بازدید 1595

واکنش وکیل تاجزاده به اعمال محدودیت برای وی

وکیل مصطفی تاجزاده در واکنش به اعمال محدودیت برای موکلش در زندان گفت: نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم‌انگاری شود.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 21 February 2024

به گزارش «تابناک»، هوشنگ پوربابایی، وکیل مصطفی تاجزاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره اعمال محدودیت‌های تازه علیه موکل خود سخن گفته است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

براساس مسموعاتی که از گفت‌وگو با خانواده مصطفی تاجزاده مشخص شده، ایشان به دلیل اظهارنظر انتخاباتی از ‌بندی که همراه با زندانیان سیاسی دیگر (آقایان مدنی و رزاق) در آن حضور داشتند، منفک و تماس‌ها و راه‌های ارتباطی ایشان هم مسدود شده است. در واقع دو نفر هم‌بندی آقای تاجزاده به بند دیگری منتقل شده‌اند و فرد دیگری را با ایشان هم‌بند کرده‌اند.

آقای تاجزاده صرفا به دلیل اظهارنظری که درخصوص انتخابات به عمل آورده، مشمول این محدودیت‌ها شده است. 

مبرهن است که ایشان ذیل زندانیان پرخطر نیستند. زندانی پرخطر هم زندانی است که در زندان مشمول درگیری، تهاجم، توهین و افترا و سلب آسایش سایر زندانیان شده باشد. زندانی که صرفا اظهارنظر انتخاباتی کرده باشد یا نهایتا بیانیه‌ای داده باشد از اعداد چنین مقررات محدود‌کننده‌ای خارج است،

به همین دلیل ما عرض کردیم که این نوع محدودیت‌ها شامل ایشان نمی‌شود. معتقدیم ایشان را نباید از طبقه‌بندی زندان‌ها خارج کرد و محدودیت‌هایی از جنس ممنوعیت تماس، ملاقات و... برای ایشان درنظر گرفت.

اینکه فردی نظر خود را در خصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام کند، به معنای ارتکاب جرم نیست و مشمول هیچ کدام از مجازات های قانونی نیست.

اگر چه تفکیک زندانی  به عهده سازمان زندان هاست، اما محدودیت تلفن، محدودیت ملاقات یا ارسال زندانی به بندهایی که شامل طبقه بندی خاص جرایم نمی شود.

ما اطلاع دقیقی نداریم که آیا سازمان زندان ها مبتنی بر مصوبه قانونی خاصی دست به  اعمال محدودیت زده  یا تصمیمات خارج از متن باعث اتخاذ این تصمیمات شده است؟

نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم انگاری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی