بازدید 2350

واکنش دبیرکل ناتو به اظهارات اخیر ترامپ

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه به هیچ‌کدام از اعضای ناتو که به تعهدات مالی خود در قبال آن عمل نمی‌کنند، حتی اگر آنها از سوی روسیه هدف حمله واقع شوند کمک نخواهد کرد، تاکید کرد: این اظهارات جان آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را به خطر خواهد انداخت.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 12 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه گاردین، دبیرکل ناتو پس از دعوت ترامپ از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای حمله به کشورهای عضو این اتحاد نظامی، خاطرنشان کرد: ناتو آماده و قادر به دفاع از همه اعضای خود است.

استولتنبرگ در ادامه سخنان خود یادآور شد: هرگونه حمله به هر یک از اعضای ناتو با پاسخی متحد و قدرتمند از سوی همه اعضای این پیمان نظامی مواجه خواهد شد.

دبیرکل ناتو با انتقاد از اظهارات ترامپ، تاکید کرد: هرگونه لفاظی در مورد اینکه اعضای ناتو از یکدیگر دفاع نخواهند کرد، امنیت تمامی اعضا از جمله امنیت ایالات متحده را تضعیف کرده و نظامیان آمریکایی و اروپایی را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

استولتنبرگ با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال جاری (۲۰۲۴) در آمریکا، گفت: من انتظار دارم صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا پیروز خواهد شد، ایالات متحده یکی از اعضای قدرتمند و متعهد ناتو باقی بماند.

گفتنی است، ترامپ روز شنبه در جریان سخنرانی خود در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا گفت که در زمان ریاست جمهوری‌ اش هشدار داده بود در صورتی که روسیه به آن دسته از اعضای ناتو که به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند حمله کند، ایالات متحده هیچ مداخله‌ای انجام نخواهد داد.

رئیس جمهور سابق آمریکا ماه گذشته نیز در جمع حامیان خود در لاس‌وگاس گفته بود: آمریکا تاوان ناتو را می‌دهد و ما منفعت چندانی از آن نمی‌بریم. اگر روزی به کمک آنها نیاز داشته باشیم و فرض بگیریم که به ما حمله شود، تصور نمی‌کنم آنها به کمک ما بیایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار