر کرد، چون بالاخره در جبهه پایداری هم آدم‌های خوب وجود دارند که خیلی به این تندروی‌ها اعتقاد ندارند. بگذارید مجلس تشکیل شود و با اولین تصمیماتی که می‌گیرد، نتیجه را خواهیم گرفت. حالا دو نفر در تهران رأی آوردند و می‌خواهند خودشان را قیم این ملت و بقیه مجلس بدانند، بهتر است درباره‌ آن قضاوت نکنیم.

مهاجری در پاسخ به این سوال که برخی این تحلیل را دارند که با توجه به عدم جایگاه مناسب قالیباف در رای آوری این احتمال وجود دارد که کرسی ریاست مجلس از دست او رها شود چقدر این موضوع را محتمل می‌دانید، گفت: چهره‌ای که بتواند ریاست مجلس را برعهده بگیرد، واقعا وجود ندارد. بنابراین به احتمال زیاد ناگزیر هستند که به شخصیتی مثل آقای قالیباف که به نظر من خود او هم جزو شخصیت‌های درجه دوم و سوم کشور است، تن بدهند. همچنین قطعا این امکان وجود ندارد که اعتبارنامه او را رد کنند.

مجموعه سیاسی کشور برای امیدوار کردن مردم کاری نکرد

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که رهبری از اول سال تا قبل از برگزاری انتخابات بر مشارکت در انتخابات اصرار موکدی داشتند. با توجه به آمار ۴۱ درصد مشارکت با توجه به تاکید رهبری مبنی بر پرشور بودن انتخابات آیا این موضوع اجرایی شد، گفت: مقام‌معظم رهبری از اوایل فروردین که در حرم رضوی سخنرانی کردند درباره مشارکت تاکید فراوانی داشتند. مشارکت فقط به مردم برنمی‌گشت، به مسئولان سیاسی کشور هم برمی‌گشت. به ویژه دولت که بتواند کارهایی انجام بدهد تا امید مردم به آینده زیاد شود و به شورای نگهبان و نهادهای نظارتی و به احزاب سیاسی که مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی افزود: وقتی رهبری این موارد را فرمودند ظاهرا مسئولان دولت و شورای نگهبان فرمایشات ایشان را نشنیدند و هیچ اتفاقی نیفتاد. مجموعه سیاسی کشور هم برای امیدوار کردن مردم کاری نکرد. مردم از چه ناامید شده بودند؟ از اینکه احساس می‌کردند رأی دادن‌شان هیچ فایده‌ای ندارد و به راحتی می‌شود رئیس‌جمهوری با ۲۴ میلیون رای بیاید، یک برجام بیاورد و اقلیتی در کشور وجود داشته باشند تا بتوانند به راحتی زیر او لگد بزنند یا در سال ۱۳۹۹ یک مجلسی قانونی تصویب کند تا کل برجام را هوا کند. مردم وقتی می‌بینند چنین اتفاقاتی می‌افتد و می‌تواند رأی مردم را ظرف ۵ دقیقه از بین ببرد از رای دادن بی‌انگیزه می‌شوند.

رقم رأی باطله همان رقم ۱۰ تا ۱۵ درصد است

مهاجری در پاسخ به این سوال وزیر کشور که اعلام کرد آمار رای سفید و باطله ۵ درصد بود تحلیل شما درباره این میزان رای باطله چیست، گفت: با در نظر گرفتن فاصله بین رأی اول مردم تهران و کل آرای مأخوذه در تهران رأی باطله‌ منهای ۱۰ تا ۲۰ درصد است. رقم رأی باطله همان رقم ۱۰ تا ۱۵ درصد است که آمار آن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ درصد بود که به نظر می‌رسد در انتخابات امسال تاحدود ۲۰ درصد پیش رفته است.

وی افزود: آقای وحیدی به دنبال این باشند که چرا باید اینقدر بین افرادی که آمدند پای صندوق و رأی دادند و آرایی که برای کاندیداها خوانده شده است، تفاوت وجود داشته باشد. وقتی در تهران یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کردند و نفر اول ۵۰۰ هزار رای به دست آورد، این فاصله یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را چطور توجیه می‌کنند؟ همه این تعداد به خاطر تعدد آرا نیست، بخش‌ عمده‌ای به خاطر آرای باطله است.

خیلی از مردم لیستی رأی دادند اما فقط یک لیست نبود

مهاجری در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات این دوره شاهد عدم لیستی رای دادن مردم بودیم. یعنی به صورت ترکیبی از چند لیست به نامزدهای مورد نظر خود رای دادند. تحلیل شما درباره این موضوع چیست، گفت: من معتقدم خیلی از مردم لیستی رأی دادند اما فقط یک لیست نبوده و ۴ لیست بوده است. حالا اینکه مردم به همه ۳۰ نفر یک لیست رأی داده باشند آن بحث دیگری است. معتقدم حدود ۴۰۰-۵۰۰ هزار نفر در تهران کاملا لیستی رأی دادند. آن لیستی که آقای نبویان در آن نفر اول می‌شود، جزو ۴ لیست بوده و همه کسانی که در آن ۴ لیست بودند رای دهندگان به‌ آنها رأی دادند. چرا می‌گوییم لیستی رأی ندادند؟ شاید به ۳۰ نفرشان رأی ندادند اما به ۱۵ نفرشان رأی دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۲
نمایندگان کارگری نباید گول وعده و وعید را بخورند و اجازه ندارند خلاف قانون کار و ماده ۴۱ هیچ مصوبه ایی را امضا کنند ، ما کارگران و کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی که صدقه بگیر نیستم ، دولت باید یاد بگیرد تابع قانون باشد... کسی حق ندارد چون حق امضا دارد دست در جیب ۶۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی و خانواده آنها بکند ، ما حتی سهمی از بودجه و منابع کشور نداریم و حق بیمه را از محل حقوق داده ایم پس نه منتی رویمان هست و نه صدقه بگیر دولتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
از این ۲۵ میلیون رأی، حداقل ده میلیونش برای افغانیا بوده
جالبه،۲۰دقیقه بررسی وتصویب برجام،تعطیل شدن هسته ای کشور،تروردانشمند وسردارکشور،بیکارشدن دانشمندان،تعطیلی کارخانه ها و...دیده نمیشه،باعث قطع امید م نمیشه بعددولت رئیسی کاری نکرده براامیدمردم؟! کی تازه روزجمعه فهمیده اتفاقی افتاده؟برید خجالت بکشیدوبدرگاه خداتوبه کنید که عاقبتی مثل مرشدتون هاشمی نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خیلی بی خبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آنکه باید توبه کند شما هستید که مردم را ناامید کردیدو منافغ ملی هشتاد میلیون را فدای امیال گروهیتان کردید . ما هرگز نمی بخشیم و باید درپیشگاه خدا و بندگانش پاسخگو باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نه اونکه جمعه بیدار شد خبرهارو فهمید بداد ودرد ملت رسید ،نه اونی که منتظره یه نهاری بخوره به داد ملت میرسه و نه قبلتریها و نه اونهایی که اینده میان
مردم دیکه از همه چیز ناامید شدن و منتظرن ببینن کی
میمیرن راحت بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کی میگه کاری نکرده تورم 200-300درصدی را آورده وعدهاشم
بی صدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کمی چشم باز کن و وضعیت ملت را ببین،چه به جهت معیشت و چه از نظر امید واقعا تا زمانی که شما و امثال شماها در این کشور هستید که چشمتون را روی همه چی می بندید و به خواب می روید ملت باید بسوزدو
این شیوه انتخابات کاملا ناکارآمد است
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کدام شیوه مورد نظر شما است ،سیاستمدار گرامی
یوسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خوشبحالت..رئیسی بدترین رئیس جمهور این دوران بوده بعد شما امید دارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کی میگه کاری نکرده تورم200-300درصدی آورده همه وعده‌ها را هم عمل کرده دیگه چکار میخواستی بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
هاشمی بزرگ مردی بود. امیرکبیرایران بود.
شما آرای ریخته شده به صندوق رو قبول نداری بعدا نظر سنجی رو قبول داری ، تنها حدود حداکثری مردم رای به جمهوری اسلامی بود که بعد از آن افت داشته و هرساله کمتر شده و تقریبا ۶۰ درصد حضور مردم نرمال بوده . حال اگر شما قبول کنید که ۴۰ درصد مردم به پای صندوق رای آمده باشند کجای این آمار نشانگر عدم حضور حداکثری مردم هست . مدینه فاضله فکر می‌کنی ولی توی قومپوز آباد زندگی می‌کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
یعنی اون ۴۰درصد که رای دادن حداکثر و ۶۰درصد که رای ندادن حداقل هستن؟؟؟؟؟
تازه از اون ۴۰درصد رای دهنده ۲۰درصدش باطله بوده
یعنی رای دهندکان واقعی ۳۲درصد هستن مه خیلیهاشون پرسنل اداری بودن و مجبور شدن و خیلیهاشون رأی اولی بودن و شوق ذوق رای دادن داشتن
جل الخالق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
شما اگر نرخ مشارکت به 5 درصد برسه هم همین حرف رو میزنی کسی که خودش را به خواب زده با توپ هم نمیشه بیدار کرد.
بازنشسته ی تامین اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
حداکثر مشارکت 25درصد بوده و 15درصد هم رای سفید باطله دادند آنهم ترسیدن که نه کنه فردا بگویند چرا رای ندادید 25درصد شاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
من تو جامعه و مردم عادی رو میبینم که از ده نفری که در دوره های قبل رای دادند این دفه پنج نفرشون رای ندادند / بفرمائید چرا مهر زدن شناسنامه ها کنسل شد و کد ملی ملاک دادن رای قلمداد گردید ؟؟؟
چرا صریح نمیگید اونهایی که پای کار نظامند آمدند بقیه منتظرند اول بخورند بعد کاری انجام دهند
عدم مشارکت مردم تقصیر احزاب هست که تا دقیقه ۹۰هیچچ کاری نکردند برای مردم
بعد میگن انتخابات رو حزبی کنید
حزبی کنیم که این آدمهای پر مدعا به جای ما تصمیم بگیرند
اصلا
سلام لیستی را هم مردم به صرف راب دادن آمدن نه به قصد شخصی خاص و اگر نبویان از سادات نبود رای نمی‌دادند
اگرآقایان روحانی ولاریجانی این همه رای داشتند آقایان نوبخت ومطهری وآیت الله لاریجانی رای می آوردند.
رای جبهه پایداری بعلت افرادی مانندشما اصولگرا هستییدومردم به افرادی اصولگرای مانندشماکه نفاق دارید
برادر مهاجری شما دنبال حکومت هستید مردم دنبال انقلاب خودشان آقاگلیان که شما نام بردید بچه هی شان کجا هستند چرا بنزین روی آتش دشمن می ریزید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ما دنبال هیچ چیز جز انسانیت نیستیم
انسان بودن مهم هست نه انقلابی بودن
وقتی آقای مهاجری این اطلاعات را در مورد کشور دارد حتما تندروها هم میدانند
خواب را میشود بیدار کرد اما اگر به خواب زده باشند بمب هم بیدار نمیکند
فکر کنم ممدمهاجر واقعا مهاجرافغانی توایران باشه که به بدیهیات این قرگیرمیده
بیشترین دروغ تو دنیا تو ایرانه از فاصله حرف تا عمل رو دقت کنین!!!!!
رای دادیم آنهاسوارشاسی بلندشوندومردم سوارنفربر(دمپایی)
روحانی و لاریجانی کی هستند که بخواند توصیه شرکت در انتخابات بدهند؟?!!!!!کسی اصلا اینها رو قبول ندارن ...مگه مردم کم از دست این دو نفر کشیدند
پاسخ ها
فقط مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مردم دیگه از همه نا امید شدند ازهرگروه و حزب
بازنشسته ی تامین اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اتفاقعا اگر روحانی مثل رئسی حمایت میشد خیلی بهتر میشد روحانی هم سواد داشت هم سیاست منتها آن نهادهایی که باید حمایت می کردند کارشکنی کردند الان یکدست هستند ولی کدام کار کدام پیشرفت بجز تورمم بالای صد درصدی
ببخشید چرا از دکترها و اقتصادانهای و دانشگاه‌ها تحصیلکرده در انتخاب نشده مگر کل مردم مملکت ما فقط همین دوجناح چپ راست هست نگارنده متن پدر کاربر
واین بزرگترین خیانت وتوهین به بقیه نامزدهای تهران بود که اکثرا از انسانهای قابل وکاردان هستند خیلی دلم برای تحصیل گرده های کشورم میسوزه نخبگانی که واقعا تباه شدندودراین انتخابات فقط نقش سیاهی لشکر رداداشتند
سلام
علاوه بر رای باطله که به خاطر ثبت کد ملی بوده بیشتر رای ها در شهرستانها نیز به خاطر فامیل و قوم و قبیله‌ای بود با اطمینان می گویم کمتر از ده درصد به خاطر فرمایش مسئولان و ادای تکلیف رای دادن
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کافر همه را به کیش خود پندارد
برای مردم نسخه نپیچ بابا مثل همون مهاجری
تا کی می خواهید خودتان را به خواب بزنید؟ مردم بخاطر امثال شما ها و اینان نیامدند. مردم شهر تهران و بعضی دیگر از شهرها بخاطر اینکه امثال شما ها مملکت را ارث پدری خودتان می دانید و کار نکردید نیامدند. آمار خیلی از روستاهای کشور بالای 70 درصد حضور داشتند چونکه نماینده شان کار کردند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نه جانم توو روستاها راحت تر میشه چلوکباب داد مردم هم گرسنه برای همین آمدن
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خودت رو به خواب زدی،خودت هم میدونی مشارکت بالای روستاهها بخاطر فامیل بازی و قومگرایی هست که با تایید کاندیدا از تمام روستاهها خواستند مشارکت رو بالا ببرند،البته روستاییها هم بفهمند فرقشان با شهر چیه و فقط پوشیدن لباس شهری باعث نمیشه شعور شهری پیدا کنند
مردم می گویند عاقلان دانند
ای کاش تمام اصول گرایان مثل آقای مهاجری بودن و مثل ایشان موضع میگرفتن و با کسی اخوت نداشتن ودولت را نقد میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آقای مهاجری اصولگرا نیست، ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
این نقده ؟
این شبهه افکنی و اتهام زنیه
جنابمهاجری از مردم خجالت بکشید با تمام مشکلات خارجی و داخلی درود خدابر این ملت مگه نرم انتخابات در فرانسه وتمریکا هزاردرصد بوده کمی عوامانه حرف نزن جگر.
اشکال کار کجاست که شما سئوال می کنید .مردم رای داده اند و بحمدالله منتخبین به مجلس راه یافته اند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اشکال کار اینجاست که شما هنوز به عمق مطلب پی نبردی! اینکه اکثریت مردم ناامیدشدن از اصلاح امور و پای صندوق نرفتن ظاهرا خواب سنگین شماه رو آشفته نکرده
مرغ‌یک‌پادارد
سلام.مردم ایران بسیار فهیم هستن.از اینکه به شعورشان توهین میشه بسیار ناراحتن.وخوب می فهمن آزموده آزمودن را......اگر دولت ومجلس نداشتن بدتر از این که نمی شد.افغانستان دولت ومجلس نداره پولش چندبرابر پول کشور ماست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
حرف حساب جواب نداره
فریاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ظاهر قضیه رو نبین برادر قصه کشور تو فرق میکنه تا دیگران ، مهم جایگاه ملت ایران است رفته رفته اوضاع هم خوب میشه فقط باید صبر داشته باشید
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
پس چرا اینجایی برو افغانستان تا ازت طالبان پذیرایی کنه
وقتی‌نفرسوم‌تهران‌کسی‌میشه‌که‌تنها‌وتنهاسابقه‌اش‌مجری‌گری‌برنامه‌جهان‌آرابوده‌خوب میخواهیداز مجلس بعدی ی دربیاد!
نه تنها آرا ی باطله زیادبود مشارکت هم حداکثرزیر ۳۰درصدبوده اگر راست میگویند به تفکیک شهرستان جدول منتشر کنند د
نفاق از هر چیزی بد تره ، اینکه به نام اصولگرا هر چه بخواهی بگی عین نفاقه
شما عادت دارید همه چیز را به نفع احزاب سیاسی خصوصا شما مطرود مرد م تفسیر کنید آسمان و ریسمان برای چی میبافی سوختسد عملکرد نه شما نه اصولگرایان باعث این رای نشده بلکه شعور مردم وخون شهدا بوده. فیلسوف ۲۵ ملیون به نسبت ۶۰ میشه ۴۰ درصد کجاوزیر کشور اشتباه گفته باه ۸ درصد هم آرا باطله بوده نه اصلا ۱۵ درصد شما. جی میخوای.
آقا یک بار برای همیشه دقت کنین. ایشون اصلا اصولگرا نیست. فوق فوقش اصلاحگرا باشه! هر بار به اسم فعال سیاسی اصولگرا یه مطلب ازش میزنن. کارش هم پروژه گرفتن برای حرف زدنه...
کلماتی مثل آتش به اختیار،دلواپس ،پاره کردن برجام،ممنوع التصویری بزرگان،سهمیه ها ،و...بیشترین عوامل ریزش مشارکت هستند.
شما اعتراف می کنید که دوستانتان جزء کاندیداها بودند ولی چون تعدادی دوستداران اینها نیامدند رای بدهند از مجلس بازماندند البته مجلس امسال جرايمی برای آنهایی که رای نمی دهند بگذارند اینها از ترس با کله می آیند و به شماها رای می دهند و می شوند مردم آگاه از نظر شماها
اگر دعوت روحانی و لاریجانی اثر داشت باید الان حد اقل نوبخت و باهنر رفته بودند مجلس
علی مطهری بماند
متاسفم مردم نا امیدند . دولت و مجلس واقعا نا کارامد است . من دلم برای کشورم می تپد . برای همه ی مردمش . برای جوانان عزیزش .منتها مسئولان صدای ملت را فعلا نمی شنوند و دنبال آبادی یمن و جاهای دیگرند و کشورم را به خرابه تبدیل می کنند . این فاجعه است . رایی که تاثیر نداشته باشه رای نیست...
باسلام -شما هم تحلیل گر سیاسی درجه چهارم هستی که اغلب نظرات
شما مغرضانه است زیرا در ۸ سال روحانی کر و کور بودید.
من نمی خواهم پیش دهوری کنم اما با افرادتند رو قوانین خوب تصویب نمی شود
جناب مهاجرانی شما امثال شما بدتر از دشمنان به شهدا و اسلام وانقلاب خیانت کردین نمک کشور را خوردین نمک دان شکستین
وقتی شخصیت تبلوریافته ازحماسه های دوم خرداد 76وتیرماه 80اعلام میکند اگاهانه در انتخابات اینچنینی شرکت نمیکند وای به حال اکثریت ملت که زیرفشاراقتصادی دولت رییسی انگیزه ای برای مشارکت در انتخابات ندارند
خدا راشکر که دربین اصولگرایان آدمهای فهیمی مثل مهاجرانی وجود دارد
لطفا اسم آقای مهاجرانی را اصولگرا نگذارید
بگذارید
متوهم خواب زده
از کی تاحالا مردم به توصیه روحانی و لاریجانی رای دادند
!!!
ضمنا سایت ها بجای انعکاس حرف های بی پشتوانه بروند آسیب شناسی کنند موضوع را از ادم های جامعه شناس بدون غرض ومرض
اونی که رای آوردهو خواهد آورد نمایند مجلس میباشد و قانون گذار و اونی که رای نیاورده حقش همان بوده.

خودمان را با این حرفها که چند درصد بوده و.... گول نزنیم اگر مردم میخواستند به آنها رای میدادند. والسلام
سلام.من یک سوال دارم چرا این دوره اصلاحات اعتماد مردم را نتوانستند جلب کنند؟همین مهاجری دم از روحانی و لاریجانی می زند،از ایشان سوال کنید چکار برای این مردم و نظام کردند؟اما در مقابل آقای رئیسی بالاترین رای را در خبرگان می آورد و یا حتی روز جمعه هم دیدار و حل کردن مشکلات مردم را دارد و الان هم که رفته سیستان.آقای روحانی شبش فهمید و صبحش فهمید بنزین گران شده؟!چقدر دولت روحانی بدهکاری بر گردن این دولت گذاشت؟
کاش،ادمای دلسوز و کاربلد رای میوردن
تا اونجا که بنده خودم دیدم مشارکت مردم حتی ده 10 درصد هم نبود. حال از کجا رقم یا ارقام چهل یا شصت درصدی می‌آورند فقط خدا می‌داند. ! ¡!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حیف که مسؤولین هیچکدامشان درست حرف نمی‌زنند این‌همه برای مردم مشکل گرانی و اقتصادی ببار آوردند چگونه انتظار دارند بیش از این مردم در انتخابات‌ شرکت کنند!!!!!!!!!!!!!
نمایندها فقط مالیات می بندم پایی مردم و سلام
خداروشکر ما که نمی‌دونیم رای چیه
خداوکیلی کشور بدون مسول باشه قشنگتر اداره میشه.اخه کجای دنیا دیدین که ارزش پولشون را مثل,,,ل کنن
این سوزش از خوردن سیر نبست?
بیشتر قوانین مجلس بنفع دولتمردان و ثروتمندان هستش
سلام
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور
و با توجه به هجمه دشمنان داخلی و خارجی
۴۱ درصد ارزش ش از هزار در صد هم بیشتر لست
ایشان فرموده : ( جریانی که رای نیاورد به دلیل عدم مشارکت مردم در انتخابات رای نیاورد ! ) خسته نباشی عمو . جریانی که رای نیاورد اگر اقبالی بین مردم داشت که مردم مشارکت میکردند و به او رای میدادند .. پس معلوم میشود اقبالی بین مردم نداشته .. اصلا هم نگران نباش چون اگر مسئولین فعلی هم زودتر فکری به حال اقتصاد نکنند ، آنها نیز دیگر رای نمی آورند و هر دو جناح می آیند پیش شما با هم یک قل دو قل بازی کنید
مردم اکثریت شرکت نکردند چرا به اونا توهین میکنید
شما فقط ساز می زنی کاری کرد تا باحال برای این مملکت
کسی دل خوشی از مسولین ندارد خودشون هم میدونن
به عالیجناب مهاجری میگویم:آقای رییسی که سهل است اگر امام زمان هم بیاید چندسال طول میکشدگندشما اصلاح طلبان وامثال خاتمی و روحانی راتزروی ایران کم کند.مملکت راورشکسته‌وباخزانه خالی وبدهکارتحویل دادیدوحالا زبان درآورده اید
سردی بی‌سابقه هم تاثیر زیادی داشت درشرکت درانتخابات
روحانی اگه رای داشت نوبخت رای میاورد.روحانی اقتصادوفرهنگ مملکت رونابودکرد.اونایی هم که طرفداراینان عاشق ودلواپس حرفای غربگراییش هستندوبس
بحرین هم پول ایران را بلوکه کرده است
ایران در حال پیگیری پولی است که در بانک‌های بحرین مانده و به ایران نمی‌دهند. رأی اول به نفع ایران صادر شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم