بازدید 2288
اعلام وضعیت اضطراری برای ۲۰ میلیون نفر در کالیفرنیای آمریکا

سیل و گل و لای شدید جنوب کالیفرنیا را در خود فرو برد

ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنبال شرایط بد جوی شاهد طغیان رودخانه‌ها و جاری‌شدن سیل همراه با گل‌ولای، به‌خصوص در نواحی جنوبی این ایالت و منطقه لس‌آنجلس شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 06 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، دومین موج توفان‌زا طی یک هفته که سراسر ایالت کالیفرنیا را در بر گرفت، همراه با بارش‌های سنگین بود که خطر رانش زمین، آب گرفتی جاده‌ها را بدنبال داشته است.

بنابراین گزارش، فرماندار کالیفرنیا به‌علت جاری شدن سیل و آبگرفتی معابر و جاده‌ها و وزش تندباد که موجب ریشه‌کن شدن درختان و فرو انداختن دکل‌های انتقال برق شد، در بخش‌های لس‌آنجلس، اورنج کانتی، رویرسایت، سن برناردینو، سن دیگو، سن لویئس، سانتا باربارا و ونچورا، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد؛ تاکنون براثر وزش تند باد و جاری‌شدن سیل سه نفر در این ایالت جان باختند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز با پوشش این خبر گزارش داد: بزرگراه ساحلی ایالت کالیفرنیا به علت شرایط بد جوی هم اکنون بسته شده است.

بنابراین گزارش، وزش تندباد و بارش‌های شدید موجب شد تا پنج فرودگاه در ایالت کالیفرنیا با تاخیر و یا لغو پروازها مواجه شوند، این فرودگاه‌ها شامل فرودگاه‌های بین‌المللی لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، ساکرامنتو، سن دیگو و مترو اوکلند می‌باشند.

تاکنون بیش از ۱۲۰ رانش گل لای ناشی از طغیان سیل در بخش لس‌آنجلس گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، ایالت کالیفرنیا یکشنبه گذشته شاهد وزش بادهایی با سرعت ۵۰ تا ۸۰ مایل (۸۰ تا ۱۲۸ کیلومتر) در ساعت بوده که سبب ریشه‌کن شدن درختان و سقوط آنها بر روی خانه‌ها، خودروها و خطوط انتقال برق شده است. بنابر گزارش‌ها، در بعضی مناطق سرعت وزش باد به ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) در ساعت هم رسیده است.

در همین حال برق بیش از ۹۰۰ هزار مشترک ساکن در این ایالت به علت شرایط بد جوی قطع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست