بازدید 47928

استمرار عملیات تخریب ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر/ ساخت‌وساز بدون حتی یک برگ مجوز صورت گرفته است/ مالک متعهد به کاشت درخت در اراضی شده است

متخلفین و افرادی که قصد تغییر کاربری غیرمجاز را دارند، سرنوشت این ۶۴ ویلای غیرمجاز را ببینند؛ تعقیب قضایی و برخورد قانونی با تارکین فعل و مسئولین متخلف، در مرحله بعدی اقدامات دستگاه قضا خواهد بود. در این راستا افرادی هستند که ترک فعل کردند و وظایف خود را به درستی انجام ندادند که قطعاً ضمن تشکیل پرونده با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 05 February 2024

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: مالک ۶۴ ویلای غیرمجاز احداث شده در نوشهر، متعهد به کاشت درخت در اراضی شده است.

به گزارش «تابناک»، هفتم بهمن ماه با حضور مقامات عالی قضایی از جمله قاضی سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه و خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری مازندران در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، عملیات قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر که به صورت غیر قانونی احداث شده بودند، آغاز شد. ویلا‌هایی که مالکشان فرزندان یک چهره مشهور اقتصادی است که سابقه محکومیت هم دارد.

پروژه‌ای بزرگ و چندین هکتاری که در زمین‌هایی احداث شده در زمان حکومت پهلوی و به شرط تغییر ندادن کاربری واگذار شده بودند. پروژه‌ای که با تشکیل پرونده قضایی پیرامون آن مشخص شد که برخی افراد و نهاد‌ها در دادن مجوز غیرقانونی به این گروه همکاری کرده و کار را برای ساخت و ساز غیرمجاز در این پهنه وسیع تسهیل کرده‌اند. پرونده‌ای که در راستای آن حکم تخریب این ویلاهای گران قیمت صادر شد و در دست اجرا قرار گرفت.

قلع و قمعی که به فاصله چند روز از آغاز آن، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: عملیات تخریب ویلا‌ها به صورت جدی و با سرعت ادامه دارد. روز گذشته به همراه تعدادی از مسئولان قضایی بازدیدی از محل انجام شد و طبق برآورد‌ها تا کنون حدود ۳۵ درصد از بنا‌های احداث شده به صورت کامل تخریب شده است و عملیات تخریب ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت دستگاه قضایی تا تخریب کامل سازه‌های غیر مجاز تداوم خواهد داشت، افزود: سازنده ویلا‌ها متعهد شده است که پس از اتمام عملیات تخریب، اراضی به حالت قبل [مشجر] بازگردد و تمام هزینه‌های قلع و قمع و کاشت درخت نیز با مالک است.

ساخت‌وساز بدون حتی یک برگ مجوز صورت گرفته است

قاضی سراج، معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه در بازدید از روند قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر با اشاره به این مطلب که ساخت و ساز این ۶۴ ویلا بدون حتی یک برگ مجوز و با زد و بند صورت گرفته، گفت: متخلفین و افرادی که قصد تغییر کاربری غیرمجاز را دارند، سرنوشت این ۶۴ ویلای غیرمجاز را ببینند؛ تعقیب قضایی و برخورد قانونی با تارکین فعل و مسئولین متخلف، در مرحله بعدی اقدامات دستگاه قضا خواهد بود.

وی افزود: در ۳ شهرستان استان مازندران، ۹۵۳ قطعه معروف به ۱۰ هکتاری وجود دارد که معروف به جنگل‌های جلگه‌ای است و طبق قانون و مقررات تبدیل کاربری، افراز و تفکیک آن‌ها ممنوع است. افرادی که این زمین‌ها را خرید و فروش می‌کنند در محضر، وکالت بلاعزل ارائه می‌دهند که در صورت تغییر کاربری، زمین‌ها باید اعاده به حالت اول شده و به منابع طبیعی بازگردد.

نماینده ویژه رئیس قوه قضاییه در ادامه گفت: تعدادی از این قطعات نیز با ارزش ریالی ۸۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خرید و فروش شده است و مجموعاً بیش از ۶ هزار میلیارد تومان آورده این طرح بوده است. قبلاً هم گفته شده که هزینه کامل تخریب، با مالک است و دولت حتی یک ریال هزینه برای تخریب ساختمان‌ها پرداخت نمی‌کند. 

سراج با بیان اینکه بررسی تک به تک و دقیق و تصمیم گیری قانونی در مورد ۹۵۳ قطعه ۱۰ هکتاری در ۳ شهر استان مازندران در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به وکالت بلاعزل محضری مالک و تعهد وی مبنی بر اعاده به وضع سابق، در حال حاضر این مهم در حال انجام است و در نهایت طبق قانون، زمین‌ها به منابع طبیعی بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: در این راستا افرادی هستند که ترک فعل کردند و وظایف خود را به درستی انجام ندادند و قطعاً با افرادی که ترک فعل کردند، ضمن تشکیل پرونده، برخورد قانونی خواهد شد.

 

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۱
*مجوز از هیچ ارگانی دریافت نکرده و با زدوبند اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند.*
کسی این جمله رو باور میکنه
فرض قبول چرا مجازاتش کاشت درخته با کی زدو بند کرده
کمتر به مردم توهین کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
م مسئولش رو دیدند و چشم پوشی کرده و ویلاها رو ساختند. لکن گفتند که با مسئولین و ترک فعل کنندگان هم برخورد می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بیارید پشت تلویزیون تو شهر بگرداند تا عبرت بشه
مجازات فساد فی الارض (فساد اقتصادی) کاشتن درخت است؟
اقای سراج چرا اسم این اقارو فاش نمیکنید محلی ها که میدونن اینا برا کیست میخوایین مردم از رسانه های بیگانه بدونن برا کیست دوم از این ویلا ها خیلی تو شمال زیادهولی کار اساسی نمیکنید حتما این بنده خدا هم سهم دولتی هارو نداده والا صدای این موضوع هم درنمیومدتو شهر ها ی زنجان بخای یه الونک ۱۲متری بسازی فورا شهرداری و محیط زیست سر میرسه جلو گیری میکنه چرا در شمال کشور این موضوع بررسی نمیشه چون اکثر مدیران کشور رشوه گیرن
دو مجازات باید بهش اضافه بشه اول حبس دوم جریمه نقدی به همان میزان که اقدام به ساخت و فروش کرده این میشه یه نوع حکم تقریبا قابل قبول نه کاشت درخت
اسمشونگین خدای ناکرده آبروش میره آفرین چقدرشما نجیب ودیندارهستین کشته مرده این اخلاق ورفتارشماها هستم.
چای دبش چی؟
چرا جرآت نام کسی که تخلف انجام داد نمی برین آیا مردم معمولی هم بود همین کار می کردین
چرا اسمش اعلام نمیشه مگه کم خلافی کرده ؟اعلام کنید مثلاً بگید ب ز مثلاً دولت انقلابی چرا واهمه دارند ما بدبختا ی اتاق هم نداریم ??????⛏️⛏️⛏️
ایران بهشتروی زمین برای سرمایه دارهاست
باسلام یک درخت در شهر مشهد داخل خانه قطع گردیده است شهرداری 10 ملیون تومان جریمه نقدی کرده است صاحب منزل را یعنی زمین خواری و کلاه گذاشتن و نفهم حساب کردن 80 ملیون انسان ایرانی جزایش باید کاشت درخت باشد. بعد می‌خواهیم در این کشور خلاف کم شود خودتان را مسخره کنید.
چرا اسمشو نمیگید؟
خوب همین ویلاها رو بجا تخریب میدادید به چند خانواده که بی جا مکاننن مگر مصالحی که اونجا مصرف شده از سرمایه همین مملکت نیست که هم رو به نخاله تبدیل کردید
حتي جرات نمي كنن كه نام فرد را بيارند از ترس
هشتاددرصدویلاهاشهرچمستان غیرمجاز هستن یعنی خارج از بافت ودرزمینهای کشاورزی ساخته شدن یادرحال ساخت هستن چراهیچ کاری انجام نمیدین یادرسال ده مورد حکم میدین لودر میاد یه گوشه ساختمان را خراب میکنه که فردای همانروز بازسازی میشه تازه مگه نیرو ندارین چرا سازنده شروع بهساخت کرد جلوگیری نمیکنید که این همه زیان به کشور نرسه درضمن میگیم ندیدین طرف یک شبه ویلاها را ساخت چرا به راحتی انشعابات را تحویل میدین حتی چند مورد شاهد بودم انشعابات خارج بافت راحت‌تر نصب میکنن بخاطر پول بیشتر خلاصه داستان شصت واحدی هم پول بود نتونستین پول بگیرین خراب کردین سال دیگه دوباره میسازه دیگه امثال شما هم داخل شهرک راه نمیده
سلام چراخراب کردید توهرویلا ۲۰درخت میکاشت بست بود برای شما
اول اینکه این آقازاده چه کسی هست چرا اسم نمیبرید دوم ۶۴ویلا حداقل ۵سال زمان میبرد تا ساخته شود شما کجا بودید سوم اگر راست گو تشریف دارید حبه های که پرداخت شده اشخاصی که در این کار دخیل هستند که اگر رو شود دست خیلی ها رو میشه
مردم می پرسندبااین هزینه بالای ساخت وسازکه منجربه توقف ساخت شده کدام سرمایه داری بدون پشتوانه واطمینان حاضربه چنین سرمایه گذاری می شودمخصوصا"اینکه سرمایه داران ادم های معمولی نیستندازتخصص بالایی برخوردارندکه توانسته اندسرمایه کلان جمع کنندانتظارنداشته باشیدبااین عدم شفاف سازی جلب اعتمادمردم رابکنید!
بسیار کار خوبی است جلو یک عده دلال و نوچه تازه به دوران رسید که برای سرکیسه کردن مردم بیچاره جیب دوخته اند درس عبرت ای ست . باید قاضی اینها رو به دو برابر ویلاهای ساخته شده جریمه کنه . واگر منعی ندارد خراب نکنه و مصادره کند و به فروش برساند و پولش را برای راه و خدمات عمومی مصرف کند .
چرا موقع ساخت کسی جلوی این ویلاها رو نگرفت به نظرم مدیران اجرایی دولت هم مقصرند
آح آخ کاشت درخت چه مجازات سنگینی!!!یوقت بچه زیر این مجازات سنگینتون نمیره خونش بیفته گردنتون؟؟؟؟ اگه از مردم عادی بود که فوری اعدامش میگردین!!!!!
چه مجازات سنگینی آخه چرا خراب میکنید به نفع مردم مصادره کنید وبزارید مردم استفاده کنند
یا خدا زمین های ۱۰ هکتاری خوب هر هکتار میشود ۱۰هزار متر و ۱۰ هکتار یعنی یکصد هزار متر یعنی ۹۵۳ زمین ۱۰۰هزار هکتاری را بخشیدند ب همدیگه ب از ما بهترون ب ژن خوب ها بلاخره ب مردم بیچاره و در ب در که حتی ۲۰۰متر هم نمیدهند !!!!!!؟
حالا تصور کنید در شرایطی که امنیت و ارامش کشور هزینه اش جوانی و سلامتی روح و جسم یک عده از جوانان همین کشور بوده و بنام مجروحان و جانبازان دفاع مقدس لقب گرفتند هنوز یک عده از انها اواره اند تو فقر و فلاکت و گرسنگی دست و پا میزنند ب انها ۲۰۰متر از این زمین ها را نمی دهند ولی جای حیرت دارد که اون بالا بالا ها چه خبره چه فضل و بخششی ب همدیگه می کنند ما رفتیم جبهه و همه چیزمون را فدا کردیم که حالا این اوضاع تاسف بار را نظاره گر باشیم وا ویلا وا ویلا
مگه میشه
چرا اسم نمی‌برند همون‌طور که به آفتابه دزد را تو شهر می چرخونید لااقل اسم اینا رو به مردم بگید
این مفسد اسم نداره همدست نداره
یه فرد عادی دو تا اتاق نمیتونه اونجا بسازه، ببین چه نفوذی داشتن ۶۴ تا ویلای ۱۰۰ ملیاردی ساختن ، اب از آب تکون نخورده، حتی کسی جرات نمیکنه اسمشو بزبون بیاره??????
مسئولین ادارجات خودشان زد و بند دارند همین اداره اسنا د رسمی ملارد عمدا با جانمایی اشتباه سند برای املاکی ها صادر کرده وشهرداری منطقه هم به یک مبایعه نامه جعلی اقدام به صدور جواز ساخت میدهد که این خود مشوق زمین خواری هست و هیچ ارگانی هم جوابگو نیست چون پای اداره جات دولتی در میان هست آیا دادرسی هست؟ در اعتراض ما هم میگویند اینجا این کارها رواج دارد وبخاطر حقوق کم مااین کار را انجام می‌دهیم چه کسی پاسخگوی اعمال غیر قانونی اداره جات هست
عملیات اجرایی برای ساخت ۶۴ ویلا ،در یک روز و دو روز که انجام نمیشه ، ۶۰۰۰ میلیارد تومن سرمایه کشور رو به فنا دادن ،این چه مدیریتی است ، مگر این حجم عظیم ساخت و ساز شبانه انجام شده که مسئولین متوجه نشده آمد و به یکباره دیدن که این ویلاها سبز شد؟ چرا از ابتدا جلو کار و ساخت و ساز رو نگرفتن ؟به باد دادن این همه سرمایه واقعا از نظر شرعی و عقلی درسته؟؟
مالک خارجی چرا اسم شو اعلام نمی کنید
می‌مردند این املاک میدادن بجاش کلی مسکن می‌ساختند برامردم توی این وضعیت اقتصادی چراتخریب
مبادا اسمش رو بگید ،باباش ناراحت میشه ،کاری نکرده که آبروشو ببرید?
قبل زاساختمان جلوگیری می‌کردید
تخریب فعلی چه فایده دارد فقط منطقه تبدیل به زباله دانی میشود
اسم و فامیل خطاکار رو بگید و مجازات سنگین اعمال کنید
تمامی افراد مرتبط باید مجازات بشن هر کی می خواد باشه. اینها اینقدر رانت و پول دارن میرن جای دیگه ای ساخت و ساز می کنند
چرا در مورد کسانیکه این ویلا هارو خریده و ضرر اصلی متوجه اوناست چیزی نمیگید؟؟؟
چرا ی تار مو زندان داره اما غارت بیت المال لطافت و تمشیت؟؟؟
چرا معرفیش نمیکنید؟چرا مثل بعضی دزدان،لباس زن تنش نمیکنید دور نمیدید؟
چرا اوناییکه بقول شما ترک فعل کردن رشوه گرفتند و سکوت کردند آزادن؟
چرا مفسدین و چپاولگر بیت المال رو در ملا عام گردن نمیزنید؟؟؟؟
تا وقتی این افراد به مردم معرفی نشوند ومحاکمه نشوند ونتیجه به مردم اعلام نشه فقط تبلیغات بیش نیست تجربه میگه
باید سوال کرد مسولین استان این همه مدت چرا چشم بسته بودند به این تخلف بزرگ که خود تخلف بزرگ و اشکاری است و باید محکمه عدل اگر وجود داشته باشد رسیدگی کند
کدام تخریب، یک هفته جنجال است، اما طبق عکسها تخریبی در کار نیست ، مردم را چی .... فرض می‌کنند ؟؟؟؟؟!!!
درود بر شما
اینکه آنقدر کنار ایستاده اید تا این 64 ویلا ساخته شده و حتی به فروش برسند و آن موقع بای تخریب اقدام کرده اید، خودش یک نوع خرابماری و هدر دادن سرمایه های ملی (نه صرفا دولتی) است.
چرا باید بگذارید سرمایه ای هزینه شود و بعد تخریبش کنید؟
یعنی این همه ساختمان بدون مجوز بوده خدا وکیلی چطور باور کنیم بدون پرداخت زیر میزی و رشوه ؟
خیلی جالبه طرف خلاف به این بزرگی کرده چرا جلوش را نگرفتید که این همه منابع طبیعی و صنعتی تخریب نشود و بعد چرا اسمشو نمی زنید تو روزنامه تا درس عبرتی برای دیگران شود شما با این کار بیشتر به خلاف کارها خدمت می کنید.
بیچاره اونایی که ویلاهارو خریدن سرمایشون به باد رفت
آفرین به قوه قضاییه لطفا درخصوص ویلاهای لواسان که خودی ها ترک فعل کردن اجرا بشه خیلی خوب میشه البته اگر باجدیت برخورد شود .
جرات داری اسم آقا زاده رو بنویس
مردم رو چی فرض کردید بفرمایید اختلاف خانوادگی مسئولان
آخه تا این مرحله پیش بره بعد متوجه بشید
اگه راست میگید مابقی هم خراب کنید
چرا قبل از اینکه بسازن جلو اونا گرفته نمیشه مثل پدیده فقط مردم و کسانی که خرید کردن را به خاک سیاه می‌مینشونید. یعنی کسی ندیده دارن میسازن یا یک زد وبند دیگه داره
چرا اسمش را نمی برید
چرا اسم ان را جهت اگاهی مردم اعلام نمبکنید حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است مقام اقتصادی که نشد صراحتااسامی متخلفین را برای مردم اعلام کنید اگر ضعف ندارید
والله محارب و مفسد فی الارض اینها هستند مجازات تخریب کافی نیست ...
چرا موقع شروع احداث ، دستگاههای مربوطه ( شهرداری یا بخشداری ) یا منابع طبیعی یا جهاد کشاورزی جلوی او را نگرفته اند ؟ رشوه گرفتن اند ؟ چرا مسئولان این ادارات با وجود تخلف خودشان در عدم جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز همچنان بر صندلی های مسئولیت نشسته اند . تا این افراد در ادارات مسئولیت دارند تخلفات هم کماکان ادامه خواهد داشت .
این همه خشونت لازم نبود از کوزه همان تراود که در آن نهان است 50000 هزار هکتار زمین که به اسم شرکت هواپیمایی ماهان هست سهامداران آنها چه اشخاصی هستن مگه ما چقدر آدم بی بضاعت تو این کشور داریم
تو رده های بتلا همه از هم دیگه آتو دارن که اسمش رو نمیگن
مجازاتش فقط کاشت درخت باشه؟؟؟؟؟عجب دستگاه قضایی داریم ما .به به حرف نداره .پول که داشته باشی داخل این مملکت هر غلطی میکنی
چرا جرات نمی‌کنید بگید این چهره مشهور سابقه دار کیه...لطفا مردمو فیلم نکنید..یکم خجالت بکشید
بجای‌خراب‌کردن‌می‌فروختندمیدادندبه‌چندهزاربدبخت‌بیچاره
پول مردمو هدر دادین کاشت درخت مجازات میشه ای خاک بر سر شون ۶۴ویلا رو تک تک فرو میکردید اخه این میشه مملکت داری اونوقت من باید ۳۰۰ملیون وام اوراق برای خرید خانه ۶۰ملیون ازش کم میکنن بعد باید ۱ملیارد پس بدم خدا بکم چچکارتون بکنه من شب وروزم شده نفرین اگر خدایی باشه
این آقا خلاف کرده شکی نیست.ولی ببینیم کی اجازه این خلاف داده البته از شهردار خلافکار گرفته تا پلیس ساختمان و برو تا آخر .که شکی نیست بلا استثنا رشوه توپلی گرفتن
بدون مجوز مگه میشه مگه داریم
کم فیلم بازی کنید. مردم اسکل کردیدد؟؟؟؟
چرا سرمایه را مملکت رو تخریب کنید آجر سیمان شهر رو زیبا کردن شما چه کردید ویران حالا کار شما خوبه یا اونها
این اقای محترم کیست لااقل بگوئید ما بیچارگان گرفتارش نشویم وبرای حل معضل بنزد شما نیائیم
برخورد قانونی?جیزش میکنن?
به خدا اگر خراب کنند یکی را خراب کرده ۶۴ تا دیگه درست کرده همانطور که ساخته همانطور هم جلو تخریبش را می گیرد
دوروغه یکسال دیگه سربزنید یارو بازم درست میکنه چرا که دیدیم ازین کارها
پس اون کسانی که خیانت کرده و در قبال پول و سکه و ماشین به اینا اجازه ساخت دادن چی میشن ؟
شهرداری . منابع طبیعی ، اداره مسکن ، آب ، برق ، گاز
اول از همه پیمان کار اشتباه کرده دوم اشتباه بزرگتر دادگاه کرده که حکم تخریب داده باید حکم مصادره به نفع دولت یا ملت میداده انطور هم استفاده حداقل میشد
چه اقدامی برای مسولین محلی صورت گرفته اگر از آقازاده ها نیستند چون آقازادها
مجازندومختار
سال گذشته حدود ۳۰۰ درخت در بستر رودخانه کورکورسر نوشهر را ناباورانه و علیرغم تماسهای متعدد با اداره منابع طبیعی قطع کردند. دلسوزانه حتی حضورا هم به ارگانهای ذیربط مراجعه کردم ولی کاملا مشخص بود که در جریانند و چشمانشان را بسته اند. حالا هم که مشغول قطعه بندی همان زمین‌های چسبیده به رودخانه اند. واقعا مردم را چه فرض کرده اید؟
هیچ اتفاقی برایشان نمی افته پست بالاتر و بهتر می گیرند وبه جای ۶۴ ویلا ۱۰۰ تا ویلا می گیرند مگه با خاوریها یا دیگران چی کار کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی