بازدید 4740
عصر یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۵۷؛

گزارش کیهان از ۶ ساعت زد و خورد مسلحانه

چریک‌ها و جوانان مسلح در بالای پشت‌بام بازار و منازل گلدسته رفته و ۶ ساعت تیراندازی متقابل ادامه یافت که سرانجام ماموران اسلحه‌ را تحویل داده و به خانه‌های خود رفتند! فرش‌ها و اثاثیه‌ی گران‌بهای آرامگاه از طرف مردم مسلح تحویل کمیته‌ی انقلاب شد. در این زد و خورد ۲۶ نفر کشته و ۵۰ نفر مجروح به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شدند. گفته می‌شود ۶ نفر از کشته‌شدگان نظامی هستند.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 11 February 2024

 

به گزارش تابناک، عصر روز دوشنبه ۲۲ بهمن ۵۷ مقبره‌ی رضاشاه در شهرری در پی ۶ ساعت زد و خورد مسلحانه و با برجای گذاشتن ۲۶ کشته و ۵۰ مجروح به دست انقلابیون افتاد. روزنامه‌ی کیهان روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۵۷ در توضیح این خبر نوشت:

از ساعت ۲ بعدازظهر دیروز [یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۵۷] مردم شهرری همراه با چریک‌های مسلح که اسلحه‌ی خود را از پادگان‌ها دریافت داشته‌اند پاسگاه ژاندارمری شهرری و دولت‌آباد را طی حوادث خوانین و تیراندازی متقابل تصرف کردند.

از آن پس هزاران نفر مسلح آرامگاه رضاشاه را محاصره کردند و به ۱۴۰ نظامی مستقر در آرامگاه با بلندگو اخطار کردند که تسلیم شوند. نظامیان برای خروج از آرامگاه نیم ساعت مهلت خواستند. چریک‌ها موافقت با این تقاضا را موکول به تحویل اسلحه توسط نظامیان کردند که نظامیان این موضوع را نپذیرفتند و تیراندازی شروع شد. چریک‌ها و جوانان مسلح در بالای پشت‌بام بازار و منازل گلدسته رفته و ۶ ساعت تیراندازی متقابل ادامه یافت که سرانجام ماموران اسلحه‌ را تحویل داده و به خانه‌های خود رفتند! فرش‌ها و اثاثیه‌ی گران‌بهای آرامگاه از طرف مردم مسلح تحویل کمیته‌ی انقلاب شد.

گزارش کیهان از ۶ ساعت زد و خورد مسلحانه

در این زد و خورد ۲۶ نفر کشته و ۵۰ نفر مجروح به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شدند. گفته می‌شود ۶ نفر از کشته‌شدگان نظامی هستند.

در تمام مدت درگیری از مردم با بلندگو خواسته می‌شد که اگر فشنگ یا اسلحه‌ای دارند به چریک‌ها تحویل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی