بازدید 9467
۶
مشروح نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین:

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی با هدف تشویق مردم به خشونت/ از نقش مسعود و مریم رجوی تا نقش آفرینی منافقین در جاسوسی هسته‌ای

تلویزیون سازمان پس از چندی با نام جدید سیمای آزادی تلویزیون به اصطلاح ملی ایران فعالیت خود را ادامه داد و تا امروز نیز تحت همین نام و به طور فعال برنامه‌هایی را در راستای تقابل با نظام جمهوری اسلامی پخش می‌کند. نقش سیمای مقاومت در تبلیغ تروریسم آن چنان پررنگ است که خود سازمان نیز بر دغدغه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تاثیر منفی این تلویزیون صحه گذاشته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 31 January 2024

نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین، از ساعاتی پیش آغاز شده و به صورت علنی در حال برگزاری است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در حالی برگزار شد که بعد از پایان معرفی تمامی متهمان پرونده، کیفرخواست صادره برای ایشان قرائت گردید و از آنجایی که زمان دادگاه به درازا کشید، قرائت ادامه کیفرخواست به نوبت عصر موکول گردید.

حالا به فاصله کمتر از یک روز از آن نشست طولانی، از صبح امروز نهمین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) آغاز شده است. نشستی که قاضی پرونده در شروع آن با علنی اعلام کردن دادگاه از نماینده دادستان خواست تا ادامه کیفرخواست را قرائت کند.

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی با هدف تشویق مردم به خشونت

نماینده دادستان گفت: سیمای تلویزیونی مقاومت، برنامه تلویزیونی سازمان مجاهدین خلق ایران را تاسیس و راه‌اندازی کرد. رسالت این تلویزیون ابتدا گزارش عملیات‌های ارتش به اصطلاح آزادی‌بخش در جریان جنگ رژیم بعث عراق با ایران و انعکاس پیشرفت‌های نظامی سازمان بود که در ادامه ابعاد دیگری همچون عملیات روانی و تبلیغات سوء نیز به آن اضافه شد.

وی افزود: به مرور سیمای مقاومت در طول فعالیت خود تبدیل به یک تریبون مهم جهت انتقال دستورات تشکیلاتی و سخنان رهبران سازمان شد و منویات سازمان را در قالب پخش اخبار جهت تشویش اذهان عمومی، ارائه تفسیر‌ها و تحلیل‌های جذاب و دروغ پراکنی دنبال کرد.

نماینده دادستان ادامه داد: تلویزیون سازمان پس از چندی با نام جدید سیمای آزادی تلویزیون به اصطلاح ملی ایران فعالیت خود را ادامه داد و تا امروز نیز تحت همین نام و به طور فعال برنامه‌هایی را در راستای تقابل با نظام جمهوری اسلامی پخش می‌کند. نقش سیمای مقاومت در تبلیغ تروریسم آن چنان پررنگ است که خود سازمان نیز بر دغدغه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تاثیر منفی این تلویزیون صحه گذاشته است.

وی تصریح کرد: سیمای مقاومت اصلی‌ترین وظیفه و هدف خود را تقویت دستگاه‌های زیر مجموعه سازمان از طریق تبلیغات گسترده می‌دانست و سعی در ایجاد زمینه مناسب تبلیغی در اذهان عمومی داشت. زیبا خرسندی و آشتیانی مسئول وقت سیمای مقاومت ماموریت این تلویزیون را اینگونه بیان کرده است که سیمای مقاومت نیز همانند سایر ارگان‌های تبلیغی مجاهدین هدفش آن است تا آنجا که توان دارد برنامه‌ها، مواضع تحولات و پیشرفت‌های مجاهدین ارتش آزادی‌بخش و کل مقاومت انقلابی را به آگاهی خلق قهرمان برساند.

نماینده دادستان با اشاره به راه اندازی شبکه تلویزیونی توسط منافقین با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت:تلویزیون سازمان با پخش برنامه‌های مختلف به کرات مخاطبین خود را به اعمال خشونت و اقدام علیه امنیت ایران فراخوانده است به عنوان نمونه یکی از این اقدامات آن است که در سال ۷۵ در قالب یک کلیپ ضمن پخش تصاویر ارتش به اصطلاح آزادی‌بخش از مردم ایران خواسته می‌شود به عضویت ارتش درآیند.

نماینده دادستان بیان کرد: برنامه‌ی سیمای مقاومت با استفاده از دستگاه ویدیو ضبط کرده و سپس تکثیر می‌شد. این برنامه‌ها نهایتاً با اعلام شماره‌های سازمان در نقاط مختلف جهان از جمله امریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، بلژیک و سوئد راه‌های ارتباط با سازمان را ارائه می‌کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اعضای منافقین در اتاق‌های مخصوص ضمن شنود بی‌سیم‌ها و تماس‌های تلفنی مربوط به ایران اطلاعات حاصله را در اختیار رژیم بعث عراق می‌گذاشتند و بسیاری از جنایات رژیم بعث عراق در جنگ با ایران با تکیه بر این اطلاعات صورت می‌گرفت.

نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست به تشریح نحوه عضو گیری توسط سازمان تروریستی منافقین پرداخت.

در ادامه قاضی با اعلام تنفس اعلام کرد که ادامه دادگاه در نوبت عصر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، علنی و رسمی بودن ادامه رسیدگی به جنایت‌های منافقین را با توجه به حضور شکات، وکلای شکات و متهمین و دیگر حاضرین اعلام کرده و از نماینده دادستان خواست تا ادامه کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان در جریان قرائت کیفرخواست به رویکرد اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی در قبال گروهک تروریستی منافقین پرداخته و سابقه‌ای از قرار دادن و خروج نام گروهک تروریستی منافقین در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور‌ها را تشریح کرد.

وی همچنین فهرستی از واکنش کشور‌ها و سازمان‌های مختلف درباره اقدام‌های تروریستی گروهک منافقین را مطرح کرد.

نماینده دادستان گفت: کیفرخواست همچنین به گزارش ضابطین ایرانی درباره اقدام‌های تروریستی گروهک منافقین اشاره کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به گزارش وزارت اطلاعات اشاره کرد؛ این گزارش به سرسپردگی منافقین به صدام پرداخته و تاکید کرد که گروهک تروریستی منافقین تحت حمایت رژیم صدام دست به اقدام‌های تروریستی مختلف و متعدد زد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در قالب یک گزارش جامع به تشریح اقدام‌های تروریستی گروهک تروریستی منافقین پرداخت؛ یکی از مهم‌ترین محور‌های این گزارش همکاری گروهک تروریستی منافقین با کشور‌های خارجی در جهت خیانت به ایران است که جاسوسی از صنعت هسته‌ای بخشی از آن محسوب می‌شود.

نماینده دادستان همچنین به مستندات مربوط به شهادت برخی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین درباره اقدام‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفت که برابر شهادت این افراد، مسعود رجوی فقط قائل به اقدامات خشونت‌آمیز علیه ایران است.

در ادامه قرائت کیفرخواست نماینده دادستان به حمایت مالی کشور‌های غربی از گروهک تروریستی منافقین و تلاش برای مشروعیت‌بخشی به آن جهت معرفی منافقین به‌عنوان گزینه جایگزین نظام جمهوری اسلامی موضوعی بود که کیفرخواست به آن اشاره کرد.

نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست به نقش مریم رجوی در سازمان گروهک تروریستی پرداخته و گفت: او همواره یکی از نفرات اصلی گروهک بوده که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های متعددی کرده و می‌کند.

مستندات مربوط به تایید تروریستی بودن اقدام‌های گروهک تروریستی منافقین در سطح بین‌المللی و صدور قطعنامه‌ها علیه آن در سطوح ملی دیگر کشور‌ها و در سطح بین‌المللی بخشی دیگر از کیفرخواست قرائت شده از سوی نماینده دادستان بود؛ نماینده دادستان در تشریح این موضوع به قوانین مربوط به تروریسم در سطوح ملی شماری از کشور‌ها از جمله بلژیک و ایتالیا اشاره کرد.

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به آسیب‌ها و صدمات وارد شده به جمهوری اسلامی ایران از تروریسم، دیدگاه ایران را درباره این موضوع تشریح کرد و گفت: ایران تعهد بین‌المللی خود را به مبارزه با تروریسم اعلام و تاکید کرده که هیچ توجیهی را برای این موضوع قابل قبول نمی‌داند.

نماینده دادستان گفت که ترور‌های کور و گسترده گروهک تروریستی منافقین با هدف ناامن نشان دادن ایران انجام می‌شد و برخلاف ادعای سران گروهک بیش از سران نظام جمهوری اسلامی ایران، شهروندان ایرانی را هدف قرار می‌داد.

وی با اشاره به اقدام‌های آشوبگرانه منافقین در جریان اغتشاش‌های داخلی، گفت: دست زدن به چنین اقدام‌هایی بخش‌هایی از آموزش منافقین به اعضایش است.

اقدام‌های مکرر منافقین برای ربودن هواپیما، ترور شخصیت‌های کلیدی نظام نیز بخشی دیگر از کیفرخواست قرائت شده بود.

بخشی از کیفرخواست قرائت شده نیز به نقش و همکاری فرانسه با فعالیت‌های تروریستی گروهک منافقین اختصاص داشت؛ نماینده دادستان در این باره به اظهارات مسعود رجوی درباره آگاهی کاخ الیزه از بمب‌گذاری‌های منافقین در ایران اشاره کرد و گفت: فرانسه پشتیبانی همه‌جانبه‌ای از گروهک تروریستی منافقین را ارائه کرده است و در برهه‌ای برای کاهش فشار‌ها اقدام به استقرار آن‌ها در عراق کرد.

نماینده دادستان همچنین ورود ادعایی منافقین به فاز سیاسی را اقدامی با اهداف پشت پرده به‌ویژه برای خروج از وضعیت احتضار خواند که زمینه احرای آن در فرانسه وجود داشت؛ ننگ پناه داده به گروهک تروریستی منافقین از دامن فرانسه هیچ‌گاه زدوده نخواهد شد.

نماینده دادستان در ادامه به موضوع حمایت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین همزمان با آگاهی از جنایت‌های این گروهک علیه ایران، پرداخته و اظهار کرد: آمریکا در ادامه عامل انتقال منافقین به آلبانی شد؛ کنوانسیون ژنو در این چارچوب از سوی آمریکا به‌صورت گزینشی مورد استناد قرار داد؛ منافقین در سال‌های اخیر از حمایت‌های دو حزب عمده آمریکا بهره برد و موفق شد نامش را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کند.

نماینده دادستان پس از قرائت بخشی از کیفرخواست مربوط به ربایش، شکنجه و قتل شهروندان عادی، موضوع سرقت‌های مسلحانه جهت تامین منابع مالی لازم برای اقدام‌های تروریستی از سوی منافقین را تشریح کرده و با ذکر موارد متعدد گفت: گروهک تروریستی منافقین علاوه بر وارد کردن خسارت مالی به کشور، امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را نیز هدف قرار می‌دادند.

قسمت زیادی از بخش‌های پایانی کیفرخواست قرائت شده در بخش دوم نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایت‌های منافقین به موارد مختلف اقدام‌های تروریستی منافقین علیه سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از دانشگاه گرفته تا ادارات دولتی مانند مخابرات در شهر‌های سراسر کشور اختصاص داشت؛ نماینده دادستان تاکید کرد: این اقدام‌های تروریستی به شهادت و جراحت شماری از هموطنانمان از جمله زنان و کودکان منجر شد.

اقدام برای تامین مالی و نیروی انسانی از سوی گروهک تروریستی منافقین بخشی از کیفرخواست قرائت شده از سوی نماینده دادستان بود؛ وی گفت: تحقق این اهداف به شکل ویژه با تمرکز روی تبلیغات مدنظر بود؛ شعار‌های فریبنده و انجمن‌ها و موسسه‌های خیریه ابزار آن‌ها بودند؛ کمک‌های مالی منافقین با مظلوم‌نمایی ادامه دارد.

نماینده دادستان همچنین به موضوع آموزش اعضای گروهک تروریستی برای انجام اقدام‌های تروریستی اشاره و اظهار کرد: این آموزش‌ها از کار با تسلیحات سبک تا نحوه بمب‌گذاری، از شنود تا رمزگذاری می‌شود.

نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست قرائت شده خواستار اشد مجازات برای متهمان شد.

با پایان قرائت کیفرخواست، قاضی اعلام کرد که سه شنبه هفته آینده جلسه بعدی برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
از شهرام جزایری چ خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
در زندان شیشلیک تناول می کند
این شوها برای چیست؟ اینهمه مشکل داریم عین خیالتان نیست چسبیده اید به محاکمه یک عده فسیل که چند سال دیگه به مرگ طبیعی می میرند.
غرب زده ها جون عزیزتون دلار نخرید خیانت نکنید به مردم
گروهک رجوی را هیچکس دوست نداره تمام بدبختی ها از سر همین گروه قرون وسطائی است . واقعا تروریست هستند .
چرا ایران از کشورهایی که در خاکشان علیه ایران توطئه می کنند شکایت نمی کند یا مفابله به مثل نمی کند یا تنبیه برای اون کشورهای خاطئ در نظر نمی گیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی