بازدید 2638

پایان جولان مرد هزارچهره

کد خبر: ۱۲۱۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 22 January 2024

یک قاچاقچی‌عمده و دانه درشت موادمخدر کشور با گردش مالی چند صد میلیارد تومانی همراه با 37 نفر از مرتبطین او از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا دستگیر شد.

به گزارش ایران، سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست خبری که ظهر دیروز در مقر مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا برگزار شد، گفت: امروز یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم بحث اعتیاد است و پلیس نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در بحث مبارزه با قاچاقچیان و دستگیری و جمع‌آوری خرده‌فروشان انجام داده است.

 در همین رابطه یکی از قاچاقچیان دانه درشت مواد مخدر در کشور با هویت «عبدالهادی براهویی» را دستگیر کردیم که با نام‌های مستعار حاج پرویز، حاج شاه سلیم و حاج عبدالله شناخته می‌شد. وی با تشکیل یک شبکه مسلح و گسترده اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده و از طریق کویر، مواد مخدر را به عمق کشور انتقال می‌داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه در سال‌های اخیر ۳۷ نفر از افراد مرتبط با این فرد در ۱۸ مرحله عملیات شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در جریان این مأموریت‌ها ۱۳ تن مواد مخدر که 5 تن آن شیشه و هروئین بود، کشف و ضبط شد.

 از این فرد و مرتبطین او ۳۲ دستگاه خودرو و تعدادی سلاح سبک و سنگین و همین‌طور حدود 300 میلیارد تومان از اموال وی کشف و توقیف شد.

 این فرد ارتباطاتی برای خرید مواد مخدر از خارج کشور داشته و یکسری ارتباطات نیز در خارج از کشور برای فروش مواد داشته است.

متهم با وجود اینکه مدام تغییر چهره و تغییر هویت می‌داد اما از حدود یک سال پیش در رصد اطلاعاتی مأموران قرار داشت و در همان استان محل سکونتش در سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

سردار کاکاوند ادامه داد: متهم چند بار برای فرار از دست مأموران اقدام به تیراندازی کرده بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح «آرامش در شهر» گفت: چهارمین مرحله از طرح آرامش در شهر در دو روز اخیر اجرا شد و در جریان آن ۱۱ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و بیش از ۳۷۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر نیز در این مرحله از طرح دستگیر شدند.

 در این مرحله از طرح بیش از 5 تن انواع مواد مخدر از ۱۲۵ قاچاقچی کشف و ضبط شد و بر اساس قولی که به مردم داده‌ایم اجرای طرح‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

وی درباره اینکه آیا در موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر خلأ قانونی وجود دارد، گفت: تاکنون دستگاه‌های مرتبط هماهنگی و تعامل خوبی با ما داشته‌اند، اما همچنان به نسبت تعداد معتادان کمبودهایی وجود دارد.

سردار کاکاوند در جواب این پرسش که چرا در برخی از معابر با وجود قول‌هایی که داده شده باز هم شاهد معتادان متجاهر هستیم، اظهار کرد: من و همکارانم در تلاش هستیم با جدیت و قاطعیت کارمان را به نحو احسن انجام دهیم و از مردم هم می‌خواهیم در صورت مشاهده معتادان متجاهر موضوع را با پلیس و مرکز فوریت‌های پلیسی در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که در اسرع وقت با این افراد برخورد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست