بازدید 2434

انویدیا از آلفابت جلو زد

کد خبر: ۱۲۲۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 16 February 2024

شرکت انویدیا که پدیده عصر هوش مصنوعی است، روز چهارشنبه، برای مدت کوتاهی از آلفابت (شرکت مادر گوگل) جلو زد و در رتبه سومین شرکت ارزشمند آمریکا ایستاد.

به گزارش ایسنا، ارزش بازار انویدیا در معاملات روز چهارشنبه به ۱.۸۳ تریلیون دلار رسید که بالاتر از ۱.۸۱ تریلیون دلار ارزش بازار آلفابت بود. سهام انویدیا آخرین بار ۱.۵ درصد افزایش یافت و ارزش این شرکت را به ۱.۸۰۷ تریلیون دلار رسید در حالی که سهام آلفابت ثابت بود و ارزش این شرکت به ۱.۸۱۰ تریلیون دلار رسید.

انویدیا برنده برتر رقابت شرکت‌های فناوری برای به کار بردن هوش مصنوعی در محصولات و سرویس‌هایشان است و جدیدترین رشد ارزش سهام این شرکت، یک روز پس از آن روی داد که معاملات روز دوشنبه را با ارزش بازاری بالاتر از آمازون، به پایان برد.

حدود ۸۰ درصد از بازار تراشه هوش مصنوعی پیشرفته در اختیار انویدیا است و این موقعیت، کمک کرده است ارزش سهام این شرکت پس از رشد سه برابری در سال ۲۰۲۳، در سال میلادی جاری، ۴۷ درصد رشد کند. مشتریان با کمبود قطعات پیشرفته انویدیا روبرو هستند و همزمان، توسعه دهندگان هوش مصنوعی در لیست انتظار چند ماهه برای استفاده از پردازنده‌های این شرکت از طریق فراهم کنندگان خدمات رایانش ابری قرار دارند.

شرکت‌های مرتبط با فناوری نظیر مایکروسافت و «متا پلتفرم» هم تحت تاثیر خوش بینی به هوش مصنوعی، صعودی شده‌اند.

طبق آمار شرکت مالی LSEG، مایکروسافت که در رقابت هوش مصنوعی، پیشتاز بوده است، در ژانویه از اپل سبقت گرفت و ارزشمندترین شرکت جهان است و اکنون بیش از ۳ تریلیون دلار ارزش دارد. غول نفتی دولتی آرامکو هم دومین شرکت سهامی عام ارزشمند جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش مالی سه ماهه شرکت انویدیا هستند. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند درآمد سه ماهه نخست انویدیا به کمک تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت، بیش از سه برابر شده و به ۲۰.۳۷ میلیارد دلار برسد. تحلیلگران انتظار دارند سود خالص این شرکت، بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرده و به ۱۱.۳۸ میلیارد دلار برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست