بازدید 9077
در دومین روز هفته و سومین حراج حضوری طلا؛

درآمد ۲۸۷ میلیاردی با حراج ۷۹ کیلو شمش طلا/ ۱۷۶ میلیون دلارِ ۳۹ هزار تومانی بدون مشتری ماند/ حساب‌های ریالی و ارزی چه کسانی مسدود خواهد شد؟

از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه شده استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۷۹ شمش طلای استاندارد مورد معامله قرار گرفت. از سوی دیگر، در سامانه نیما، در مجموع معادل ۲۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار حواله ارزی عرضه شد
کد خبر: ۱۲۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 28 January 2024

درآمد ۲۸۷ میلیاردی با حراج ۷۹ کیلو شمش طلا/ ۱۷۶ میلیون دلارِ ۳۹ هزار تومانی بدون مشتری ماند/ حساب‌های ریالی و ارزی چه کسانی مسدود خواهد شد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سومین حراج حضوری شمش طلا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با حضور خریداران و فروشندگان در تالار معاملات طلا برگزار شد. این در حالی است که در دو حراج قبلی، ۱۵ کیلو شمش طلا معامله شده بود.


حال در پایان حراج امروز مرکز مبادله ایران، از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه شده استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۷۹ شمش طلای استاندارد مورد معامله قرار گرفت. به گونه‌ای که شمش‌های طلای استاندارد، در حراج حضوری امروز با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که در حراج قبلی، میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان بود؛ بنابراین در سومین حراج حضوری شمش طلا، ۲۸۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان نقدینگی جذب مرکز مبادله ایران شد.  

در این میان؛ مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرده است حراج حضوری بعدی همین هفته برگزار خواهد کرد که اطلاعات تکمیلی و شرایط عرضه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

خریداران شمش چه کسانی هستند؟

بر اساس شیوه نامه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران شامل «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «خرده فروشان طلای آب شده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» هستند. این در حالی است که امکان رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان از طریق واردات شمش و عرضه در مرکز مبادله فراهم شده است.

۱۷۶ میلیون دلارِ ۳۹ هزار تومانی بدون مشتری ماند

امروز همچنین در معاملات ارزی سامانه نیما، در مجموع معادل ۲۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار آن معامله شد. به بیان دیگر؛ در دومین روز هفته، حدود ۷۰ درصد از مجموع حواله‌های ارزی عرضه شده در سامانه نیما یعنی ۳. ۱۷۶ میلیون دلار مشتری نداشت و فقط ۳۰ درصد حواله‌های عرضه شده معامله شد. بر اساس این گزارش؛ میانگین قیمت فروش حواله دلار آمریکا در سامانه نیما، امروز ۳۹۵۲۲ تومان بوده است که با این نرخ، بیش از ۱۷۶ میلیون حواله دلار بدون مشتری مانده است.  

از سوی دیگر، در بازار غیررسمی و آزاد ارز، نرخ‌ها با عقب نشینی نسبی همراه بوده اند. به گونه‌ای که بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بهای دلار آزاد به کانال ۵۵ هزار تومان کاهش یافته است. هرچند عمق بازار آزاد در مقایسه با معاملات مرکز مبادله، ناچیز است و سیاست‌های بازارساز نیز در مسیر تعدیل نرخ ارز قرار دارد، در نتیجه به نظر می‌رسد با توجه به دلایل غیراقتصادی و فاصله گرفتن از تنش‌های هفته‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و همچنین تداوم سیاست های کنترل نقدینگی، به زودی شاهد کاهش شاخص ارزی باشیم.

درآمد ۲۸۷ میلیاردی با حراج ۷۹ کیلو شمش طلا/ ۱۷۶ میلیون دلارِ ۳۹ هزار تومانی بدون مشتری ماند/ حساب‌های ریالی و ارزی چه کسانی مسدود خواهد شد؟

حساب‌های ریالی و ارزی چه کسانی مسدود خواهد شد؟


این در شرایطی است که به تازگی رئیس کل بانک مرکزی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: "نوساناتی که در بازار غیر رسمی وجود دارد، کوتاه مدت و زودگذر است. این افزایش قیمت‌ها هیجانی و فاقد دلایل اقتصادی است و پشت این افزایش قیمت‌ها خالی است، چون ریال را هم ما محدود کردیم و توصیه می‌کنیم افراد برای جلوگیری از ضرر و زیان وارد این بازار نشوند. "

به گفته فرزین: امروز در بانک مرکزی این توانایی وجود دارد تا افرادی که با نرخ‌های غیرعادی سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور دارند، رصد و شناسایی شوند. رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت: "اعداد بالایی که توسط سودجویان معامله می‌شود به زودی شناسایی می‌شود و واحد‌های پولشویی ورود می‌کنند و به وظیفه خود در زمینه مسدود سازی حساب‌های ریالی و ارزی آنان عمل خواهند کرد. "

بنابراین این خبر بدی برای دلالان و نوسان گیرانی است که سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز دارند؛ چراکه به زودی حساب‌های ریالی و ارزی آن‌ها مسدود خواهد شد و مردم نیز باید نسبت به این مساله هوشیار باشند تا دچار مشکلات حوزه پولشویی نشوند، چراکه تمرکز نهاد ناظر بر رفتار معاملاتی دلالان ارزی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
دولت سهام خود را در خودرو سازی میفروشد. مدیریت با اوست . در سود و توزیع آن شریك میشود و اما در ضررها ن... این یعنی از جیب سهامداران حاتم بخشی میكند.
دولت سهام پالایشی میفروشد و بین مردم تقسیم میكند. دولت سهم كمی دارد اما مدیر است. از سود سهامداران میزند و حاتم بخشی میكند و خود را سوپر من معرفی میكند.
همینطور با ذوب آهنها.
......................... شك دارم در این زنجیره تصمیم كسی اندكی به خدا ایمان داشته باشد. مرد حسابی وقتی سهام دولت را فروختیتد چكاره اید كه زور میگوویید. فكر میكنید برای شما ثوابی ثبت خواهد شد. پول من است. یارانه من است. نمیدهید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه شما را به خدایی میسپارم كه اندكی به او ایمان ندارید.
تیتر بی ربط
معادن خدادای و ثروت ملی کشور را استخراج و شمش تولید کنید برای تولید پول و افزایش تورم به گردن کلفتها بفروشید. مردم عادی خریدار نیستند طلافروشان و ثروتمندان معاف از مالیات میخرند و بنظر دولت محترم جلوی رشد قیمت دلار و طلا گرفته میشود. زهی خیال باطل! اگر هفت هزار تن هم بفروشید چون در کل جهان موجودی طلا کم و قیمت آن بالاست مجددا بعد از مدت کوتاهی قیمت به حداکثر میرسد. یاد رفع آلودگی هوا با آب پاشیدن هلیکوپتر در زمان محمود افتادم و یا ایجاد باد در تهران با چند موتور جت در ورودی شهر تهران توسط دولت و شهرداری محترم زمان محمود. الان هم این کار دقیقا همان راه در پیش گرفتن است
همه اش شده گفتار درمانی
چقدر تاسف باره که مردم نظر یک کارشناس دولتی رو به سخره میگیرن و برای حرف و نظرش ارزشی قایل نمیشن. یادمه ه دفعه قبل که رییس کل بانک مرکزی به مردم توصیه کرد وارد بازار ارز نشن چون قطعا ضرر میکنن، دلار ١٦ تومن بود...
آقا اینا حباب حباب ...حباب ..
یاالله دست به کار شوید. یک بار برای رضای خدا به خود تلنگری بزنید که بس است این همه فشار به مردم بابت سودجویی عده ای. مسدود کنید
مگه نمی گید این مبلغ دلار 39 تومانی بی مشتری است؟ وارد بازارش کنید تا کمر بازار بشکند
اخه حداقل جملاتتون را یه خورده پس و پیش کنید تمام روسای بانک مرکزی وقتی دلار با ارده و دستور دولت میره بالا میگن موقتی است سرمایه گذاری رو ارز نکنید گفتیم بگیرنشون بابا بسه دیگه یه چیز تازه تر بگید
واقعا متاسفم که برای تنظیم بازار ارز و طلا هر دولتی میاد فقط به ارز و شمش طلای بیت المال و این مردم بدبخت چوب حراج می‌زنند. بابا اینها پشتوانه مملکت و این مردم هست .... در آینده این مملکت و مردم بدبخت آویزون همین سرمایه دارها و کسانی هستن که این طلاها رو می‌خرن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار