بازدید 1851

بیانیه جنبش النجباء درباره اخراج اشغالگران از عراق

جنبش النجباء عراق اعلام کرد مقاومت حتی در صورت تکمیل فرایند اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از این کشور، در قبال نفوذ و سیطره آن در ارکان عراق سکوت نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 27 January 2024

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: جنبش النجباء اعلام کرد که مقاومت عراق دیدگاهی یکپارچه از حضور آمریکا در همه اشکال آن و چشم‌اندازی واضح از استقلال و رهایی خود از وابستگی به آمریکا دارد.

براساس گزارش سومریه نیوز، جنبش النجباء عراق تاکید کرد که به عملیات نظامی در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی علیه غزه ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، این جنبش با صدور بیانیه‌ای از موضع خود در قبال حضور آمریکایی‌ها و مذاکرت مربوط به خروج آنها از عراق و همچنین حضور آمریکا و دستورات این کشور برای مدیریت تمامی ارکان دولت در بخش‌های امنیتی، حمل و نقل و برق پرده برداشت و به خائنان نسبت به تکرار سناریوی افغانستان هشدار داد.

جنبش النجباء عراق در بیانیه خود اعلام کرد:‌ «ما به عملیات نظامی خود در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی علیه غزه تا رسیدن به پیروزی کامل و اخراج آخرین نیروی اشغالگر از اراضی خود ادامه خواهیم داد و به دروغ‌های اشغالگران برای عقب‌نشینی توجه نخواهیم کرد.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، مقاومت دیدگاهی یکپارچه از حضور آمریکا در همه اشکال آن و چشم‌اندازی واضح از استقلال و رهایی خود از وابستگی به آمریکا و تقویت و تجهیز خود به سلاح دارد و مقاومت حتی در صورت تکمیل فرایند اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی، در قبال نفوذ و سیطره آن در ارکان کشور سکوت نخواهد کرد که شامل مداخله سفارت آن و خاتمه بخشیدن به مجموعه‌ای از توافق‌ها، تصمیمات و حتی قوانینی است که توسط اشغالگران آمریکایی وضع شده است.

در این بیانیه آمده است، برخی از خائنان دین و شرافت و عقیده خود را به اشغالگران فروختند، قبل از اینکه سناریوی افغانستان تکرار شود باید وضعیت خود را اصلاح کنند، یا با شرمندگی فرار می‌کنند و یا به‌زودی به دلیل ارتکاب جرم خود محاکمه می‌شوند.

دفتر نخست‌وزیری عراق ظهر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد دور نخست گفت‌وگوها درباره پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «ضد داعش» در عراق تحت ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق آغاز شد.

رویترز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد، گفت‌وگوهای اولیه بین واشنگتن و بغداد درباره پایان حضور نیروهای ائتلاف در عراق آغاز شده است. طبق گفته این منابع، آمریکا توقف حملات گروه‌های عراقی علیه پایگاه‌هایش را به‌عنوان پیش‌شرط حذف کرده است.

در همین راستا، سی‌ان‌ان نیز گزارش داد، انتظار می‌رود به‌زودی مذاکرات واشنگتن و بغداد درباره آینده حضور نظامی آمریکا در عراق آغاز شود.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز در این باره گفته بود: عصر چهارشنبه سفیر آمریکا در بغداد به دیدار من آمد و پیام مهمی از سوی دولت آمریکا را به دولت عراق تسلیم کرد.

فواد حسین افزود: نخست وزیر و مقامات مسئول عراق در ساعات پیش رو این پیام را مورد بررسی دقیق قرار داده و اقدامات لازم را اجرا خواهند کرد.

در پی جنایت بزدلانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

با شروع اوت ۲۰۱۴ آمریکا یک گروه ائتلافی از متحدانش به بهانه مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل داد. کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ائتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می‌آورد، اما پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و اعلام رسمی آن نظامیان ائتلاف آمریکا از خاک عراق خارج نشدند و تا به امروز نیز در این کشور حضور دارند تا اهداف و زوایای پنهان تشکیل آن برای همگان برملا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست