بازدید 1912

جایزه جدید اسکار؛ بدلکاران هم شانس دارند؟

در حالی که اسکار چند روز پیش اعلام کرد جایزه بهترین انتخاب بازیگران را از سال ۲۰۲۶ اهدا می‌کند، این امید مطرح شده که آیا گروه بدلکاری و صداپیشگان هم به جوایز اضافه خواهند شد؟
کد خبر: ۱۲۲۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 12 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، اعلام اینکه اسکار یک جایزه جدید به انتخاب بازیگران فیلم اهدا می‌کند، دسته جدید که قرار است در سال ۲۰۲۶ برای فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۲۵ نمایش داده شود، با استقبال گرمی در رسانه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از آن به عنوان قدردانی از این مسؤولان حمایت کردند.
 

جزییات مربوط به واجد شرایط بودن و رای دادن برای اولین جایزه در این بخش آوریل ۲۰۲۵ همراه با قوانین کامل جوایز اسکار نودوهشتم فاش خواهد شد.

مدیران انتخاب بازیگران، اغلب قهرمانان گمنام تولید فیلم هستند که به ندرت مورد توجه جریان اصلی قرار می‌گیرند. دیوید روبین، مدیر مشهور بازیگران که برای انتخابش در فیلم «بیمار انگلیسی» شناخته شده، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به عنوان رییس آکادمی اسکار فعالیت کرد و شاید فرصتی شد برای بیشتر شناخته شدن این بخش.

دسته‌های دیگری در طول تاریخ ۹۶ ساله آکادمی برای دریافت جایزه پیشنهاد شده‌اند، که اهدای جایزه برای بدلکاری از جمله آنهاست. اهدای جایزه به بدلکاران یک فیلم کاری است که انجمن بازیگران مدت‌هاست در جوایز خود لحاظ کرده و حالا به نظر می‌رسد شانس دیده شدن هنرمندان بدلکار به اسکار که شایسته آن هستند، بیشتر شده باشد.

جوایز اسکار از اولین سال برگزاری اش که تنها ۱۵ دقیقه به طول انجامید و در ۱۲ دسته جایزه داد، دستخوش تغییرات چشمگیری شده و فشار‌های مداومی برای افزایش تعداد صنعتگران و هنرمندانی که در طول پخش تلویزیونی مورد تجلیل قرار می‌گیرند، وجود داشته است. این در حالی است که تهیه کنندگان نمایش همواره تلاش کرده‌اند تا زمان پخش تلویزیونی را محدود نگه دارند.

بهترین اجرا‌های صوتی مانند تلاش‌های شایسته تجلیل ادی مورفی در «شرک»، دستاورد‌های فیلمبرداری در حرکت مانند تلاش اندی سرکیس در «ارباب حلقه‌ها»، طراحی عنوان که در هر فیلم آلفرد هیچکاک به عنوان یک رقیب طبیعی مطرح بود و نظارت موسیقی و حتی تفکیک آرایش مو و چهره‌آرایی از جمله مواردی است که سال‌هاست مطرح بوده است.

درحالی که اسکار اکنون با اهدای جایزه در ۲۴ بخش و نامزد کردن ستارگانی مانند بیلی آیلیش و ریحانا در بخش موسیقی سعی دارد تا چالشی برای بینندگان ایجاد کند، اما در حالت کلی معلوم نیست مخاطبان را تا چه زمانی می‌توان پای تلویزیون نگه داشت.

درحالی که جوایز تونی شامل ۲۶ دسته است که به موزیکال و درام تقسیم می‌شود و جوایز فنی در یک مراسم دیگر اهدا می‌شوند و امی نیز در چند برنامه مجزا برندگانش را معرفی می‌کند، شاید این یک راه حل برای اسکار باشد تا بتواند هم به گروه‌های بیشتر جایزه بدهد و هم همه برندگان را در برنامه تلویزیونی معرفی کند.

برخی معتقد هستند برنده انتخاب بهترین بازیگری با بهترین فیلم یکی شود، اما الزاماً چنین نیست و جوایز انجمن بازیگران و بفتا نشان می‌دهد که همیشه اینطور نیست.

به رسمیت شناخته شدن گروه انتخاب بازیگران از سوی اسکار یه قدم به جلو برای تایید این امر است که یک فرد مسؤول ساخته شدن یک فیلم عالی نیست بلکه این دهکده‌ای است که هر کسی در آن شغل خود را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست