بازدید 3622

اژدهای زرد شکار شد

کد خبر: ۱۲۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 05 February 2024

اعضای یک باند موبایل قاپی که سرکرده آن کاپشنی با تصویر«اژدهای زرد»برتن داشت، در حالی متلاشی شد که نقشه آنان برای فریب پلیس نیز به فرجام نرسید.

به گزارش خراسان، اوایل شب هفتم بهمن،زن جوانی در خیابان میثم جنوبی مشغول گفت وگوی تلفنی در پیاده رو بود که ناگهان جوانی گوشی او را چنگ زد و بلافاصله به ترک موتورسیکلتی پرید که در حاشیه خیابان قرار داشت. راکب جوان موتورسیکلت نیز همزمان گاز آن را فشرد و با سرعت وحشتناکی قصد داشت از چهارراه عبور کند ولی در همین لحظه چراغ راهنمایی قرمز شد و موتورسواران گوشی قاپ با یک دستگاه خودروی مزدا تصادف کردند. از سوی دیگر زن جوان که طعمه گوشی قاپ ها شده بود با جیغ و فریاد در حالی از رهگذران کمک خواست که با اشاره دست موتورسواران را به مردم نشان می داد.

دزدان گوشی هم که اوضاع راآشفته دیدند به ناچار موتورسیکلت را وسط چهارراه انداختند و با پای پیاده، به کوچه وپس کوچه های خیابان میثم گریختند و درتاریکی شب ناپدید شدند. دقایقی بعد با تماس مالباخته،افسران گشت پلیس از راه رسیدند و موتورسیکلت را به کلانتری میرزا کوچک خان هدایت کردند.بنا برگزارش روزنامه خراسان، زنی که طعمه گوشی قاپ ها  شده بود درحالی از تصویر یک«اژدهای زرد»روی کاپشن گوشی قاپ سخن می گفت که حدود 8شهروند دیگر نیز با ارائه فیلم ها و تصاویری از صحنه های سرقت گوشی به پلیس،بر جولان باند«اژدهای زرد»تاکید کردند.

این گونه بود که با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)تحقیقات گسترده‎ای برای شناسایی و دستگیری اعضای باند «اژدهای زرد»آغاز شد. درپی این دستور انتظامی،گروهی تخصصی از افسران کارآزموده و باتجربه دایره تجسس با نظارت مستقیم سرهنگ علی برزنونی(رئیس کلانتری میرزا کوچک خان)واکاوی پرونده های سرقت را با تحلیل کارشناسی در دستور کار قرار دادند و به سرنخ هایی از دزدان سابقه دار رسیدند که چند ماه قبل نیز دستگیر شده بودند و پرونده آنان در حال رسیدگی قضایی بود. از سوی دیگر بررسی های تخصصی نشان داد که گوشی قاپ ها یکی از شماره های پلاک موتورسیکلت را تغییر داده اند تا در صحنه های ارتکاب جرم شناسایی نشوند!

با به دست آمدن این اطلاعات و لو رفتن هویت سرکرده باند«اژدهای زرد»عملیات دستگیری آنان با هماهنگی قضایی و به سرپرستی سرهنگ میش مست(رئیس دایره تجسس کلانتری)هنگامی آغاز شد که روز بعد سرقت یک دستگاه موتورسیکلت با مشخصات موتورسیکلت توقیفی در صحنه تصادف روی سیستم رایانه ای پلیس قرارگرفت. این ماجرا اگر چه تعجب افسران دایره تجسس را برانگیخت اما سرنخ بسیار مهمی برای شناسایی اعضای باند مذکور به شمار می رفت. به همین خاطر هماهنگی های انتظامی با بهره گیری از تجربیات فرمانده انتظامی مشهد انجام شد و جوانی که سرقت موتورسیکلت را به ماموران کلانتری پنجتن گزارش داده بود، به سوی کلانتری میرزا کوچک خان به راه افتاد تا موتورسیکلت خود را تحویل بگیرد.

او درباره چگونگی ماجرای سرقت موتورسیکلت به افسران دایره تجسس گفت: به همراه یکی از دوستانم به پارک منطقه پنجتن رفته بودیم که موتورسیکلت را آن جا قفل کردم و خودمان برای خرید خودرو به بولوار شهید رستمی رفتیم، اما وقتی به محل پارک بازگشتیم، اثری از موتورسیکلت نبود. به همین دلیل به کلانتری پنجتن رفتیم و گزارش سرقت موتورسیکلت را ارائه دادیم ....

وقتی هویت گزارش دهنده سرقت روی برگه های انتظامی ثبت شد ناگهان در کمال ناباوری، ماموران حلقه های قانون را بر دستان مالباخته مذکور گره زدند! هنوز این جوان حیرت زده به نیروهای انتظامی می نگریست که رئیس کلانتری وارد اتاق تجسس شد و بدین ترتیب بازجویی ها در حالی از مدعی سرقت موتورسیکلت ادامه یافت که او درمیان سوالات افسران تجسس، هر لحظه قصه ای را سرهم می کرد و درنهایت در مخمصه داستان ساختگی خود گیر می افتاد. دقایقی بعد این جوان لب به اعتراف گشود و راز باند«اژدهای زرد» را فاش کرد .او گفت:برادرم به همراه یکی از دوستانش در مناطق شهری موبایل قاپی می کند.

آن شب هم از ماجرای تصادف بعد از سرقت گوشی پرده برداشتند و من برای آن که پلیس نتواند آن ها را دستگیر کند نقشه سرقت موتورسیکلت را طراحی کردم! و به همراه برادر همدست برادرم به کلانتری رفتیم تا این گونه موتورسیکلت را تحویل بگیریم و...

با دستگیری دو متهم مذکور که برای فریب پلیس وارد عمل شده بودند،رصدهای اطلاعاتی برای به دام انداختن دو گوشی قاپ حرفه ای وارد مرحله جدیدی شد و آن ها در دو عملیات ضربتی ،گوشی قاپ ها را در حالی دستگیر کردند که هنوز پرونده سرقت های قبلی آنان به نتیجه نرسیده بود. در همین حال و با دستورات خاص قضایی، عملیات افسران دایره تجسس برای شناسایی مالخران و دستگیری دیگر اعضای مرتبط با «اژدهای زرد» درحالی همچنان ادامه دارد که بررسی ها نشان داد:یکی از گوشی قاپ ها 2 کاپشن را روی هم می پوشید  و پس از ارتکاب جرم بلافاصله یکی از کاپشن ها را از تنش خارج می کرد تا مالباختگان نتوانند او را شناسایی کنند. با این وجود تا کنون 17 تن  ازمال باختگان  آن ها را شناسایی کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی