بازدید 1671

جزئیات ماموریت ناوشکن البرز در دریای سرخ اعلام شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اعزام ناوشکن البرز به دریای سرخ در راستای ماموریت های دایمی نیروی دریایی ارتش و اسکورت شناورهای نفت کش جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 21 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در گفتگو با ایرنا درباره اعزام ناوگروه جدید نیروی دریایی ارتش گفت: اخیرا ناوگروه ۹۶ اعزام شده و ناوگروه ۹۷ هم به زودی به ماموریت اعزام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره هدف از اعزام ناوگروه گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورها، اعلام آمادگی برای مراودات چند جانبه با کشورهای مختلف و تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است.

وی درباره حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ گفت: اعزام ناوشکن البرز به دریای سرخ در راستای ماموریت های دایمی نیروی دریایی ارتش و اسکورت شناورهای نفت کش جمهوری اسلامی ایران است. از طرف دیگر برقراری امنیت دریانوردان در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ است. لذا این اعزام ارتباطی به وضعیت منطقه ندارد چرا که از نظر ما منطقه وضعیت پیچیده ای ندارد.

وی درباره توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران گفت: محتوی این نفتکش برای کشور ما و مردم ما است. آمریکایی ها در شرایط و حرکتی ناجوانمردانه نفت ما را دزدیدند اما ما به طور پنهانی کار نمی کنیم و حق مردم را با اقتدار پس می گیریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب «دوران بزن در رو تمام شده است»، در این قضیه نیز حقی از مردم کشور ضایع شده بود، آنها با روش های غیراخلاقی و خارج از عرف بین الملل و قلدری دزدی کرده بودند لذا باید این حق پس گرفته می‌شد به همین جهت برابر با عرف و قانون بین‌الملل عمل کردیم و آنچه را که گرفته بودند، پس گرفتیم.

دریادار ایرانی تاکید کرد: اگر به حق مردم ما دست اندازی شود به قطع پاسخ داده می شود.

وی درباره ورود ناوهواپیمابر آمریکا در دریای سرخ گفت: ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان حضور داشت که از آن خارج شد و رفت و در دریای سرخ حضور پیدا کرده که از آنجا هم خارج خواهد شد. در واقع ناوهواپیمابری به منطقه اضافه نشده است ناوی بوده که در منطقه گشت می زده و به نظر می آید که مدت ماموریت آن تمام شده و باید به کشورش برگردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ماموریت همیشگی آنها طبق معمول حمله به مردم بین گناه است که این کار را انجام دادند که مردم بی گناه یمن را مورد هجمه قرار دادند و قطعا منطقه را ترک می کنند.

وی درباره حضور ناوگروه پاکستان در کشورمان گفت: یکی از ماموریت های مهم نیروی راهبردی دریایی ارتش حوزه دفاعی و دیپلماسی دفاعی و دریایی است. ما با کشورهای منطقه یک مراودات دوجانبه و بعضا چند جانبه به طور برنامه ریزی شده داریم که یکی از این حوزه ها دید و بازدید و انجام تمرینات دریایی مشترک در راستای اهداف دو کشور است که عمده آن بحت تامین امنیت اقتصادی منطقه است.

دریادار ایرانی گفت: نیروی دریایی ارتش ناوگروهی را به پاکستان اعزام کردیم و بازدیدی از نیروی دریایی این کشور داشتیم در پاسخ به این بازدید ناوگروه آنها به ایران آمد و در بندرعباس بازدیدی داشتند که در پایان تمرین مشترکی برگزار کردیم که البته این روند ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که با همه کشورها این روند وجود دارد گفت: در نشست فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند، مسوولیت دوکمیته آن به طور مشترک با ایران و هند است که یکی از آن کمیته ها امنیت دریایی است.

دریادار ایرانی درباره شبیه ساز بالگرد AB-۲۱۲، گفت: یکی از حوزه هایی که در نیروهای مسلح مورد تاکید است و برابر دستور فرمانده معظم کل قوا مورد اولویت است تربیت و آموزش نیروی انسانی است، البته ما اقتدار، تربیت و آموزش نیروهای مسلح و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ناوگروه ۸۶ به همه نشان دادیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در بخش آموزش پروازی نیاز به این است که هزینه ها پایین بیاید و خلبانان ما در شرایط کاملا واقعی با کمترین هزینه آموزش های لازم را ببینند و به مهارتی برسند که بتوانند ماموریت‌های ویژه انجام دهند بنابراین بهترین وسیله آموزش، شبیه‌ساز است که در دنیا از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: ساخت این شبیه ساز بر مبنای هم آموزش اولیه و هم بر مبنای ارتقای توانایی خلبانان است. این شبیه ساز کاملا ساخت ایران است که جزو شبیه سازهای اول دنیا است و معدود کشورهایی این شبیه ساز را دارند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه این دانش کاملا بومی است، گفت: تمام آن چه ساخته و نصب شده، دانش آن بومی است و توسط دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان با محوریت صنایع دفاعی کشور پیاده‌سازی و به عمل رسیده که می‌تواند در حوزه انواع شبیه‌سازهای پروازی استفاده شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که قیمت این شبیه ساز در دنیا بسیار گران است البته نه با این توانمندی و کیفیت گفت: ویژگی خاص این شبیه ساز این است که هم در بخش غیرنظامی و هم در بخش نظامی قابلیت استفاده دارد.

وی با بیان این که این وسیله آموزشی را قبلا نداشتیم گفت: صنایع وزارت دفاع پای کار آمد و امروز بهترین شبیه‌سازها را که در منطقه نظیر ندارد طراحی و می سازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هزینه ساخت این شبیه‌ساز بالگردی، گفت: به جهت تحریم کشور نمونه خارجی به ما داده نمی‌شد؛ اما با همتی که صورت گرفت با یک دهم هزینه شبیه‌ساز خارجی توانستیم آن را تولید کنیم.

وی گفت: شبیه ساز بالگرد AB-۲۱۲ دومین شبیه ساز نیروی دریایی بود که بدست متخصصان و دانشگاهیان ما سته شده است و شبیه ساز های دیگر هم در دستور کار است.

دریادار ایرانی درباره نقش پهپادها در حوزه دفاع گفت: حوزه بدون سرنشین ها به طور عام و به طور خاص بخش پروازی آن در نیروی دریایی ارتش جایگاه خاص خود را دارد و ما به عنوان دست بلند نظام ظرفیتی را در اختیار داریم که فاصله خیلی دورتر را به برکت انقلاب می توانیم پوشش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست