بازدید 2980

رجیستری آیفون ترفند جدید کلاهبرداری

کد خبر: ۱۲۲۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 21 February 2024

 فردی که با شگرد رجیستری آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی مردم کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، از چند هفته قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرده و اظهار داشتند بعد از دریافت پیامک جعلی از سامانه همتا حساب بانکی‌شان خالی شده است. با طرح این شکایت رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که مجرم یا مجرمان در این ترفند با عنوان ثبت آنتن یا همان رجیستری گوشی‌های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا و برای جلوگیری از قطع شدن آنتن موبایل اقدام به طراحی و ارسال پیامک حاوی لینک آلوده به بدافزار فیشینگ برای کاربران متقاضی کرده و در ادامه کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و ثبت‌نام از طریق لینک جعلی کرده‌اند. غافل از اینکه این اقدام منجر به خالی شدن حساب بانکی‌شان شده است.

در جریان رسیدگی به این پرونده تعداد شاکی‌ها به بیش از ۳۵ نفر افزایش یافت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و هویت او را به دست بیاورند. سپس با هماهنگی مقام قضایی در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی مبلغ سرقت شده از حساب مردم در این پرونده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد. متهم با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش اتهام خود پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت و گفت، با ترغیب کاربران به ثبت‌نام در سامانه برای قطع نشدن آنتن گوشی‌های اپل دست به این اقدام زده است. متهم پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
 
سرهنگ گودرزی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است، به شهروندان توصیه کرد: به پیامک‌های ناشناس که دارای لینک هستند، توجه نکنید و دقت داشته باشید که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از جمله سامانه همتا، قوه قضائیه، صدا و سیما و... با شماره‌های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی