بازدید 2709

درخواست شیائومی از هند

کد خبر: ۱۲۲۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 12 February 2024

شرکت چینی شیائومی از هند درخواست کرد مشوق‌های تولید را مورد ملاحظه قرار داده و تعرفه واردات بعضی از قطعات تلفن هوشمند را پایین بیاورد.

به گزارش ایسنا، شرکت سازنده تلفن هوشمند شیائومی چین، به دهلی‌نو اعلام کرد تامین‌کنندگان قطعات تلفن هوشمند در بحبوحه تفحص سنگین دولت هند از شرکت‌های چینی، نگران راه اندازی فعالیت تولیدی در این کشور هستند.

شیائومی که با ۱۸ درصد سهم، بزرگترین سهم را در بازار تلفن هوشمند هند دارد، در نامه‌ای به تاریخ ششم فوریه، از هند خواست عرضه مشوق‌های تولید را مد نظر قرار داده و تعرفه واردات برای برخی از قطعات تلفن هوشمند را پایین بیاورد.

این شرکت چینی، با استفاده از قطعات بومی، تلفن هوشمند در هند مونتاژ می‌کند و سایر قطعات مورد نیازش را از چین و کشورهای دیگر وارد می‌کند. نامه شیائومی، پاسخی به سوال وزارت فناوری اطلاعات هند است که پرسیده بود دهلی‌نو، چگونه می‌تواند بخش تولید قطعات این کشور را توسعه دهد.

هند، پس از درگیری مرزی با چین در سال ۲۰۲۰ که کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی را به دنبال داشت، سخت‌گیری در قبال شرکت‌های چینی را افزایش داده و طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ چینی را برهم زده و اعتراضات مکرر پکن را برانگیخته است.

هر چند شرکت‌های چینی که در هند فعالیت می‌کنند، تمایلی ندارند به شکل علنی درباره این سخت گیری صحبت کنند، نامه شیائومی نشان می‌دهد همچنان در هند به خصوص در فضای تلفن هوشمند که بسیاری از قطعات مهم از چین وارد می‌شود، با مشکلاتی دست به گریبان است.

مورالی کریشنان بی، رئیس شیائومی هند در این نامه اعلام کرد: هند باید روی تدابیر اعتمادسازی کار کند تا تامین کنندگان قطعات برای ایجاد فعالیت‌های تولیدی در این کشور، تشویق شوند.

مورالی کریشنان بدون نام بردن از هیچ شرکتی، گفت: تامین‌کنندگان قطعات برای راه اندازی فعالیت تولیدی در هند، نگرانی‌هایی دارند که ناشی از چالش‌هایی است پیش روی شرکت‌ها، به‌ خصوص شرکت‌های چینی‌ در هند است.

 در این نامه آمده است: این نگرانی‌ها مربوط به رعایت مقررات و مسائل مربوط به روادید است که در مورد آنها توضیحی داده نشده و عوامل دیگراست. دولت هند باید به این نگرانی‌ها رسیدگی کند و برای ایجاد اعتماد بین تامین‌کنندگان خارجی قطعات و تشویق آنها به ایجاد تاسیسات تولیدی در این کشور تلاش کند.

مقامات هندی، سال گذشته شرکت چینی ویوو را به نقض برخی قوانین روادید، متهم کردند و مدعی شدند که ۱۳ میلیارد دلار پول را به شکل غیرقانونی از هند ارسال کرده است. هند همچنین بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی را به دلیل حواله‌های غیرقانونی به نهادهای خارجی در قالب پرداخت حق امتیاز، بلوکه کرده است. هر دو شرکت چینی، ارتکاب هرگونه تخلف را رد می کنند.

علاوه بر نظارت رگولاتوری بر شرکت‌هایی نظیر شیائومی و ویوو، هند از سال ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن چینی نظیر تیک‌تاک را ممنوع کرده و پروژه‌های برنامه ریزی شده مانند طرح‌های شرکت خودروسازی چینی BYD را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اظهار کردند بسیاری از مدیران شرکت‌های الکترونیکی چینی برای دریافت روادید برای ورود به هند، مشکل دارند و شرکت‌های آنها، به دلیل کنکاش دهلی‌نو، با کندی فرآیند موافقت با سرمایه‌گذاری‌هایشان روبرو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست