بازدید 60114

ورود سامانه جدید بارشی از سه‌شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه در کشور و افت محسوس دما خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 03 February 2024

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز (۱۴ بهمن ماه جاری) در برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران و در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین امروز در بخش‌هایی از دامنه های جنوبی البرز و مناطق مرکزی و شرق کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نمی باشد.

وی ادمه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه(۱۴ و ۱۵ بهمن ماه جاری) در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ خواهد داد. در روز دوشنبه(۱۶ بهمن ماه جاری) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی در غرب ، شمال غرب، سواحل دریای خزر برخی مناطق واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارش برف باران و وزش باد رخ می دهد و همچنین روز چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت خواهد داشت و بتدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.  همچنین در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا  (۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) در نیمه غربی دامنه های جنوبی البرز و نوار شمالی و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه(۱۵و ۱۷ بهمن ماه)  در شرق و جنوب شرق کشور افت محسوس دما پیش بینی می شود.

وی یاد آوری کرد: با توجه به میزان بارش برف و وزش باد احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج می باشد.

وی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵بهمن‌ماه) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای منفی ۳ درجه و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۶بهمن‌ماه) قسمتی ‌ابری تا  نیمه ابری در بعضی ساعت ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای یک درجه و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: فردا  همدان با کمینه ۷- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی