بازدید 2097
۳

امیرعبداللهیان: به آمریکایی‌ها هشدار دادیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها پیام دادیم و به آنها هشدار جدی دادیم که اقدام آمریکا و انگلیس و حمله به مناطقی در یمن اقدامی است که تهدیدکننده صلح و امنیت در منطقه است و باعث تشدید دامنه جنگ در منطقه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 23 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل که امروز در نیویورک برگزار می‌شود به آمریکا سفر کرده است، در تشریح اهداف سفر خود در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی سفر، شرکت در نشست وزیران خارجه شورای امنیت سازمان ملل است که ذیل موضوع صلح و امنیت و با تمرکز ویژه بر روی مساله غزه و فلسطین قرار است برگزار شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ریاست دوره شورای امنیت سازمان ملل برعهده فرانسه است و این جلسه به ریاست فرانسه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جلسه فرصت خوبی است که ما مواضع‌مان را در حمایت از فلسطین، مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و محاصره انسانی غزه و کوچ اجباری مردم این منطقه توسط صهیونیست‌ها اعلام کنیم و ایده‌ها و راهکارهایی که برای پایان جنگ وجود دارد در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با استفاده از این فرصت قرار است با تعدادی از نمایندگان بین‌المللی و همتایان خود در حاشیه این نشست دیدار و رایزنی کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدارش با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نیویورک گفت: در این دیدار موضوعات دوجانبه از جمله توافق‌هایی که بین سران ایران و روسیه برگزار شده از جمله سفر آقای دکتر رئیسی به مسکو مورد بررسی قرار گرفت و با آقای لاوروف در مورد این مساله رایزنی و گفت‌وگو کردیم. ارزیابی مشترک‌مان این است که در مسیر خوبی توافقات انجام شده بین دو رئیس جمهور در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که در این دیدار همچنین موضوع تحولات منطقه از جمله آخرین تحولات غزه و دریای سرخ نیز مورد توجه قرار گرفت، در مورد دیدارش با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در نیویورک اظهار کرد: به دلیل ادامه نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بخشی از دامنه جنگ به لبنان کشیده شده است، از جمله جنوب این کشور و هم‌چنین مناطق شمالی اراضی اشغالی.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: در مدت اخیر برخی از تهدیدات را مقامات رژیم صهیونیستی مطرح کردند و از احتمال گسترش دامنه جنگ گفتند که حرف‌های بی‌ربطی می‌زنند. از ابتدای جنگ این اسرائیل بوده که به شدت نگران گسترش دامنه جنگ از سوی حزب‌الله و جبهه شمال است و می‌دانند لبنان که در حال حاضر هنوز به صورت گسترده وارد جنگ نشده معادله را به نفع فلسطین و غزه تغییر داده است و اگر تصمیم بیشتری حزب‌الله بگیرد و سناریوی جدیدی را بخواهد دنبال کند تغییرات جدیدی در عرصه تحولات غزه رخ می‌دهد و در صورت لزوم هر تصمیم در دستور کار حزب‌الله قرار دارد، براساس آنچه که ما از آقای سید حسن نصرالله می‌شنویم.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این‌که تهدیداتی که اسرائیل مطرح می‌کند از روی ترس است، ادامه داد: آنها در غزه جز کشتار زنان و غیرنظامیان و تخریب، دستاورد میدانی قابل افتخاری دست پیدا نکردند و به همین دلیل به عملیات تروریستی در محیط پیرامون فلسطین روی آورده‌اند.

وی همچنین با اشاره به دیدارش با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: در این دیدار در ارتباط با آثار جنگ بر صلح و آرامش منطقه در سوریه گفت‌وگو و رایزنی کردیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و حمله به مناطقی از یمن گفت: ما به آمریکایی‌ها پیام و هشدار جدی دادیم که اقدام مشترک آنها و انگلیس در دریای سرخ و حمله به مناطقی در یمن تهدیدی علیه صلح و امنیت در منطقه است و باعث تشدید دامنه جنگ خواهد شد.

وی ادامه داد: در همان ساعاتی که آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه یمن انجام دادند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که 230 کشتی تجاری و نفتی در دریای سرخ در حال حرکت بوده است و این نشان می‌دهد که پیام یمنی‌ها را به خوبی دریافت کرده‌اند و یمنی‌ها صرفا کشتی‌هایی را که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، متوقف می‌کنند.

همچنین وی با اشاره به دیدار و رایزنی‌اش با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در هفته گذشته در حاشیه نشست داووس تصریح کرد: در این دیدار به آقای کامرون گفتم که اقدام شما در تنش‌افزایی در دریای سرخ و علیه یمن یک خطای استراتژیک است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
چقدم که هشدارتون واسه امریکا مهمه
امیییر کشتیشون ولشون کن!!!!!!!!!!
چه هشدار سختی.کمرت رگ به رگ نسه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی