بازدید 9008
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

بالا گرفتن حواشی پیرامون حقوق و مزایای نمایندگان مجلس/ بالاخره ماجرای کوروش کمپانی چه می‌شود؟ / یارانه بهمن ماه چه تغییراتی داشت و چگونه واریز شد؟ / در کدام فروشگاه‌ها کالابرگ الکترونیکی نقد می‌شود؟

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخبار و عناوینی مانند کوروش کمپانی، یارانه بهمن ماه، کالابرگ دهه فجر، بازی سپاهان – الهلال، توقیف هواپیمای ونزوئلا، لیست فروشگاه‌های کالابرگ، اسحاق قالیباف، حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟ و ... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 20 February 2024

به گزارش «تابناک»، آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت قابل توجهی در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

کوروش کمپانی

فردی به نام امیرحسین شریفیان که مدیر مجموعه‌ای به نام کوروش کمپانی بود، پس از ثبت نام انبوهی گوشی آیفون از شهروندان کشور که به دنبال تبلیغات گسترده توسط چهره‌های معروف مجازی رقم خود، از کشور گریخت.

همین موضوع کافی بود تا خیلی زود عنوان کوروش کمپانی و حواشی آن به ترند فضای مجازی تبدیل شود.

نقش اتحادیه فروشندگان موبایل در کلاهبرداری "کوروش کمپانی"

چند روزی هست که پرونده کوروش کمپانی سر زبان‌ها افتاده است، کمپانی‌ای که با وعده تحویل آیفون ۲۰ میلیون تومانی خیلی‌ها را وسوسه کرد، تبلیغات گسترده با استقاده از بازیگران و ورزشکاران سبب شد کمتر کسی به پشت پرده این کمپانی تردید کند، حالا مالک شرکت متواری شده و مالباختگان به محاکم قضایی شکایت کرده‌اند. کلاهبرداری‌های پر شمار از این جنس کم نیستند، ۳۲ مورد مشابه طی سال‌های اخیر ثبت شده است، از جمله ماجرای پدیده شاندیز که با تبلیغات گسترده تلویزیونی و رسانه‌ای سبب شد عده زیادی دارایی خود را از دست بدهند نمونه‌های دیگر این کلاهبرداری‌ها هستند.

همسو با این عنوان نام امیرحسین شریفیان نیز که در واقع مدیر این کمپانی بود در فضای مجازی پربازدید شد.

در همین رابطه در فضای مجازی پرسش‌های فراوانی مانند امیر حسین شریفیان کیست؟ کوروش کمپانی مجوز داشت یا خیر؟ و... جست و جو شد.

یارانه بهمن ماه

تغییر در ساز و کار پرداخت یارانه توسط دولت و تقسیم بندی زمانی و دهکی یارانه بگیران در این خصوص سبب شد تا موضوع یارانه به صورت اعم و عناوینی مانند یارانه بهمن، چرا یارانه واریز نشد و .. به صورت اخص در فضای مجازی پربازدید شود.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال جاری، یارانه مرحله ۱۵۶ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه قابل برداشت است. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ دهه فجر

دولت در مکانیزم جدید پرداخت یارانه برای یارانه بگیران تا دهک ۷، یارانه تشویقی در نظر گرفت که همین موضوع عنوان کالابرگ دهه فجر را در فضای مجازی در کانون توجهات قرار داد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بازی سپاهان – الهلال

بازی رفت سپاهان و الهلال در مرحله حذفی جام باشگاه‌های آسیا با شکست تلخ سپاهان در ورزشگاه نقش جهان به پایان رسید و همین موضوع سبب شد تا این بازی و نام تیم سپاهان نیز در کانون توجهات قرار بگیرد.

در جریان رقابت لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان میزبان الاهلال بود و در نهایت الهلال با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. رامین رضائیان در دقیقه ۳۷ تک گل سپاهان را زد. مالکوم در دقیقه ۵۷ گل اول الهلال را زد و بازی را به تساوی کشاند. محمد دانشگر در دقیقه ۷۶ با دریافت کارت قرمز اخراج شد و سپاهان ده نفره شد. الکساندر میتروویچ در دقیقه ۹۴ و سپس عبدالله الحمدان در دقیقه ۹۷ گل‌های دوم و سوم الهلال را زدند.

لیست فروشگاه‌های کالابرگ

همانطور که اشاره شد با تغییر مکانیزم پرداخت یارانه ها، دولت برای دهک‌های یک تا هفت، یارانه تشویقی در نظر گرفت که تنها قابلیت خرید دارد. شهروندان می‌توانند برای استفاده از این یارانه به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهند.

همین موضوع سبب شد تا بسیاری از کاربران در فضای مجازی به دنبال لیست فروشگاه‌های کالابرگ باشند.

فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه، هایپرمی، وال مارکت در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند. فهرست فروشگاه‌های کالابرگ و آدرس آن‌ها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی "شما" قابل مشاهده است.

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

به تازگی فیش‌ها و رسید‌هایی از حقوق نمایندگان مجلس در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.

جدا از اینکه این اخبار و اطلاعات چرا در آستانه انتخابات رسانه‌ای شده و به صورت گسترده منعکس می‌شود، موضوع دیگر این است که آیا واقعاً حقوق نمایندگان مجلس ۲۵ میلیون تومان است؟

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن رد اعداد غیرواقعی که درباره حقوق نمایندگان مطرح می‌شود گفت: در پی حمله سایبری که به سایت مجلس انجام شد، برخی تصاویر منتسب به اسناد مجلس در فضای مجازی منتشر شده که کذب است.

سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره برخی تصاویر که با عنوان مجموع دریافتی نمایندگان در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: این اعداد و ارقام حقیقت ندارد و میزان حقوق نمایندگان در حد متعارف و منطبق بر قانون است.

با این وجود یکی از نمایندگان ادوار مجلس در فضای مجازی مدعی شد حقوق نمایندگان مجلس به مراتب از انچیزی که اعلام می کنند بیشتر است چرا که بسیاری از نمایندگان هزینه های دفتر و کارمند را از طریق ارگان های دولتی حوزه انتخابیه تامین می کنند و دریافتی این محل نیز به درامدشان افزوده می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۹
یک چشم بزرگ وجود دارد به اسم چشم خداوند متعال . آیا فکر میکنی در محضر خداوند و در مقابل چشم خداوند متعال نیز جای پنهان کاری و دروغ وجود دارد؟؟؟حال بگید حقوق ما نیز ناچیز است!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
باید رای بدیم به افراد جدید و جوان تا بساط رانت اینا جمع بشه
رای ندادن فقط باعث شادی یه عده منافق کثیف خارج نشین میشه و بس اگه تغییر میخایم باید رای بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
وقتی نماینده مجلس بشی و حقوق مادام العمر بالا بگیری و هیچ چیز دیگه هم نگیری، معلومه که درد کارگر حداقل حقوق بگیر رو نمس فهمی و اون وقت با افزایش حقوق کاگران مخالفت می کنی. شفافیت آرا هم که تصویب نمی کنید تا معلوم بشه که رای مخالف داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
اینا ب این چیزا اعتقادی ندارن فقط به فکر دریافتی آخر ماه و رانت مجلسی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
شما 45 سال هست همین حرف رو میزنید ولی خوب هیچ تغییری کرد خیر فکر کنم وقتش رسیده یه بار شما رای ندی مثل بقیه تا نتیجه رو ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ناشناس محترم ۸/۵۹ حتما جنابعالی صبح علی الطلوع همان کار را انجام بده و تغییرات مورد نظر را انشاالله ببینید همانگونه که هر روزمان بدتر از دیروز استد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ناشناس محترم از اب گل الود ماهی نگیر!؟!؟ خودتی!؟!؟ تمام کسانی که تایید صلاحیت شدند یا همنها هستند یا بدتر از اینا!؟!؟ هر کس که تو مجلس فسادی رو رو کرد صلاحیتش تایید نشد!؟؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
برای تغییر باید رای بدیم اون خودتی و به خودتون بگو
گرچه هنوز همه مردم نشناختنتون
ولی من تا بتونم داد میزنم رای بدیم به افراد جدید تا اینا نرن بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
۱۰:۴۴
خوبه حداقل به این اتفاق رسیدیم که وضع فعلی و افراد فعلی چقدر بد هستن و نباید دیگه برن بالا
ولی من بهت قول میدم بعدی ها هم بیان وضع همینه. تجربه 35 ساله من اینو میگه
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
اقایان ادعا میکنند میانگین حقوق نمایندگان ۲۵ میلیون تومان است ماهم باور میکنیم خوب !!!!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
الان مشخص میشه که چرا میلیاردها تومان خرج میکنن تا نماینده مجلس بشن!!!!
ناشناس
| France |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
10:44
بعدی ها هم همین حقوق را میگیرند . فرقی نمیکند . همین ها هم با تایید بالایی ها آمده اند
بله حقوق نمایندگان منتصب(منتصب مردم) به دلار محاسبه شده و درست است(5000 دلار) چون اونا حقوشون رو بر اساس اشل کشورشون میگیرند و دلیلی نداره مبنای حقوق شان بر پایه حقوق کارگری یا کارمندی ایران باشه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ایکاش با همین ماهی ۲۵۰ میلیون تومان راضی بوده

و دیگر شاسی بلند و دنا و زمین و خانه و کار چاق کنی

و جاکردن کارمندان بیسواد به دو خودرو ساز و تایید

قوانین ضد منافع ملی را نمیکردند !!!!!؟

ولی میزان طمع و اشتهایشان تمامی ندارد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ولی با بصیرت می گفت این مجلس از مزایاش ساده زیستی انهاست
الان من باید چکار کنم حرف درست کدوم طرفه
وقتی اقای قالیباف در رقابت های انتخاباتی گفت موجودی حساب من سه میلیون است و از گردش روزگار شد رئیس مجلس قطعا موجودی حساب نمایندگان تحت نظارت ایشان زیر سه میلیون تومان است و حقوق انها حداکثر 25 میلیون است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
این گردش روزگار را خوب اومدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ایشون درست گفته ولی موجوی یکی از حساب هاش رو گفته بوده خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
تازه آن سه میلیون نصفش را خرج مهاجرت فرزند مستضعفشان کردند تا به خانواده های شهید پرور کانادایی خدمت نمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
حتی ۲۵ میلیون تومان هم برای یک عده که کاری نمی کنند زیادست ..... باید ماهی ۱۵ میلیون بگیرند
امروز اول اسفند ساعت 8/45 صندوق بازنشستگی کشوری هنوز حقوق بهمن ماه را پرداخت نکرده . اپراتورهای صندوق هم دو روز است دروغ تحویلمان میدهند . تلفنهای صندوق هم همگی اشغال است ظاهرا راه دیگری غیر از اعتراض حضوری میدان فاطمی برایمان نگذاشته اند. شرم آور است با این سن بریم .....
به جای "حقوق و مزایای نمایندگان مجلس" از عبارت "دریافتی‌های نمایندگان مجلس" استفاده کنید.
حقوق و مزایای نمایندگان مجلس چیزی نیست.

در سالهای گذشته(دولت احمدی نژاد)، نمایندگان مجلس معمولا عضو هیت مدیره یک یا چند شرکت بودند(بدون آنکه کاری انجام دهند).
در یک شرکت که من اطلاع دقیق داشتم، نماینده مجلس در پایان سال پاداشی معادل 100(صد) ماه حقوق یک مهندس از شرکت دریافت کرد(بدون آنکه کاری انجام دهند).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
بله دقیقا درست میگید و من هم چنین چیزی رو خودم دیدم
شرکت های بزرگ که نیاز به زد و بند دارند از رانت نمایندگان مجلس استفاده میکنن و نهایتا چنان شیرینی به نماینده میدن که سر رسیدن به این رانت ها دعواست
برای خرید رای نمایندگان دولت (نه مردم) اونقدر روش های پرداخت وجود داره که عقل جن هم به اونا نمیرسه. بیخود داد و بیداد راه نندازین. اگر یه راه پرداخت بسته بشه یه راه بهتر براش پیدا می کنند. تا بوده همین بوده که افراد بی لیاقت رو میشه به پشیزی خرید. خیلی از والامردان روزگار با پول های کثیف فراوان خریداری نشدند و کسی از احوال آنها خبر نداره!!!
و سرانجام چای دبش چه میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
هیچ چی مثل بابک زنجانی میشه که گفتن چون همه بدهی و جرایم پرداخت کرده میتونه آزاد بشه ولی نگفتن بدهی به چه کسی پرداخت کرده که البته طبق معمول جواب مشخصه زمانیکه سهم عده ای پرداخت بشه همه چیز حلال می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
مبلغ ۱۷۰۰۰میلیارد تومان وجوه شهرداری تهران کجاست؟ ؟؟
زاکانی شهردار انقلابی مکتبی!!؟؟ چرا پاسخگو نیست ؟
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
چای دبش نوش جان میشود یه قهوه هم روش
به شخصه مشکلی با حقوق بیست و پنچ میلیونی نمایندگان ندارم ، ولی کاشکی به این راضی بودند .
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
استاد 250 میلیون ...نه 25 میلیون ...25 میلیون که خیلی از کارگران و کارمندان هم میگیرند و حقوق پایینی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
25 میلیون کارگر می گیره و حقوق پایینی هم هست؟!؟
والا ما به عنوان یک مدیر شرکت 20 تومن حقوق برامون تعیین کردن با کلی منت و ...
انتخابات..........!!!!!!!!!!!
خب اگر حقوق نمایندگان زیاد و خارج از انتظار نیست چرا شفاف سازی نمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
برای همین نمایندگان خیلی انقلابی با شفاف سازی مشکل داشتند. این همه مقاومت در مقابل شفاف سازی در مجلس دلیلش چی بود؟
هدف از دادن یارانه گرانی راحتتر و بیشتر و در نهایت قطع آن بوده و نه عدالت و شناسایی فقرا و کمک به آنان!
حقوق و مزایا مطابق چک لیست حقوقی ( حق آجیل شب عید ، به مناسبت اعیاد مختلف ، .... ) + دریافتی از ارگان ها بابت هزینه های دفتر + شاسی بلند ها + 140 سکه + سکوت محض در برابر اختلاس ها + تصویب بودجه سه برابری صدا و سیما و سازمان های بدون ارزش افزوده و افزایش مالیات بر ارزش افزوده ، افزایش مالیات کارمندان و کارگران + تصویب قانون افزایش سن و سنوات بازنشستگی ..... حالا بگو برو به اینا رای بده !!!!!!
برادر .بیا یکبار با مردم رو راست باشید کدام آدم عاقلی برای چهار سال نمایندگی ودریافت سرجمع یک میلیارد و دویست میلیون با حقوق ۲۵میلیونی ماهیانه پنج تا ده میلیارد هزینه می کند .که وارد مجلس بشود .!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
حقوق نه دریافتی نمایندگان چند است؟
بعید میدانم این ارقام صحیح باشد نمایندگان اصلا نیازی به حقوق ندارند بنده حاضرم ماهی ۵۰۰ میلیون تومان هم از جیب بدهم به صندوق دولت ولی نماینده باشم کجای کارید برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک عوض در باره حقوق مزایای افراد کشور به خصوص نمایندگان هنوز در باره ناکامی تیم ملی نظر خواهی می کند اگر در کشور نابرابری نباشد مردم کمتر زیر فشار اقتصادی کمرشان خم می شد نماینده مجلس کار سخت دارد یا کار گر معدن انگار تنها سخترین کار نماینگی است از معدن کار کردن هم سخت تر است که این همه مزایا می گیرند نمایندگی مجلس همان عنوان برای او بس است حقوق بایر از جیپش خرج کند
چای دبش بخورید راه اختلاس باز میشه
بااااااااید همه در انتخابات شرکت کنند تا این به اصطلاح نمایندگان بتوانند فرزندان خود را به کاناد بفرستند و از ترکیه سیسمونی وارد کنند و حقوق نجومی بگیرند
واقعا متاسفم .این آقایان با ید خجالت بگشند با این حقوق و مزایای دریافتی ،آنوقت میا در بودجه برای کارکنان دولت سقف حقوق تعیین می کنند.ظلم از این بالاتر .
فریب کالابرگ رو نخورید
اگر اوضاع به همین شکل پیش برود یکی دو دوره بعد صندوق رای بادو مامور مسلح به در ب خانه ها میاید .« باید رای بدهید».
سلام به نظر من این اقایون دروغ نمیگن چراکه تفاوت واختلاف بین سه میلیون وسی میلیون وسیصد میلیون نمی دونن کمااینکه تفاوت 50درصد وپنج درصد ونیم درصدرا هم نمی دونن
حقوق منطبق بر قانون به شرکت نفت اجازه داده پرداختی بدون محدودیت سقف داشته باشد ! منطبق با کدام قانون!قانون ۹میلیون تومان یا ۹۹میلیون تومان؟
سقف گذاشتن روی حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت اما پزشکان و مجلسی ها هیچ سقفی ندارند.
احتمالا حسابداری اشتباه تایپ کرده وگرنه این بندگان خدا الان ببینید چه پولی خرج می‌کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست