بازدید 8093
نگرانی وزیر صمت از تنظیم بازار خودرو و تولید خودروسازان

درخواست ۱۵ هزار میلیارد تومانی علی آبادی از فرزین برای ایران خودرو و سایپا/ وزیر صمت: مشکل نقدینگی دارند!

در شرایطی که کمتر از دو ماه تا پایان سال مانده و قیمت‌ها در بازار خودرو در مسیر صعودی هستند، وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اشاره داشته که برای دو خودروساز بزرگ کشور، خواستار تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی است.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 03 February 2024

درخواست ۱۵ هزار میلیارد تومانی علی آبادی از فرزین برای ایران خودرو و سایپا/ وزیر صمت: مشکل نقدینگی دارند!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (۹ بهمن ۱۴۰۲) در نامه‌ای به محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی بیان داشته است: «همان گونه که مستحضر هستید به علت عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران خودرو به منظور مهار تورم، این دو شرکت از نظر تأمین نقدینگی با مشکل مواجه شده‌اند.

در ادامه نامه آمده است؛ لذا با عنایت به موافقت معاون اول رئیس جمهور برای افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال به منظور تنظیم بازار خواهشمند است دستور فرمایید سقف اعتبارات شرکت ایران خودرو به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سقف اعتبارات شرکت سایپا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال به فوریت افزایش یابد.»

درخواست ۱۵ هزار میلیارد تومانی علی آبادی از فرزین برای ایران خودرو و سایپا/ وزیر صمت: مشکل نقدینگی دارند!

این نامه نشان می‌دهد، ایران خودرو و سایپا به دلیل مهار تورم، افزایش قیمتی روی محصولات خود نداشته اند و در نتیجه از نظر تامین نقدینگی با مشکلاتی مواجه شده اند و راهکار این مشکل از نظر وزیر صمت، اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی است که باید شبکه بانکی به این دو خودروساز ارائه کند. این در حالی است که سال ۹۷ نیز رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفته بود: برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش به آنان پرداخت خواهد شد.

از سوی دیگر، در نامه مذکور به موضوع افزایش تولید خودرو در ماه‌های پایانی سال اشاره و تاکید شده است که نشان می‌دهد پیش نیاز چنین اقدامی، تقویت نقدینگی ایران خودرو و سایپا از طریق شبکه بانکی است، در حالی که بانک‌ها نیز در برابر چنین درخواست‌های تکلیفی برای ارائه تسهیلات، همواره مقاومت دارند و دلیل آن را فشار به ناترازی بانک می‌دانند. حال باید منتظر ماند و دید که پاسخ فرزین به نامه علی آبادی مثبت خواهد بود یا خیر؟!

بیشتر بخوانید:

درخواست ۱۵ همتی وزیر صمت از رئیس کل بانک مرکزی در حالی است که به تازگی روزنامه دولتی ایران در گزارشی نوشته بود: "تولیدات خودروسازان کاهش یافته و این به‌ رغم اختصاص بی‌سابقه ارز مورد‌ نیاز خودروسازان و قطعات خودرو است! براساس اعلام بانک‌مرکزی، از ابتدای سال‌جاری تا دوم بهمن‌ماه ۶میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو و قطعات تأمین شده است. با وجود ارز تأمین‌ شده، این توقع وجود داشت که تولید خودرو در مسیر افزایش قرار گیرد و حداقل نسبت به سال گذشته، تعداد بیشتری خودرو از سوی خودروسازان بزرگ وارد بازار شود و هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو محقق شود. اما مدیران خودروسازان داخلی با‌ وجود وعده‌هایی که داده بودند، نتوانستند کارنامه مناسب و مطلوبی را ثبت کنند.... یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده بازار خودرو دچار به‌هم ریختگی شود و قیمت‌ها اوج بگیرد، کاهش تولید خودروست. از آنجا که صنعت خودرو ارز قابل‌توجهی از بانک‌مرکزی گرفته است و همچنین می‌توانسته از ارز حاصل از صادرات خود استفاده کند، هیچ توجیه قابل‌قبولی برای کاهش تولید خودرو وجود ندارد."

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۲
حمایت صنایع خودروسازی داخلی در طولانی مدت مفید خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مثلا چند ده سال دیگر؟؟؟
ناشناس
| Italy |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
امیدوارم در روز قیامت از آنچه که بر سر شما مسیولین می آید دلم خنک شود و کمی از دردهایی که به دلمان کردید کم شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
آره تا پونصد سال دیگه بالاخره یک خودرو واقعی تولید میکنن وقتی که دیگه ماشین های پرنده دنیا رو گرفتن و کسی تو دونیا چهارچرخه تولید نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
علی محمودی سرای، رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران:

صدور ویزای اروپا برای رانندگان ایرانی متوقف شده است.
به دلیل طولانی شدن صف انتظار و عدم صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو‌ن‌های ترانزیتی زمین‌گیر شده‌اند و کامیون‌های ترک جای کامیون‌های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفته‌اند و بار ترانزیتی در مسیر اروپا با کامیون‌های ترکیه جابه‌جا می‌شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
حمایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبی؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
خودرو سازی داخل تعطیل و دست اندرکاران کلانش بازداشت .... نصف مشکلات کشور حل خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این جمله سوالی هست یا خبری؟
اگر سوالیه که هیچ ولی اگبر خبریه بیزحمت توضیح بفرمایید تا چه زمانی حمایت باید انجام بشه و این همه کشت و کشتار جاده ای و آلودگی هوا و مصرف بنزین بیش از استاندارد برای هزینه دادن به دو خودروساز کافی نیست.
اگر همین مبلغ روبه بخش خصوصی بابت تاسیس کارخانه جدید و بروز تعلق بگیره جواب بهتری نمی ده. این دو خودروساز فقط شدن وسیله دست نمایندگان مجلس برای اشتغال فامیل و آشنایان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
برای ما که چهل و چهارساله درشرایط حساس کنونی و درحال عبور از پیچ تاریخی هستیم،حمایت ۵۰۰ساله خوبه؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
واقعا که
نکنه دوست عزیز 11:14 خودتون از مدیران خودرو ساز هستی که همچین نظری دادید !
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مردم از خودروهای ساخت داخل بدلیل کیفیت بسیار بسیار پایین و خدمات بعد از فروش بسیار بسیار بد و البته قیمت های بالا ناراحت هستند
کو گوش شنوا
جسارتا یک کارتن خواب بعد از این همه سال اگر خودرو ساز میشد الان وضع بهتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
طبق آماری که سازمان بورس در رسانه ها داده. میانگین حقوق پرسنل ایران خودرو 55میلیون و سایپا60 میلیون.حال بی کفایتی و بریز و بپاش خودشون رو میخوان از جیب ملت در بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این دو شرکت که قیمت تمام شده خودرو را پیشاپیش از مردم می گیرند. چه نیازی به نقدینگی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
برای شما که حقوق هفتاد ،هشتاد ملیونی میگیری مفید خواهد بود!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
وقاحت هم حدی داره!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
یاد آخرین هزینه هایی که برای بیمار سرطانی میشه افتادم، نمیدونم چرا دولت برای این صنعت سرطانی که فقط نورچشمی های آقایون استخدام اونها شدن، اینقدر خرج میکنه
دوباره دست درازی به بیت المال !!! چرا فروشی انجام شود که بخواهند با این کیفیت پایین و قیمت بالا باشد که منجر به این زیان شود....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
دلبندم شب عید است و هنگام پاداش اخر سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
وقتی سرکوب قیمت کارخانه می شود ولی مواد اولیه آن با دلاری محاسبه می شود با خودرو ساز!!
تازه قیمت بازار ازاد از قیمت کارخانه تبعیت نمی کند بلکه از مواد اولیه تبعیت می کند هیچ سرکوب قیمت کارخانه باعث ایجاد صف می شود به خاطر آن اختلاف درست شده با بازار آزاد و در نتیجه قیمت بازار ازاد را 80 درصد بیشتر هم می کند....
آقای وزیز مردم بالاترین حوصله جهان رو دارن و خدایی از میانگین جهانی خیلی خیلی زیاد جلو هستیم.
این پول از جیب مردم فقیر کشور پرداخت خواهد شد و دلال ها و خودور سازی بی کیفیت سود خواهند برد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این همه خودرو ثبت نامی و پولهای ثبت نامی پس چه شد؟؟
این دو شرکت خودرو سازی ضرر ده هستند و مثل سیاه چاله تمام منابع مالی را جذب و ناپدید میکنند
ناشناس
| Italy |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عزیز وقتی میانگین حقوق ماهانه ی این دو خودرو سازی ۵۰ میلیون است و تولیدات آبگرمکنی شان خریدار ندارد؛ باید از یکجایی تغذیه شوند. مالیات را به ما می بندند و این از خدا بی خبرها را سیر می کنند. چی بهتر از این
یعنی چه:
خودرو سازان پول خودروی خود را ابتداء از مردم اخد سپس اقدام به تولید میکنند کجای این معامله کسری اعتبار بوجود می آورد؟
تزیق اعتبار به خودروسازان حیف و میل اعتبار است و بس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب وزیر صنعت،مردم تا کی حوصله کنند؟شرکتهای خورو سازی که همواره در حال ضرردهی هستند،خودروهایی با مصرف سوخت وقیمت بالا وکیفیت پایین تولید می کنند،مشکل تامین بنزین در کشور وجود دارد،خودروی خارجی با قیمتهای بالا به دست مردم می رسد،فلسفه وجود چنین خودروسازهایی چیست؟جز اینکه منافع عده ای در این صنعت ورشکسته تامین می شوئ؟
عامل تمام گرونیها این دو خودروسازاند.موتور تورم هستند ببندید این عاملهای گرونی رو
علی آبادی فریب خورده-- اینها سیرایی ندارن- مگر اینها پول خودرو را پیش پیش دریافت نمی کنند؟
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عزیزم فریب نخرده یه لقمه چربی بهش رسیده.خوب سر سفره هست.
واقعا باید گریست به این حال و روز.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بیچاره مردم و تورمی که روز به روز بیشتر میشه
از جیب همه مردم به نفع یه عده محدود !!!!
مردم حوصله کنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
45 سال کافی نبود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
صبر چهل و پنج ساله ملت ایران ایوب رو هم خجالت زده کرد !!!!!!!!!
ببندید درب این دو لگن سازی زیان آور را
چرا خسارت خودرو سازان باید از جیب مردم پرداخت شود
پوپولیسم یعنی این:::اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی دهند ،خودروساز زیان ده میشود،پول پیمان کاران را نمی دهد،پیمانکاران از دادن قطعه امتناع می کنند،تیراژ تولید کاهش می یابد ،قیمت خودرو در بازار رو به افزایش میگزارد ،بجای افزایش قیمت برای حل این مشگل از پول چاپی بانک مرکزی استفاده میشود ،تورم خوراک و دارو بالا می رود تا عده ای افراد معمولی و دلال خودروی ارزان تر گیرشان بیاید. در حقیقت مردم با تحمل تورم بهای زیان خودروسازان را که به علت قیمت گزاری دستوری بر انها تحمیل شده می دهند.چاره هم ساده است دولت پایش را از قیمت گزاری بیرون بکشد همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
قبل از اینکه قیمت خودرو داخلی آزاد شود، ابتدا قیمت خودرو وارداتی آزاد (از باجدهی به گمرک و عوارض) شود بعد خواهی دید، با آزاد کردن قیمت خودرو داخلی و خودرو خارجی، مردم حتی حاضر نیستن سوار لگن های داخلی شون
این بازار و امکانات و معافیت هایی که سال ها در اختیار خودروسازان داخلی بود اگر در اختیار هر خودروساز دیگری در دنیا بود حالا فضاپیما می ساختند تازه مشکل نقدینگی و کیفیت و عرضه و ....... دارند!!!!!!!!
حقوق های نجومی می گیرند بعضیا توی این دو تا شرکت.
حقوق های نجومی و پاداش های چند صد میلیونی برای هیات مدیره همین خودروسازی ها چه معنایی داره اقای وزیر صمت؟ پاسخگوی مردم باشین لطفا

درود بر تابناک
هیچ کس در این مملکت ؛ یادآوری میکنم هیچ کس در این مملکت بی صاحب حریف این دو خودروساز نمیشه . ای خدا مارا خودت نجات بده از دست این ....................
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پارسال برج ۱۲ اسم نوشتم واسه ساینا دوگانه و ۱۱۴ واریز کردم واسه خودرو تحویل برج ۱۰، الان هنوز دعوت نامه تکمیل وجه نیومده ...وزیر هم شاکی که قیمت ها افزایش نیافته و نقدینگی ندارن !!!!!!!!!!!!!!!!
کجا تو دنیا، از یه سال قبل باید ۴۰-۵۰ درصد پول خودرو رو بپردازی و خودرو رو با تاخیر و نرخ روز تحویل بگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اون جا که خودرو را کمتر از نصف قیمت بازار ار کارخانه تحویل میگیری
به جای وزیر صمت بهتره مردم بگن وزیر خودروسازها و لگن سازهای همیشه شاکی و همیشه در حال ضرر و همیشه پول از یه سالو یا چندماه قبل تحویل پیش پرداخت بگیر و به قیمت روز خودرو تحویل بده
وزارت صمت گفته که قیمت خودرو افزایش نداشته و ....

بهتره اسم وزارت صمت رو عنوان کنن وزارت *فشار حداکثری* به مردم نگون بخت ...
بنده خدا میخواد حقوق 60 میلیونی کارکنانشو بده.
چرا ناراحتید!!!!!!!!!!!!!!!؟
واقعا" خجالت آوره
کار غلط را معمولا یک مقام محترم تمدید می کند. خودرو های سوخت فسیلی فاجعه سازند دیگه تولید نکنید
بابا چی میخواهید از جان ملت
مگر نمیگیوئید این دو خودروساز زیان ده هستند. بگیرد درشان را ببندید و تمام کنید این مسخره بازی را
اگر این دو تا هیولای درب و داغون را تعطیل کنید و مجوز واردات خودرو بدهید بخدا بنزین هم کم مصرف میشه و از اونور جبران میکنه
حتی میتونید از محل مصرف کم بنزین حقوق دو سه ماه پرسنل این دو بنگاه ضرر ده را بدهید تا کار پیدا کندد.
مردم را به هر طریقی که میتونید استثمار کردیه اید
یعنی پر رویی هم حدی داره. از پاداش مدیران و پرسنل اضافشون کم کنن
همون وزیر قبلی بهتر از این بود .... هر کی میره یه بدتر میاد ... بدبخت مملکتی که وضعش طوری شده که هر سال قبلی ش بهتر از سال جدیدش هست
اگه این وزارت صمت کلا تعطیل بشه، وضع مردم بهتر از این میشه ... حداقل خودرو و لوازم خانگی درجه یک با کیفیت ، ارزان به دست ملت بیچاره می رسه
وزیر خودروسازها چی می گه ؟؟؟ قیمت خودرو گرون نشده ؟؟؟
دیشب صداوسیما مدام زیر نویس می کرد که مصرف گاز مردم ایران ۵ برابر سرانه جهانی هست ...

خوب، میانگین قیمت خودروهای وارداتی در ایران، چند برابر قیمت جهانی آنهاست ؟؟؟؟
ایران خودروسازی داره ولی قیمت خودرو در ایران 10 برابر افغانستان و البته بسیار بیشتر از همه جای جهانه فقط مورد خودرو و قیمتهاش یک استعمار شدید در حق مصرف کننده ایرانیه . میانگین دریافت حقوق کارکنان خودروسازها با آن کیفیت پایین تقریبا 4 برابر کارکنان وزارت بهداشته . تازه ضرر ده هم هستند تعطیلی فوری خودروسازها بزرگترین خدمت به ایران و ایرانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کمتر دروغ بگید کجا ده برابر جهان دیگه ارزون ترین خودرو شیش تا هشت هزار دلار وقتی میاد 207 چهار هزادلار خورده در کارخانه میده اونم با خرید مواد اولیه دلار معلوم برشکست میشه
تورم بیش از ۱۰ برابر اروپا ... قیمت خودروخارجی تقریبا ده برابر اروپا .... مالیات برابر با اروپا ....

خودروسازها هم همیشه درحال ضرر و ناراضی از شدت غارت جیب مردم !!!!!!!!!!!
مگر قیمت تمام شده براساس هزینه های کارخانه برای تولید انجام نمیشه پس چطوری این دو خودرو ساز زیان ده هستند
مال کدام علی آباد است؟
هم ولایتی هایش خوشحال م شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
تو مپنا که برای مازندرانی ها کلی آبادانی و خدمت داشت. توی وزارت صنعت و معدن و تجارت نمی دونم!
من نمیدانم کدام شرع و عرف و قانون اجازه می دهد از بیت المال همینطور بدون اجازه ملت به شرکتها و مراجع مختلف پول داده شود ؟؟
آیا واژه حرام فقط برای عوام الناس کاربرد دارد ؟؟
شرکتی که ماشینهای بی کیفیت کپی از محصولات 20 سال پیش دنیا را در بازار انحصاری به مردم قالب می کند و پیش پیش هم پولش را می گیرد چرا زیان می دهد ؟؟ اصلا چرا کار می کند ؟؟ چرا ورشکسته اعلام نمی شود ؟؟
موجودی پارکینگهایشان را بریزند تو بازار ، هم نقدینگی شان تامین میشود و هم مردم به خودرویشان میرسند و هم جا در پارکینگها برای خودروهای جدید باز میشود. چرا از بیت المال هزینه میکنید؟
کارخانه هائی که زیان انباشته دارند ، چرا هیئت مدیره شان باید پاداش بگیرند؟ پاداش برای چه؟ برای افزایش زیان ؟
این مدیریت را ننه جان من با سواد قرآنی اش هم بلد بود .
آقا تعطیل کنید تین کارخانجات تابوت سازی رو
قیمت آهن قراضه هاشونو به قیمت ماشین های لوکس دنیا به مردم قالب میکنن و ادعا میکنن که هنوز دارم ضرر میدیم
تا کی مردم باید تاوان ناکارآمدی مدیران خودرویی رو بدن
وقتی در قیمت کارخانه یک سوم بازار خودرو ساز زیان ده میشه مگه ماشین چهار هزار دلاری ما داریم که 206 تقریا 4 هزار دلار میدن باید قیمت کارخانه واقعی تر بشه تا قیمت های کزایی بازار هم جمع بشه نکنید هر روز ضرر ده میشن در کشوری که گازوئیل به قیمت سیصد تومن میدن که 15 سال تکون نخورد میشه این چرا باید همه مناقع کشور مثل گاز برق بنزین سی انج مفت حراج کنید و ملت با بنزین مفت بیان دور دور کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
شما به سهم خودت پیاده گز کن و کاری به ملت نداشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
چرا الکی می گی بنزین مفت ... دستمزد مردم رو به ریال می دین و با دلار می خواین باهاشون حساب کنین ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
چرا نمی گی قیمت خودرو استاندارد وارداتی،حدودا ۲۰ برابر قیمت همان خودرو تو اروپا و دوبی هست؟؟؟؟؟
همین پول رو بدید برای واردات خودرو ، همه مشکلات حل میشه
تا وقتی مردم در صف هستن و مشتاق به خرید خودرو داخلی طبیعیه ک دست از تولیدش نخواهند کشید .
میانگین حقوق پرسنل ایران خودرو با توجه به آمارهای داده شده در رسانه های داخلی55 میلیون ودرسایپا60 میلیون حال هزینه بیکفایتی و بریز و بپاش خود را از بیت المال میخوان بگیرن
سالي ١٠ ميليارد دلار كه ارز ميگيرن براي واردات قطعات ، طبق امار وزارت نفت سالي 15 ميلياد دلار هم اضافه بنزين ميسوزونن ،سالي هم 10 ميليارد دلار خسارت الودگي هوا شونه. سالي 17 تا ١٩ هزار كشته كه قابل جبران نيست ، سالي چند ده هزار نفر معلول و بي سرپرست ، براي چي از بنگاهي كه خسارت توليدش از نفعش بيشتره اين همه حمايت ميشه ؟ اونم به خاطر يه مشت لگن تاريخ مصرف گذشته مشتقات پرايد و پژو دهه 90 ميلادي اونم با نازل ترين كيفيت.
حالا تو همین وضعيت که اعلام کمبود نقدینگی می کنن بررسی کنید ببینید پاداش پایان سال مدیرانشون چقدره؟
جلو جلو و با وعده فلان ماه و فلان سال و بدون قیمت نهایی مشخص، کیلویی از ملت پول میگیرن که چندتا به اصطلاح خودروی صفر کیلومتر که همشون از رده خارج و بدون استانداردن تحویل بدن، بازم مشکل نقدینگی دارن؟!!!
این مسأله رو به هر کسی بگی میفهمه یه جای کار میلنگه. منتها آقایون چجور نمیبینن خودش یه بحث مفصل دیگس
اگه راست میگن که تولیداتشون استاندارده و ارزون، اجازه بدن واردات آزاد بشه، اینام هرجور دوست داشتن قیمت بذارن. اینجوری ملت حق انتخاب دارن که خودروی وطنی بخرن یا وارداتی
بابستن ایرانخودرو و سایپا چند اتفاق مثبت می افته .
1.خودرو خارجی باکیفیت ارزان وارد میشه
2 آلودگی هوا کم میشه.
3ومصرف بنزین یک پنجم میشه
4.مرگ و میر کمتر میشه
5.اعصاب مردم از این همه فساد و پرویی و بیکفایتی خورد نمیشه.
6.تا حدودی تورم کاهش پیدا میکنه.
نگاهی به آمار کشته های جاده ای بیندازید.
به جای حمایت از درشکه های عصر قجری این خودروسازهای قاتل-که خون مردم در جاده ها از چنگالشان به زمین می ریزد- واردات خودرو با کیفیت را آزاد کنید...تا کی بایدباید به این.... رانت بدهید.
نظرات مردم را در این کامنت ها ببینید...مسئولین با حمایت از این مافیاها بیشتر از این بین خودشان و مردم فاصله نیندازند.
آخه بر اساس چه اصول و معیاری. ساختن ارابه های مرگ برای خانواده های ایرانی. بگو خودت از اینا سوار میشی
اصولا چرا مردم باید حوصله کنند تا شما 15 هزار میلیارد تومن بریزی به جیبه مونتاژخودرو ها؟!
وعده ما پای صندوق های رای.
"عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران خودرو به منظور مهار تورم"؟!!!!!!!!!!!!

واقعا نمیدونم چی بگم!
تابناک عزیز حتما پیگیری کنید چرا رانت وحشتناک با صد چند صد میلیونی برای هر پرسنل در قالب حواله خودرو بساطش چیده نمیشود چرا حقوق های بی ضابطه جمع نمیشود چرا پرداختی ها نظیر کارمندان از طریق خزانه جهت شفاف سازی پرداخت نمیشود آیا این درست است پرسنل حقوق بگیر فاقد هویت در شرکت...
شرم آوره .
با سلام ، لطفا حقوق پرسنل این دو شرکت را با صنایع دیگر مقایسه کنید ، الان یک کارشناس در کنار خانواده اش در تهران دریافتی اش چند برابر منی که در بیابون و در کارسد سازی با این همه سختی و دور از خانواده ام هستم پرداخت میشه ، با توجه به اینکه شنیده ها حاکی از نیروهای مازاد هزینه های بالای این دو شرکت هست ، تا کجا دولت میخواد حمایت کنه و از اون طرف هم خون مردم رو تو شیشه می کنن
کاش یکی هم از طرف مردم نامه میزد. یه سوال دارم واقعا خودتون از خودتون خجالت نمی کشید.
ضرر و سود خودروسازان برای مردم چیست؟
برای حکومت می دانیم برای مردم چیست؟
بعد ما چند ماهه منتظر وام ازدواج هستیم
چرا آخه
حمایت وزیر از دو شرکت شیاد، کلاهبردار، گران فروش، کم فروش و جنایتکار.
تازه با این کار مشکل حل نمیشه و موقتا صورت مساله پاک میشه . بعدشم پول از بیت المال هدر میره و مردم عادی فقیر تر میشن.
گفتین پول ندارید که برای اینا دارید نه؟!!!تا کی باید از این دوتا کارخانه ورشکسته که فقط آشغال تولید میکنند و منابع و سرمایه های کشور رو نابود میکنن حمایت کرد؟!!! بسه دیگه
آقای علی آبادی حقوق کارکنان سایپا و ایران خودرو را برای ده سال دیگه حساب کنید و تعهد کنید تا ده سال حقوقشان را پرداخت کنید اگر این بندگان خدا بفرستید خانه هایشان ضررشان به مراتب کمتر از داشتن دوتا کارخانه داغون و پرخرج مثل سایپا و ایران خودرو بعدش هم همه را بازنشست کنین تمام
بعد که میگن خود دولت بزرگترین و عامل انحصار و گرونی خودرو هست بهشون برمیخوره
جناب وزیر : تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1- یک بررسی نمائید در کشورهای خارجی با چند میلیارد این پول می شود یک کارخانه خودرو سازی راه انداخت لطف یک کارخانه دیگر راه بیندازید و پول مفت به این دو خودرو ساز ندهید !!!!!!!!!!!!!!!!!

2- اگر این ها سود ندارند پس چرا این قدر پول می دهید کدام دانشگاه به شما این روش اقتصاد را آموزش داده است !!!!!!!
شرکتهایی که سه سال پوا محصولاتشون رو زودتر گرفتن و چندین برابر قیمت و ارزشش هم به سوخت مملکت هم به بیمه م به محیط زیست هم به بهداشت و درمان خسارت میزنن اینهمه حمایت برای چیه معلومه رانت خواری وگرنه چرا به فکر بیکاری ایرانیها در سایر بخشها نیستید در صنعت کفش پوشاک و فرش و بازار کار میلیونها نفر بیکار شدن فقط 5 هزار نفر کارمنذای خئدرئ سازی و شرکتهای اقماریشون بیکار نشنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی