بازدید 3289

کلاهبردار چندین میلیاردی به کشور بازگردانده شد

کد خبر: ۱۲۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 17 February 2024

رئیس هیأت مدیره یک شرکت که به بهانه فروش سهام به افراد بی‌بضاعت و معلولان بیش از 9 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و از کشور متواری شده بود، از سوی پلیس بین‌الملل فراجا به کشور برگردانده شد.

به گزارش ایران، سردار مجید کریمی، رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: این فرد به وسیله جعل و به شیوه‌ها و روش‌های متقلبانه از طریق درگاه فضای مجازی و حساب شخصی خود اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از بیش از ۲۰۰ نفر کرده بود که همگی افراد بی‌بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان بودند.

به گفته شاکی‌ها، متهم رئیس هیأت مدیره، مسئول فناوری و مالی شرکت بوده که با تبلیغات وسیع با شعار اعطای سود حداکثری، اعتماد متضررین را برای خرید سهام این شرکت جلب می‌کرده است.

کریمی افزود: تا قبل از استرداد این فرد، مالباختگان پرونده ۲۰۰ نفر بودند، اما در روند رسیدگی پرونده و با شکایت شاکیان جدید، این تعداد به ۴۴۰ نفر رسیده است و احتمالاً در آینده به ۱۵۰۰ نفر نیز افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: با توجه به متواری شدن متهم، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و متهم در کشور همسایه ردیابی، شناسایی و دستگیر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی