بازدید 5350

بارزانی: آمریکایی‌ها باید در عراق بمانند

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در مصاحبه‌ای گفت که اربیل به ادامه حضور نظامیان آمریکایی نیاز دارد و خواستار خروج آن‌ها نیست.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 10 February 2024

 

به گزارش تابناک، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به شبکه ان.بی.سی آمریکا گفت که ماهیت تهدیدات در منطقه تغییر کرده است و اربیل به ادامه حضور نظامیان آمریکایی نیاز دارد.

او در شرایطی که پارلمان و دولت عراق و بسیاری گروهها خواستار خروج نظامیان آمریکایی هستند، افزود: «ما به کمک بیشتر آمریکا نیاز داریم، این به معنای نیاز به نظامیان بیشتر نیست، بلکه به کمک‌ها و امکانات بیشتر نیاز داریم تا سطح توانایی نظامی پیشمرگه را افزایش دهیم تا بتوانیم نه تنها از مردم خود بلکه از تمامی کسانی که ساکن اقلیم کردستان هستند، دفاع کنیم».

بارزانی در ادامه گفت: «ما به حمایت و پشتیبانی و ادامه حضور آمریکا و ائتلاف بین‌المللی نیاز داریم، ماهیت تهدیدات تغییر کرده و خواهان کمک بیشتر نظامی، اقتصادی و سیاسی هستیم، چرا که تهدیداتی که اکنون با آن‌ها مواجه هستیم با تهدیدات داعش تفاوت دارد».

نخست‌وزیر اقلیم کردستان با اشاره غیرمستقیم به حملات موشکی و پهپادی اخیر سپاه پاسداران به مقر موساد در این منطقه، افزود: «همان‌طور که می‌دانید چندی پیش در معرض حملات موشکی و پهپادی قرار گفتیم و امکانات لازم برای دفاع از خود در برابر این حملات را نداشتیم، بنابراین وقتی می‌گوییم که نیاز به کمک بیشتر آمریکا داریم، به معنای این نیست که به نظامیان بیشتر نیاز داریم».

او با ادعای اینکه ارتش آمریکا کمک زیادی به در جنگ با داعش به عراق کرده است، تأکید کرد: «ما هیچ گاه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق نبوده‌ایم».

او در ارتباط با توقف صادرات نفت از اقلیم کردستان [در پی رأی دادگاه عالی عراق] نیز گفت: «این مسأله همزمان با عدم تأمین بودجه اقلیم مشکلات زیادی را به وجود آورده است، اما آقای محمد شیاع السودانی از خود حسن ظن نشان داده و امیدواریم که مشکلات برطرف شود».

سخنان بارزانی و تأکید بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در شرایطی گفته می‌شود که ترور شهید «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان حزب‌الله عراق در شامگاه چهارشنبه، خشم عراقی‌ها از حضور ارتش آمریکا را دوچندان کرده است و هزاران نفر از تشییع کنندگان این شهید روز گذشته در نجف اشرف علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند.

در این راستا سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی نظامی نخست‌وزیر عراق در سخنانی ارتش آمریکا را عامل بی ثباتی دانست و گفت: «دولت عراق بیش از هر زمان دیگری، به سمت پایان دادن به ماموریت این ائتلاف که به عامل بی ثباتی در عراق تبدیل شده و عراق را به سمت درگیری می‌کشاند، حرکت می‌کند».

در این میان قرار است گفت‌وگوهای بغداد با واشنگتن درباره آینده نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در عراق، از فردا (یکشنبه) از سر گرفته می‌شود.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ برای بار دوم وارد عراق شده‌اند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

تأکید مردم عراق بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که آمریکا سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند. در واکنش به این جنایت، پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
اگه آمریکا نباشه ایران سر یک سال نسخه ی اقلیم رو میپیچه و منحلش میکنه این چیز من درآوردی رو
می دانی چرا چنین گفته!؟
بارزانی غلط کرد مرتیکه نفهم
پاسخ ها
ایران عزیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ارزانی خودت باد ای بی ادب
وطن فروشی و نوکر صفتی ایرانی و عراقی نمی شناسد! کرد، عرب، فارس، ترک ...نباید مزدور جنایتکاران آمریکایی شود.
بارزانی نوکر اسرائیل کودک کش است ،زنده باد ایران اسلامی...
پول مفت نفت را می خورند و تن پرور شدند .اگر صد سال هم بگذره همینطور بی عرضه می مونند. مزدور امریکا
خروج آمریکا از عراق و آمریکا یعنی تقدیم صد درصدی عراق و سوریه به ایران ، اقلیم کردستان عراق موجودیتش رو به حضور آمریکا مدیونه ، بزرگ ترین تهدید علیه باند بارزانی ها خروج آمریکاست .
داعش سا خته امریکاست ترور فر ماندهان مقاومت با همکاری بارزانی صورت می گیرد
بارزانی: حضور آمریکا نه تنها برای حمایت از مردم کردستان بلکه برای حمایت از کسانی که در اقلیم کردستان هستند.
این کسانی که در اقلیم هستند و کرد نیستند کیا هستن!!!؟ احتمالا همون اسرائیلی ها و سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس نیستن!!؟
فراموش کردین اون شبی که آمریکایها براتون حتی فاتحه نخوندن و مسعود پشت گوشی التماس شیر مرد ایران قهرمان جهان میکرد تا به دادشون برسه! یادتون رفته که حتی تاصبح امیدی به موندن نداشتید و گفتید آمریکایها دست به سرتون کردن! این امریکا همون شغال اون شبه. و ایران همون شجاع و قهرمان و ناجی
سردار یه اشتباه کوچک داشت ؟؟باید میزاشت داعش اقلیم رو لخت میکرد بعد
میرفت واسه پاکسازی
دمت گرم بارزانی ایول
این بارزانیها نوکر آمریکا هستند. یادش رفته موقعیکه داعش به نوصل حمله کردو همه رو میکشت و می‌آمد جلو آمریکا دست رد به سینه مسعود بارزانی زد و به ایران گفت. و سردار سلیمانی با چندنفر نیرو رفت و از محاصره و از چنگ داعش نجاتش داد. ای لعنت برشما بارزانیها ی نمک نشناس و نوکر صفت ها و بی چشم رو .
آمریکا با هیچ کس دوستی ندارد.وقتش که برسد بارزانی را مانند یاسر عرفات می سوزانند.ایران را کنار گذاشته دست دوستی با امریکا داده .خود و طایفه اش را مثلا ایمن کرده.بالاخره تاریخ مصرفش تمام میشه و او و دیگر اکراد می مانند و کارنامه سیاهش .
اینها همشون مفت خور هستن حیف واسه سردار سلیمانی کاش میذاشت داعش میومد کردستان عراق اونوقت هم این چنین میگفتن نه والا همشون پا به فرار گذاشته بودن آمریکا....
این‌ اقلیم‌ کوردستان‌ بایدفکری‌ کرد تادیرنشده‌ مهدتولدتروریست‌ وحمایت‌ میکنن‌ نوبت‌ تک‌‌‌ تکتون‌ میرسه‌ همین‌ سردارسلیمانی‌ روعناصرحزب‌ دموکرات‌ کوردستان‌ کشتن‌ پکک‌ ودیگرگروههای‌ تروریست‌ همه‌ زیرنظرحزب‌ دموکرات‌ هستن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست