بازدید 2407

سیاست تولید نفت اوپک پلاس تغییر نمی‌کند

کد خبر: ۱۲۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 27 January 2024

چندین نماینده گروه اوپک پلاس اعلام کردند این گروه قصد ندارد در نشست نظارتی آتی خود، در سیاست تولید نفت تغییری اعمال کند.

به گزارش ایسنا، مقامات آگاه به بلومبرگ گفتند: ‌عربستان سعودی و متحدانش در اوپک پلاس، از آغاز ژانویه، کاهش جدید تولید را اعمال کردند و به زمان بیشتری برای ارزیابی تاثیر آن نیاز دارند. نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس، پنج شنبه هفته جاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

قیمت نفت تاکنون واکنش آرامی به ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش عرضه اضافی اعمال شده از سوی اوپک و شرکایش داشته که با تنش‌های ژئوپلیتیکی در دریای سرخ همزمان شده است. نفت برنت امسال تنها چند دلار افزایش یافته و در معاملات لندن، به حدود ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

با این حال، کارستن فریچ، تحلیلگر کومرس بانک اظهار کرد: این سطوح قیمت احتمالا کافی است تا مانع اقدامات بیشتر اوپک پلاس شود. به لطف قیمت بالاتر، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس بعید است خواستار اعمال تغییر در سیاست نفتی این گروه شود.

نشست آنلاین کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس، ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه به وقت وین که محل مقر اوپک است، برگزار می‌شود.

یکی از مقامات آگاه گفت: هیچ برنامه‌ای برای دادن توصیه‌های سیاستی در این جلسه وجود ندارد و بیشتر به ارزیابی سطح تولید اوپک در پایان سال گذشته اختصاص خواهد یافت. داده‌های کامل ژانویه که نخستین ماه اعمال کاهش تولید جدید است، برای این جلسه، به موقع آماده نخواهند شد.

کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، به حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود و بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید توسط عربستان سعودی انجام می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دور جدید کاهش تولید اوپک پلاس که بیشتر از کاهش تولید اعمال شده در سال ۲۰۲۳ است، تا پایان سه ماهه اول ادامه خواهد داشت و ریاض اعلام کرده است ممکن است تمدید شود. نمایندگان اوپک پلاس گفتند تصمیم درباره تمدید این کاهش تولید، احتمالا در ماه‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار