بازدید 1851
۱

افراط گرایی بزرگترین نگرانی مردم آمریکاست

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد افراط گرایی بزرگترین نگرانی رای دهندگان آمریکایی است.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 28 February 2024


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید انجام شده توسط رویترز و موسه ایپسوس نشان می دهد افراط گرایی بزرگترین نگرانی رای دهندگان آمریکایی است.

بر این اساس، نگرانی ها درباره افراط گرایی سیاسی یا تهدید علیه دموکراسی به عنوان اصلی ترین نگرانی رای دهندگان آمریکایی شناخته شد.

حدود 21 درصد از شرکت کنندگان در این رای گیری سه روزه، اظهار کردند افراط گرایی سیاسی یا تهدید علیه دموکراسی بزرگترین مشکل پیش روی آمریکاست و پس از آن اقتصاد با 19 درصد و موضوع مهاجرت با 18 درصد در رده های بعدی نگرانی های مردم آمریکا قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، دموکرات ها افراط گرایی را اصلی ترین نگرانی خود دانسته اما جمهوری خواهان در مجموع مهاجرت را عامل نگرانی اصلی خود می دانند.

علاوه بر این، 34 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، معتقدند بایدن دیدگاه بهتری برای مدیریت بحث افراط گرایی دارد در حالی که 31 درصد معتقدند ترامپ می تواند این کار را بهتر انجام دهد.

همچنین در این نظر مشخص شد که جو بایدن بیشتر از آنکه برای شرکت دوباره در انتخابات و راه یابی مجدد به کاخ سفید اشتیاق داشته باشد، به دلیل مخالفت با ترامپ بار دیگر نامزد دموکرات ها شده است.

علاوه بر این، میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی 37 درصد بوده که نزدیک به کمترین میزان محبوبیت در دوران ریاست جمهوری اش است. 9 نفر از هر 10 دموکرات نیز عملکرد بایدن را تایید و همین تعداد از جمهوری خواهان عملکرد او را تایید نمی کنند. طرفداران مستقل نیز متمایل به عدم تایید عملکرد بایدن هستند.

در همین حال، 44 درصد دموکرات ها افراط گرایی را اصلی ترین نگرانی خود دانسته و 10 درصد آنها اقتصاد را دومین عامل نگرانی معرفی کردند.

این در حالی است که 38 درصد جمهوری خواهان موضوع مهاجرت را اصلی ترین موضوع کشور می دانند و تنها 13 درصد افراط گرایی را انتخاب کردند. امری که نشان می دهد ادعاهای ترامپ درباره خطر برای کشور، مورد مخالفت دموکرات های چپ گرای افراطی است که با این اصل مخافت دارند.

همچنین 39 درصد شرکت کنندگان گفتند ترامپ دیدگاه بهتری نسبت به اقتصاد دارد و 33 درصد این موضوع را درباره بایدن تایید می کنند. همچنین ترامپ با 36 درصد نسبت به بایدن با 30 درصد دیدگاه بهتری نسبت به نبردهای خارجی دارند در حالی که دموکرات ها و جمهوری خواهان اندکی این موضوعات را جزو اولویت های ملی عنوان کرده اند.

سال گذشته «الخاندور مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اظهار کرد تهدیدهایی که پس از 21 سال از حادثه 11 سپتامبر، آمریکا با آن مواجه است، از نگرانی درباره تروریسم خارجی به نگرانی درباره افراط گرایی داخلی تغییر ماهیت داده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا طی چند سال گذشته با تهدیدهای نوظهور و افراط گرایی خشن داخلی مواجه شده، اظهار کرد افرادی در اینجا تحت تاثیر تفکرات رادیکالی و افراط گرایانه ایدئولوژی تروریست های خارجی، ایدئولوژی نفرت، حساسیت های ضد دولتی و حتی شکایت های شخصی قرار گرفته و دست به اقدامات تروریستی می زنند.

مایورکاس  تنها 3 ماه بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره در ژانویه 2021، افراط گرایی داخلی را بزرگترین تهدید تروریستی آمریکا دانسته بود.

وی یکی از شمار زیاد دموکرات هایی است که درباره تهدید افراط گرایی داخلی در آمریکا هشدار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ترامپ مظهر افراط گري
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست