بازدید 4230

ارتفاع برف در شمال تهران به یک متر رسید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به دنبال بارش برف شب گذشته در پایتخت، ۱۰ منطقه شهرداری معین منطقه یک شدند و تمام مسیرهای اصلی و فرعی درجه یک و دو این منطقه برف‌روبی و بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 29 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به بارش سنگین برف در مناطق شمالی پایتخت به ویژه منطقه یک در شب گذشته (نهم اسفندماه) اظهار کرد: با توجه به اینکه مناطق شمالی در روزهای اخیر به صورت پیاپی شاهد بارش برف بودند، نیروها و ماشین آلات در سطح معابر استقرار داشتند. البته بارش برف سنگین در شب گذشته پیش‌بینی نشده بود به طوری که بارشی که ساعت 1:30 بامداد امروز رخ داد، می‌توانست تهران را غافلگیر کند.

وی ادامه داد: 10 منطقه پایتخت همزمان با بارش برف، به عنوان معین منطقه یک وارد عمل شدند و 200 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه و غیرمکانیزه به 100 دستگاه ماشین‌آلات منطقه یک اضافه شد تا بازگشایی معابر هرچه سریعتر انجام شود.

محمدی با بیان اینکه از ساعت 2 تا 5 صبح، بازگشایی خیابان‌های اصلی به پایان رسید، خاطرنشان کرد: بازگشایی خیابان‌های فرعی نیز بلافاصله پس از خیابان‌های اصلی آغاز شد. البته برف‌روبی در معابر منطقه یک همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه ارتفاع تجمع برف در کوچه‌هایی همچون جماران، فیضیه و منظریه به 2 متر می‌رسید، تصریح کرد: تردد در این محلات بسیار سخت بود اما درنهایت انتقال برف با خاور انجام شد.

 

وی با اعلام اینکه از ساعت 4:30 صبح نیروهای ما در حال حمل برف از معابر منطقه یک هستند، یادآور شد: بارش برف به اندازه‌ای بود که برای اولین بار، ناچار به حمل برف برای بازگشایی معابر شدیم.

محمدی با بیان اینکه بارش برف در مناطق 2، 4، 5 و 22 نیز ثبت شده بود، خاطرنشان کرد: برف‌روبی در این مناطق با استفاده از نیروها و ماشین‌آلات مستقر انجام شد اما با توجه به حجم بالای برف در منطقه یک، نیاز به همکاری مناطق معین برای این منطقه وجود داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اقدامات انجام شده گفت: با همکاری‌های صورت گرفته تا پیش از ساعت پنج صبح تمام مسیرها بازگشایی شد.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر تمام مسیرهای اصلی و درجه یک و دو بازگشایی شده و هیچ‌یک از معابر مسدود نیستند اما تلاش نیروهای مناطق، خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند برای برف‌روبی معابر درجه سه و چهار و کوچه‌های بن‌بست و صعب‌العبور در حال انجام است و به نیروها اعلام شده تا پایان برف‌روبی در سطح منطقه حضور داشته باشند.

محمدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به پیش‌بینی بارش پراکنده برف در تهران در 24 ساعت آینده، استقرار نیروهای انسانی و ماشین‌آلات در سطح معابر برف‌گیر تداوم خواهد داشت، گفت: البته نمی‌توان کاملاً به پیش‌بینی‌ها اعتماد کرد؛ چراکه پیش‌بینی بارش سنگین برف در شب گذشته انجام نشده بود و این هوشیاری نیروهای بخش‌های مختلف شهرداری تهران بود که در مناطق حضور داشتند و سریعاً نسبت به بازگشایی معابر اقدام کردند. به هرشکل استقرار نیروهای ما در سطح معابر همچنان ادامه خواهند داشت.

ارتفاع تا یک متری برف در منطقه یک تهران

سید مهدی صباغ؛ شهردار منطقه یک تهران گفت: بارش برف در محدوده‌های ولنجک، دربند و امامزاده قاسم و جماران به ارتفاع 80 سانتی‌متر تا یک متر رسیده که با کمک سازمان مدیریت پسماند و تلاش نیروها معابر کنترل است.

وی افزود: 250 دستگاه خودروی برف روب، 33 بابکت و حدود 700 نیروی انسانی در معابر این منطقه در حال فعالیت هستند که از این تعداد 500 نفر نیروی برف‌روب هستند که روی خودروها در حال کار بوده و 200 نیروی فضای سبز هم در حال تکاندن درختان هستند.

شهردار منطقه یک تهران گفت: از ابتدای بارش برف تاکنون نزدیک به پنج هزار تن شن مخصوص در معابر توزیع شده که این اقدام با هیچ یک از مناطق دیگر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: از مردم نیز درخواست می‌شود امکانات لازم را برای خودروها از قبیل زنجیرچرخ همراه خود داشته باشند و در عبور از معابر کمی تامل کنند؛ معمولا سُرخوردگی و عدم کیفیت لاستیک خودروها باعث می‌شود که محور مسدود شود و ماشین و ادوات ما در ترافیک گرفتار شوند.

صباغ تصریح کرد: در طول بارش ها شن مخصوص به موقع روی معابر توزیع شد و ماموران پلیس راهور نیز در صحنه حضور داشتند و نسبت به مدیریت ترافیک و هدایت رانندگان اقدام کردند و همه معابر اصلی و درجه دو باز است و معابر درجه سه و ... نیز در حال بازگشایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست