بازدید 2303
۱

همه‌چیز درباره مشارکت شهرداری باچینی‌ها در ساخت‌وساز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نحوه مشارکت شهرداری تهران با چینی‌ها برای ساخت و ساز در تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 14 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حمیدرضا صارمی درباره ساخت و ساز در تهران با مشارکت چینی‌ها اظهار کرد: چینی‌ها نمی‌خواهند در تهران ساخت و ساز کنند بلکه می‌خواهند در حوزه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند، اما برخی رسانه‌های معاند تمایل دارند از موضوعی که از اساس واقعیت ندارد، خبرسازی کنند. 

وی ادامه داد: چینی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در حوزه مسکن ایران به صورت یوزانس سرمایه‌گذاری کنند، (یوزانس در اصطلاح سرمایه‌گذاری به معنی توافق در پرداخت قیمت فناوری و تجهیزات دریافت شده در قبال ارائه برات مدت‌دار است)، ما نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما در ساخت، تکنولوژی ساخت و به‌کارگیری کارگر و مهندس چینی دخالتی ندارند، زیرا توانایی‌های علمی، فنی و مهندسی کشورمان در این رشته از همه کشور‌های همسایه بالاتر است و در این حوزه حرف برای گفتن داریم. 

معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره آموزش ساخت به مهندسان ایرانی نیز گفت: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران چنین عبارتی استفاده نکرده بود و برخی رسانه‌ها اینطور استنباط کردند.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در تهران فعلا گفتگو‌های مقدماتی مطرح شده است، تصریح کرد: نه تنها با چین بلکه هر کشور دیگری که تمایل به سرمایه‌گذاری در تهران داشته باشد، آمادگی همکاری داریم و این فرصت را برایشان فراهم می‌کنیم.

صارمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ده‌ها پروژه مانند پروژه نفرآباد، مسکن الگو و ... توسط سازمان نوسازی شهر تهران و با سرمایه‌گذاری داخلی در حال اجراست، اما متأسفانه سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده برای سرمایه‌گذاران داخلی جذابیتی ندارد و سود سپرده‌گذاری آن‌ها در بانک بیشتر از سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است از سوی دیگر بانک‌ها نیز از سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن منع شده‌اند.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران داخلی رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند، نه تنها با چین بلکه مذاکراتی هم با کشور قطر داشته‌ایم و هر کشور دیگری که در بخش مسکن تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد از آن استقبال می‌کنیم. 

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت و ساز را بیشتر در حوزه بافت‌های فرسوده سوق می‌دهیم، اما هنوز جزئیات تصمیم شهرداری تهران و طرف چینی درباره این سرمایه‌گذاری مشخص نشده و فقط مذاکرات اولیه انجام شده است، زیرا محور اصلی سفر زاکانی شهردار تهران به چین درباره حمل و نقل عمومی بوده و تفاهم‌نامه‌ای در حوزه مسکن آن هم به شکل سرمایه‌گذاری امضا شده است.

وی در ادامه گفت: نمی‌توان درباره سرانجام گفتگو‌ها تاریخی تعیین کرد، اما مذاکرات جدی و جزئی‌تر احتمالا بعد از عید چینی‌ها انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
با کدام منابع و امکانات شهری به فکر خانه سازی بیشتر و افزایش جمعیت تهران هستند نصف این خانه ها و جمعیت فعلی هم اضافه هستند دیگر هوا هم نداریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست