بازدید 3354
۴

پذیرایی از کودک در عروسی با لگد!

سه چهار روز است که ویدیو ۱۵ ثانیه‌ای از برخورد یک فیلمبردار با یک کودک کنجکاو در مراسم عروسی، به ویدیو پرمخاطب فضای مجازی تبدیل شده و واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. اکثر واکنش‌ها بسیار تند و در حمایت از حقوق این کودک است؛ اما فرهنگ عمومی جامعه درباره نحوه برخورد با کودک و مواجهه با این برخورد چه می‌گوید؟
کد خبر: ۱۲۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 27 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی وایرال شده است؛ خانم فیلمبردار در حال ثبت تصاویری از عروس و داماد است که می‌خواهند کیکِ جشن عروسی را ببرند. آنچه از فیلم مشخص است، فضا کاملا آماده‌ این تصویربرداری است که دختربچه‌ای از سر کنجکاوی به سِن مراسم نزدیک می‌شود. به نظر می‌رسد کودک کاملا در دنیای خود غرق است و متوجه بایدها و نبایدهای بزرگسالی نیست که فیلمبردار با پای خود می‌خواهد مانع نزدیک شدن او به سِن شود؛ منعی از حضور، که کودک در ابتدا حتی متوجه آن نمی‌شود و برای بار دوم فیلمبردار با ضربه‌ای دیگر با پا به کودک، او را متوجه شرایط می‌کند و از این به بعد است که شما تصویر کودکی را می‌بینید که بهت‌زده به اطراف نگاه می‌کند تا فرد دیگری دست او را بکشد و از کادر خارج کند!

این فیلم ۱۵ ثانیه‌ای، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است؛ برخی فیلم را با عنوان «طرز صحیح برخورد فیلمبردارِ عروسی با بچه‌ها» منتشر می‌کنند و برخی دیگر معتقدند چنین برخوردی با یک کودک برای فیلمی که شاید خودِ عروس و داماد هم به تعداد انگشتان یک دست آن را ببینند و بعد از مدتی دیگر برایشان اهمیتی نداشته باشد، می‌تواند تاثیرات عمیق و گسترده‌ای بر روحیه کودک داشته باشد. برخی دیگر هم با تاکید نوشته‌اند که در صورت مشاهده چنین رفتاری، برخورد تندی با فیلمبردار می‌کردند؛ که البته تعداد آن‌ها بیشتر از سایرین است. 

نکته جالب اما نظرات برخی کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی است؛ از کسانی که گفته‌اند کلا مخالف دعوت کودکان به جشن عروسی هستند تا کسانی که حتی گفته‌اند دل‌شان از این برخورد خنک شده است! و همین نظرات حتی بیش از ۱۰ هزاربار توسط سایر کاربران لایک شده است.

در نقطه مقابل اما برخی دیگر از کاربران این برخورد فیلمبردار با یک کودک را نادرست و غیرحرفه‌ای می‌دانند؛ نظراتی که به نظر می‌رسد با دقت‌نظر و عمقِ نگاه بیشتری نوشته شده‌اند. اگر قرار باشد بپذیریم که شبِ عروسی یکی از بهترین شب‌ها در زندگی یک زوج است که می‌خواهند لحظه به لحظه‌ آن به دقت ثبت شود تا بعدا سندی برای این شبِ به یادماندنی باشد، اما در عین حال باید بدانیم که تمام جزئیات چنین رفتاری در ذهن یک کودک باقی می‌ماند؛ کودکی که شاید به واسطه برخوردی بد، کلا از شرکت کردن در هر مراسم عروسی بیزار شود و یا با برخوردی مناسب با شور و شوق، مشتاق حضور در چنین مراسم‌هایی باشد. 

در این میان، کاربران زیادی تاکید کرده‌اند که در این فیلمِ وایرال‌شده، کودک حتی شیطنت معمول را هم ندارد و صرفا از سر کنجکاوی می‌خواهد از کار بزرگ‌ترها سر دربیاورد که در حال بریدن کیک هستند. 

کودکان نیز مانند بزرگسالان مهمان مراسم هستند

این فیلم وایرال‌شده از برخورد نامناسب با یک کودک، نه اولین فیلم از این نوع است و نه قطعا آخرین آن خواهد بود. اما در چنین شرایطی، برخورد مناسب چیست؟ 

مهم‌ترین نکته این است که بدانیم کودکی که در مراسمی مانند عروسی حضور دارد، درست مانند بزرگسالان یک مهمان است و به همان اندازه حفظ احترام او واجب است.

همچنین مراسم‌های پرزرق و برق مانند جشن‌ عروسی، کنجکاوی کودک را برمی‌انگیزد و طبیعی است که بخواهد در این فضا، به کشف و شهود چیزهایی بپردازد که به صورت معمول با آن‌ها مواجه نمی‌شود. بدیهی است که وظیفه کنترل شیطنت‌های کودکانه در چنین مراسم‌هایی برعهده والدین کودک است اما باید بپذیریم که اگر در جشنی، کودکان دعوت به حضور شده‌اند باید الزامات کودکانه آن‌ها را نیز پذیرفت یا اینکه به صراحت تاکید کرد که این مراسم پذیرای حضور کودکان نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
فیلمبردارش کم هوش بوده. می توانست از حضور کودک در کادر یک برداشت فوق العاده بگیرد
عکاس و فیلمبردار باید شکارچی لحظه ها باشد حضور این کودک همان فرصت طلایی ساخت یک فیلم بیاد ماندنی است اگر کودک سر به هوا کیک را چپه کند چه بهتر!
عکاسی و فیلمبرداری کار هر کس نیست استعداد خاص ذاتی می خواهد.
کثیف ترین حرکتی که میتوان با یک کودک انجام داد
چرا همه جبهه میگیرین . خوب کار اون بنده خدا هم فیلمبرداری هست اگر کارش بد در بیاد همین عروس و دوماد کلی حرف و حدیث براش درست میکنن . بعدشم دوربین به دست لابد توقع دارین با دست سوم بچه رو کنترل کنه . مامان بچه وقتی وارد یه مراسم میشه باید بچشو کنترل کنه . حالا بچه با سر میرفت تو کیک بازم همه طرف بچه رو میگرفتن ؟ بابا اینقدر جو زده نشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی