بازدید 3946

پیروز انتخابات مجلس در بابلسر و فریدونکنار مشخص شد

علی‌اصغر باقرزاده پیروز انتخابات مجلس دوازدهم در بابلسر و فریدونکنار شد
کد خبر: ۱۲۲۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 02 March 2024

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، - علی‌اصغر باقرزاده که در مجلس یازدهم نمایندگی مردم بابلسر و فریدونکنار را بر عهده داشت با کسب ۶۵ درصد آراءِ مردم این حوزه انتخابیه و پیروزی در انتخابات مجلس دوازدهم برای دومین دوره پیاپی به خانه ملت رسید.

 واجدان شرایط مشارکت انتخاباتی در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار در انتخابات ۱۱ اسفند از بین ۱۷ نامزد حضور در مجلس دوازدهم، علی‌اصغر باقرزاده را با ۴۲ هزار و ۲۸۸ رأی از مجموع ۶۴ هزار و ۷۴۶ رأی به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه در بهارستان برگزیدند.

در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار برای انتخابات ۱۱ اسفند، ۱۴۷ هزار و ۹۵۹ واجد شرایط رأی دادن بودند که با حضور ۶۴ هزار و ۷۴۶ نفر در ۱۲۶ شعبه اخذ رأی این حوزه انتخابیه، مشارکت حدود ۴۴ درصدی را ثبت کردند.

باقرزاده چهار سال پیش و در انتخابات مجلس یازدهم از ۶۴ هزار و ۲۹ رأی مأخوذه ۳۰ هزار و ۴۳۰ رأی کسب کرده بود و توانست با کنار زدن ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم، راهی خانه ملت شود.

 برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی