بازدید 2694

لغزندگی معابر برخی مناطق تهران از فردا عصر

کد خبر: ۱۲۱۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ 04 February 2024

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به لغزندگی معابر برخی مناطق تهران در پی بارش برف و باران از فردا عصر(۱۶ بهمن‌ماه) و وزش باد شدید هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: یک سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه) در مناطق شمالی و نیمه غربی استان تهران همراه با بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی کولاک  آغاز می‌شود.

 در این شرایط جوی لغزندگی معابر، جاده‌ها و اختلال در تردد به‌ویژه در نواحی شمالی مه و محدودیت دید و کولاک برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست و احتمال انسداد بعضی مسیرهای کوهستانی و امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن، امکان اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد.

بنابراین احتیاط در تردد خودروها و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و عدم تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره، مهیا کردن شن و نمک جهت جلوگیری از لغزندگی در مسیرها به‌ویژه در نیمه شمالی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی به‌ویژه در نواحی شمالی و گردنه‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

 در ادامه این هشدار آمده است: افزایش سرعت وزش باد از بعد از ظهر دوشنبه تا صبح چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه) همراه با وزش باد شدید در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات استان تهران پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال، امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن وجود دارد.

بنا بر توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در انجام امور عمرانی و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع، عدم تردد یا توقف کنار سازه‌های ناتمام، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست