بازدید 1485

سئول از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی چندین موشک کروز به سمت سواحل غربی شلیک کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹ 31 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی تنها ۲ روز پس از شلیک آزمایشی موشک‌های کروز زیردریایی از سواحل شرقی، اعلام کرد که کره شمالی روز سه‌شنبه چندین موشک کروز به سمت سواحل غربی شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بدون اشاره به تعداد موشک‌های شلیک شده، گفت: کره شمالی حدود ساعت ۷ صبح (به وقت محلی) چندین موشک از سواحل غربی شلیک کرده است.

وی در پیامی که برای خبرنگاران ارسال کرد، خاطرنشان کرد: ارتش کره جنوبی از نزدیک با ایالات متحده برای نظارت بر اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی هماهنگ است و سعی در تقویت نظارت و هوشیاری نیروهای مسلح خود داریم.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های دولتی کره شمالی پیش‌تر گزارش دادند که پیونگ‌یانگ روز یکشنبه برای دومین بار طی یک هفته موشک کروز استراتژیک جدید خود را آزمایش کرده است.

‏بر اساس این گزارش‌ها، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر آزمایش این موشک نظارت داشته که مشابه موشک کروز استراتژیکی است که پیونگ یانگ هفته گذشته گفت در حال تولید گسترده آن است.

شلیک این موشک‌های کروز تنها پس از چهار روز از اولین پرتاب آزمایشی یک موشک کروز استراتژیک جدید کره شمالی به نام بولهواسال-۳-۳۱ توسط پیونگ یانگ انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست