بازدید 3589
معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار اعلام کرد:

از شناسایی ۱۲۲ هزار کارگر نخبه تا راه اندازی لیگ ورزشی کارگران

طی دو سال گذشته، ۹۴۸ خانه بهداشت کارگری راه اندازی شده که رشد ۲۲ درصدی داشته است. همچنین لیگ ورزشی کارگری هم به زودی راه اندازی می‌شود. از جمله اقدامات دیگری که صورت گرفته، اعزام کارگران به رویدادهای ورزشی جهانی است که در ده اعزام به کسب ۱۴۸ مدال برای کارگران کشورمان منجر شده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 31 January 2024

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه از از شناسایی ۱۲۲ هزار کارگر نخبه و مبتکر طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ نشست خبری کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه و رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه مبارک، صارمی دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با هدف هماهنگی و انسجام بخشی برنامه‌های دهه مبارک فجر در حوزه‌های کارگری و کارآفرینی و جامعه کار و تولید و تصمیمات لازم به منظور حضور و مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید در برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه در این نشست گفت: ۱۲۲ هزار کارگر نخبه و مبتکر طی دو سال گذشته شناسایی شده‌اند و از ۳۰ برتر با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهد شد. همچنین در این راستا به کارگران پیامک داده شده، اگر کار ابتکاری داشته‌اند در سامانه مربوطه ثبت کنند تا بررسی شود.

از شناسایی ۱۲۲ هزار کارگر نخبه تا راه اندازی لیگ ورزشی کارگران

رییس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر افزود: طی دو سال گذشته، ۹۴۸ خانه بهداشت کارگری راه اندازی شده که رشد ۲۲ درصدی داشته است. همچنین لیگ ورزشی کارگری هم به زودی راه اندازی می‌شود. از جمله اقدامات دیگر، اعزام کارگران به رویدادهای ورزشی جهانی است که در ده اعزام به کسب ۱۴۸ مدال برای کارگران کشورمان منجر شده است.

چکشیان با تاکید بر این که جامعه هدف در بخش کارگری ۱۵ میلیون هستند و اگر با خانواده آن‌ها حساب کنیم، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، گفت: همچنین قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل داده‌ایم که با توجه به اهمیت موضوع، به عنوان مسأله راهبری، ملی، و امنیتی محسوب می‌شود و پیرامون آن کارهایی ویژه در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این معاونت در دهه فجر اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن دهه فجر، ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های اعیاد شعبانیه و دهه فجر را در فضا‌های کارگری دنبال کرده و شادی آفرینی را در آنجا برپا کنیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، امید آفرینی را یکی از مسائل مهم کشور دانست و گفت: امید آفرینی مهم است، تا جایی که رهبری در بیانیه گام دوم بر آن تاکید کرده‌اند؛ ایشان وقتی از آینده صحبت می‌کنند تاکیدشان بر نگاه خوش بینانه به آینده است؛ بنابراین، امید آفرینی یکی از مساله‌های اصلی ماست.

وی افزود: کارکنان و کارگران می‌خواهند کار کرده و امید آفرینی کنند و باید با همه ابزار‌ها این امید آفرینی را تحسین کرد. ما دستاورد‌های انقلاب را نتوانسته ایم آن طور بوده که روایت کنیم، به طوری که بسیاری از موضوعات را در کارخانجات توجه نکردیم کما اینکه بسیاری از محصولات خارجی را همین کارگران ما مهندسی معکوس کرده‌اند.

چکشیان همچنین به جنگ روایات‌ اشاره کرد و گفت: هیچ حادثه و واقعه‌ای نمی‌تواند مستقل از روایت آن بیان شود و اگر بزرگ ترین اتفاقی هم بیفتد و روایت درستی نداشته باشد، نمی‌تواند به درستی به گوش مردم برسد. از این روی، خبرنگاران نقش مهمی را در جنگ روایات‌ دارند.

وی یکی دیگر از اهداف این ستاد را حضور در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: کمک به مشارکت و پرشور شدن انتخابات یکی از اهداف ماست، رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند یکی از دستاورد‌های انقلاب، عنصر اراده و حرکت کلی است و این عنصر در پیروزی و سازندگی و جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی بسیار مؤثر است. هر جایی توانستیم مردم را وارد کنیم، موفق بوده ایم.

رییس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر در ادامه از دیگر برنامه‌هایی که در این کمیته طراحی شده را راه‌اندازی میز خدمت در این ایام، برپایی مواکب خدمت به وسیله مجموعه‌ها، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های وابسته، برپایی مسابقات ورزشی مختلف در حوزه جامعه کارگری، افتتاح پروژه‌های متعدد مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های وابسته و مجموعه‌های مرتبط با کار، شیفت ایثار در شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی، اردو‌های راهیان پیشرفت برای آشنایی جامعه دانشگاهی و دانش آموزی با پیشرفتها، برگزاری جلسات تخصصی در خصوص رفع موانع تولید و... عنوان کرد.

وی همچنین به برخی اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ـ که طی دو سال گذشته در حوزه کار و تولید دنبال شده است ـ اشاره کرد و ادامه داد: اگر از نیروی کار به عنوان موتور اصلی حرکت اقتصادی کشور و رشد و تولید صیانت نشود و اگر به مسئله نشاط، سلامت روحی، روانی، جسمی، انگیزه، حرکت و پویایی این قشر دقت نشود، تمام جریان اقتصادی، تولید و بهره‌وری کشور دچار مشکل می‌شود؛ هرجا بر ارتقای نیروی انسانی و کارگری تمرکز کردیم آن سرمایه‌گذاری ماندگار و مانا بوده است.

چکشیان در ادامه به شکل‌گیری ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگی کار در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره فرهنگی هنری اتقان با کمک حوزه هنری و مجموعه‌های مردمی در حوزه ادبیات، شعر، تئاتر و فیلم کوتاه در حال برگزاری است تا در حوزه فرهنگ کار جریان رسانه‌ای تولید کنیم. همچنین در جشنواره امتنان که شناسایی کارگران نخبه و خلاق صورت می‌گیرد، طی این دو سال ۱۲۲ هزار کارگر مبتکر و خلاق را شناسایی کردیم.

وی در پایان گفت: از جمله اقدامات دیگری که صورت داده‌ایم، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت رفاه با ریاست وزیر رفاه، برگزاری اولین دوره مسابقات ورزشی به صورت ملی (که قصد داریم برخی از رشته‌ها را تبدیل به لیگ سراسری کنیم) است و همچنین المپیاد ورزشی کارگران زن را هم در پیش داریم که به یاری خدا پس از دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
شما سن بازنشستگی را 2 سال بالا بردید.
با این کار به اندازه 2 سال حقوق، دست در جیب حقوق بگیران کرده اید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نون اضافه اکثر مسئولان از مداهنت و چرب زبانی آنها حاصل می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
از اول فوریه ۲۰۲۴،
آلمان به مدت شش ماه برنامه آزمایشی چهار روز کاری در هفته و تعطیلات آخر هفته طولانی را به‌منظور بررسی تاثیرات آن آزمایش می‌کند.
در این طرح ۴۵ شرکت در سراسر آلمان شرکت می‌کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حمیدرضا صارمی، معاون شهرداری تهران:

با سازندگان چینی مذاکره کردیم و بر اساس آن در مناطق پایین شهر قطعات بالای یک‌ هکتار به آن‌ها واگذار می‌شود.
در طرح «کلید به کلید» مالک خانه کلنگی‌اش را تحویل داده و آپارتمان نو چینی تحویل می‌گیرد!!!
کیفیت و کمیت اوضاع را مردم باید قضاوت کنند، نه شما.

هیچ ماست فروشی نمی گوید که ماست من ترش است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
محمد نریمانی، رییس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب:

کلاس‌های درسی مختلط است و قرار هم نیست تفکیک جنسیتی داشته باشیم.
اما آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها برای «راحتی و آسایش دانشجویان» به صورت تفکیک‌ شده برگزار می‌شوند.
یک انشا که برای مردم روخوانی کرده اند.
از کدام امید و امید آفرینی صحبت می کنید؟

دلار 60 هزار تومانی، گوشت کیلیویی 700 هزار تومان یا .....!
این ها نون و آب نمیشه تا زمانی که حداقل امسال حقوق 60 درصد افزایش پیدا نکنه!!
به فکر نون باشی که خربزه آبه.
خودشان اعلام کرده اند که میانگین سن فوت شدگان در 9 ماهه اول امسال، 64 سال بوده است.
جالب است که سن بازنشستگی را هم به 62 سال افزایش داده اند.
جالبتر آنکه دائماً از جوانگرایی صحبت کرده و در صحبتهایشان از پیری جمعیت اظهار نگرانی می کنند.

آخر وقتی 2 سال یعد از بازنشستگی، مرگ فرا می رسد، از کدام پیری جمعیت صحبت می کنید؟
نه فایده نداره حقوق کارگران رو هم مثل کارمندا اضافه کنید .
درآمد با ریال بی بخار است
ولی خرجی حسابش با دلار است
ریال بی بخار ما چه خوار است
ببین صدها هزارش یک دلار است
حالا این کارگران نخبه قصد مهاجرت ندارند ؟
حقوق کارگران را اضافه کنید
با سلام
اصلی ترین مطالبات کارگران اگر واقعا به فکر کارگران هستید:
-افزایش حقوق طبق قانون یعنی مطابق با نرخ تورم است (این درحالی است که بودجه صداوسیما را 57 درصد افزایش دادن یعنی بیشتر از تورم حالا به کارگر بدبخت که می رسد می گویند نداریم یا تورم زا است)

-امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج کارگران

-پرداخت بموقع دستمزد(درحالیکه کارگران حدود 15میلیون نفر هستند(البته با خانواده)هزاران نفر از آنها حدود 6ماه است همان حداقل حقوق را دریافت نمی کنند.یکی از دلائل آن به گفته کارفرمایات عدم تامین بودجه عمرانی کشور توسط دولت است.
دولت و مجلسی که بودجه صدا وسیما را ۵۷ درصد افزایش میدهد،ولی حقوق کارمند و کارگر بدبخت را ۲۰ درصد دیگر چه انتظار و عدالتی می توان انتظار داشت. این عین بی عدالتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بعد هم می گویند با این اوصاف تو انتخابات هم شرکت کنید. واقعا که چه رویی دارین
کارگر نخبه یعنی چی ؟حتما کارگری که به جای دو نفر کار میکند وحقوق نصفه ونیمه میگیرد نخبه است کارگر بدبخت فقط کارگر است وبس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی