بازدید 2860
۴

تعرفه برق خودروهای برقی مشخص شد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تعرفه برق خودروهای برقی مشابه نرخ برق واحدهای تجاری محاسبه می شود و در حال حاضر هر کیلووات ساعت ۵۴۷ تومان است.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 22 February 2024

به گزارش تابناک، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تعرفه برق مصرفی خودروهای برقی بعد از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد.

وی افزود: تعرفه برق واحدهای تجاری درحال حاضر 547 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است؛ از اینرو تعرفه برق خودروهای برقی نیز به‌ازای هر کیلووات ساعت 547 تومان تعیین شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "براساس قانون، تعرفه برق خودروهای برقی معادل یک نرخ تامین برق و مشابه واحدهای تجاری محاسبه می شود"، گفت: هر زمان که تعرفه برق واحدهای تجاری تغییر کند، تعرفه برق خودروهای برقی نیز بر همین اساس تغییر خواهد کرد؛ اما تا اطلاع ثانوی، تعرفه برق خودروهای برقی به ازای هر کیلوات ساعت 547 تومان است.

وی ادامه داد: آنچه مشخص و ثابت است، تعرفه شارژ خودروهای برقی در رده تعرفه های تجاری قرار گرفته و محاسبه می شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: توسعه خودروهای برقی در حمل و نقل کشور، مزایای زیادی برای کشور به‌دنبال خواهد داشت و وزارت نیرو نیز در همکاری با وزارت صمت، در توسعه زیرساخت‌های آن اقدام خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
اگر راندمان موتورها و باطری های خودرو در حد تسلا و بی ام و باشه، برای 1000 کیلومتر مسافت، 50کیلو وات انرژی الکتریکی نیاز است، یعنی هر صد کیلومنر 5 کیلو وات، که میشه 3000 تومان.
اما اگر چینی باشه یا ایران خودرو و سایپا تولید کنند(که اونها هم موتور الکتریکی و باطری رو از چین وارد خواهند کرد) احتمالا برای هر صد کیلومتر حداقل 10000تومن آب بخوره، که باز هم قابل قبوله.

البته از خودروسازان وطنی و مافیای اختاپوسی خودرو عاجزانه تقاضا داریم، تو این موضوع خودرو برقی وارد نشید و اجازه بدید ما ملت بدبخت، به حداقل خواستمون که یه خودروی استاندارد جهانی است برسیم، مردیم از بس مجبور یم فرغون های وطنی سوار شیم
یک خودرو برقی تقریبا در 100 کیلومتر 15 کیلووات در ساعت مصرف می کند که با رقم اعلام شده می شود 8200 تومان . کمتر از 3 لیتر بنزین . البته در زمستان برای گرم کردن باید برق بیشتری مصرف کرد و در تابستان برای کولر که دیگر واویلا است .
بابا تو اول بیار......بعدش حداقل یک ایستگاه شارژ بساز بعدش قیمت رو تعیین کن....برا پول گرفتن اینقدر عجله داریم اگر برای چیزای دیگه هم اینقدر شتاب داشتیم ژاپن خاورمیانه شده بودیم
مگه قراره با خودرو برقی مسافرکشی کنن که تعرفه تجاری بهش تعلق گرفته؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست