بازدید 2916
۲

واکنش مسکو به خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت روسیه درباره تصمیم ایروان مبنی بر خروج از پیمان امنیت جمعی با ارمنستان تماس خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 23 February 2024

 

به گزارش تابناک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: طرف ارمنی دراین‌رابطه هیچ اقدام رسمی انجام نداده است. قصد داریم با همکاران خود تماس گرفته و درباره معنای این بیانیه‌ها شفاف‌سازی کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: در این مسئله فهم جزئیات بسیار مهم است و امیدواریم دوستان ارمنی همه چیز را برایمان توضیح دهند.

ساعاتی پیش، نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه پیمان امنیت جمعی در مورد ارمنستان اجرا نشده گفت ایروان عضویت خود را در سازمان پیمان امنیت جمعی به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ایسنا، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان گفت: از نظر ما پیمان امنیت جمعی مخصوصاً در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در قبال ارمنستان اجرا نشده و ما نمی‌توانیم به این امر بی‌توجه باشیم. ما شرکت خود را در این پیمان تعلیق کردیم. تا ببینیم در آینده چه می‌شود.

سازمان پیمان امنیت جمعی از کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ارمنستان و بلاروس تشکیل شده است. از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱، ایروان و مسکو متحدان نزدیکی بودند و ارمنستان میزبان یک پایگاه نظامی روسیه است. اما در یک سال گذشته و با مسلط‌شدن جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ کوهستانی در حمله‌ای کوتاه و سریع، روابط مسکو و ایروان به تیرگی گراییده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اگربه کسی برنخوردارامنه ازقدیم الایام ازنظرکم معرفتی وابن الوقت بودن ضرب المثل بودند ودوستان وفاداری نبودند حالا چوبشان رابه هم پیمانانشان دراتحادپیمان جمعی هم زدند
روسها خوب می دانند که ارمنستان خاک داد تا غرب و پولش را بدست آورد . اتصال ناتو به خزر قطعی است و البته گور تمام کشورهای منطقه هم در قفقاز و هم همسایگان شمالی و جنوبیش ، گچی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست