بازدید 3756

پلیس راهور خواستار کاهش سن معاینه فنی خودروها شد

رئیس پلیس راهور فراجا خواستار کاهش سن معاینه فنی خودرو به ۲ سال شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 20 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک انسان‌ها و حتی به عبارت دیگر موجودات زنده موثر است، به همینن دلیل نیز همه وظیفه دارند که به ارتقاء کیفیت و استاندارد این سیستم کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک افزود: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی، خودرو نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملا مهم یعنی حوزه زیست محیطی و حفظ جان انسان ها آثار زیان بار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود. امروز در دنیا کاملا نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و خودروها روز به روز با فناوری‌های جدید با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اصل بر این است که انسان ممکن است در رانندگی و در هرلحظه مرتکب خطا شود پس در طراحی راه و خودرو باید یکسری پیش‌بینی‌های فنی و ایمنی پیاده سازی شود که بتواند خطای انسان را جبران کند که در مورد راه و جاده اصطلاح راه بخشنده و در مورد خودرو نیز  ارتقاء سیستم‌های ایمنی خودرو را به کار می‌برند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و گفت ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشند یک "سیستم فعال " که از تصادف جلوگیری کند و دوم "سیستم غیرفعال" که درصورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.

حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور پرداخت و گفت: علاوه بر خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران ناپذیر است در بحث مادی نیز  طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی که به کشور تحمیل می‌شود  معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی است  و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.

وی در ادامه با اعلام حمایت کامل پلیس از ایجاد مرکز آزمون تصادفات افزود: امیدواریم با توجه جدی به حوزه تصادفات توسط همه دستگاه های ذیربط مرکز آزمون تصادفات  به زودی افتتاح شود تا بتوانیم شاهد کاهش خسارت تصادفات به کشور باشیم.

حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه گفت:  استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در راستای آگاهی مردم در خصوص پیگیری تعویض دوره‌ای کاتالیست و کنیستر و نقش آنها در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت معاینه فنی خودروها نیز گفت: معافیت چهار ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودروها به دو سال تقلیل یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه همه ما تکلیف داریم که از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: هیچکس مخالف تولید داخلی نیست و همه موظف هستیم از تولید داخلی حمایت کنیم اما باید در بخش  کیفیت و ایمنی خودرو توجه کافی داشته باشیم. امروز ما هرچه در حوزه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
راه کارهای آب در هاومن کوبی است
فقط در فکر ایجاد چالش برای مردم هستید
وسیله نقلیه عمومی ، آسان و ارزان را فراهم کرده و گسترش بدهید تا از شر خودروهای ساخت داخل ، آلودگی هوا ، امنیت پائین ، مصرف بنزین ، مشکل ترافیک ، برزخ جای پارک ووو نجات پیدا کنیم
به احتمال بسیار زیاد پلیس محترم راهور با کمبود بودجه مواجه شده است. به همین دلیل خواهان کاهش مدت زمان معاینه خودروها شده و بعلاوه سرعت جریمه کردن را افزایش داده است.
پژو پارس صفر گرفتم از کارخونه صدی شونزده می سوزونه .این در و اون در زدم بردم نمایندگی گفتن همینه که هست نمیشه کاریش کرد. یه پارس مدل هشتاد و هشت داشتم والله صدی دوازده می سوزوند. حماقت کردم عوضش کردم. بماند که ورق خودرو به خصوص تو ناحیه سقف رسما شده حلبی . بار بند فولادی بستم از ناچاری که سقف ماشین تو باد صدای حلبی نده
پژو پارس صفر گرفتم از کارخونه صدی شونزده می سوزونه .این در و اون در زدم بردم نمایندگی گفتن همینه که هست نمیشه کاریش کرد. یه پارس مدل هشتاد و هشت داشتم والله صدی دوازده می سوزوند. حماقت کردم عوضش کردم. بماند که ورق خودرو به خصوص تو ناحیه سقف رسما شده حلبی . بار بند فولادی بستم از ناچاری که سقف ماشین تو باد صدای حلبی نده
چرا دوسال همه میدونیم . از کمپانی یک راست بره معاینه فنی اگر گرفت پلاک بشه!!!!
کامیونتی که سال هشتاد و شش بوده هجده میلیون الان یک و نیم میلیارد تومنه و ما مجبوریم هر سه ماه واسش معاینه بگیریم میخاید این زمانو به یکماه برسونید ؟؟ مشکلی حل میشه ؟؟ نسبت درآمد ما با اون سال و با همین کار به یک چهارم کاهش پیدا کرده و این دلیل عدم توانایی ما در نوسازیه فکر نمیکنید مشکل اصلی چیز دیگه ایه ؟؟ تا کی فشار باید روی مردم باشه ... خسته ایم مواظب باشید
سرهنگ چه معاینه فنی؟؟؟؟ اگر می خوای درآمد زایی داشته باشی که بحثی نیست!! گلم با ۱۰۰ هزارتومان به هر خودرویی معاینه فنی می دهند پس بیخودی حرص نخور !!
اول فکر کردم پلیس جدید حالیشه ، مثلاً اگر معاینه فنی ۴ سال به دو سال تبدیل کنند چه اتفاقی می‌افته فقط یه نوندونی جدیدی برای مراکز معاینه فنی
پلیس راهور باید خواستار بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل شود !!!
کجای دنیا فقط به مردمش زور میگن
اینجا زورشان به خودرو ساز نمی رود
مردم را جریمه می کنند
توی صف معاینه فنی وگرفتن پول
الان هم خیلی از ماشینها که کاتالیست ندارند کاتالیست اجاره‌ی نصب و بعد از معاینه فنی پس می دهند
یا خیلی از ماشین های مدل پایین با پول معاینه فنی میگرن
سردار جلوی اینها را بگیر
کار به جایی رسیده که پلیس راهور هم فهمیده که ایرانخودرو و سایپا چه آشغالهای تولید می کنند و درخواست کاهش سن دریافت اجباری معاینه فنی از 5سال به کمتر را کرده .
ببین چقدر اوضاع کیفیت خودروهای داخلی داغونه که پلیس میخواد خودرو کم کارکرد معاینه فنی بشه!
پس مراکز معاینه رو زیاد کنید چون معاینه فنی خودرو هم به یکی از دغدغه های زندگی ما تبدیل شده
آقای رئیس پلیس چرا شما فقط زورتان به مردم میرسه چرا از مبدا تولید نمی تونید بخواهید که کارشان را درست انجام دهند وخودرو خوب ومطابق با استاندار روز دنیا بسازند .
با کاهش سن معاینه فنی به 2 سال چیزی درست نمیشه
لطفا از هم دستان خود بخواهید برای یک بار هم شده دستان خودشان از جیب ملت بیرون بیاورند
همون 4سال هم یك نوع توهین به مصرف كننده هستش.یاد خانم بهداشت افتادم هر روز صبح ناخنهامونو نگاه میكرد.. چطوره هر روز بریم معاینه 2 ساعت معطل شیم 100 تومان هم بدهیم؟؟؟؟/
اگر پول زور میخواهید جور دیگری هم میشود از ما بگیرید. بسم الله قدرت كه دارید.. مالیات مالیات عوارض عوارض جریمه های سنگین برای 3-2 كیلومتر بالاتر از مجاز .. خود این معاینات عوارض عصبی زیادی دارد كه خود عامل سوانح و ترافیك میشود.. همیشه تعادل و میانه گزینی بهترین راه است.. بلت نیستید بروید از كشورهای دیگر یاد بگیرید این كه سخت نیست كه
کیفیت بنزين رو درست کنید لازم نکرده سن معاینه فنی رو کاهش بدید
استاندارد ماشین ها داره میاد پایینتر
ای خاک وچوک
اینا هم که به بهانه های مختلف دنبال پول هستن
یک خودروی تیبای صفر در حال رانندگی در اتوبان صدر به هنگام تعویض دنده در سرعت ۶۰...۷۰ به ناگهان خاموش شد و اگر سرعت عمل نبود و سریع استارت زده نمیشد معلوم نبود به چه فاجعه ای ختم میشد..
پس از مراجعه به نمایندگی گفتن قطعه ای هست بنام استوپر که باید عوض بشه...اما پس از تعویص اینبار ماشین در سرعت پایین دایم خاموش میشد..در نهایت با بدبختی یک برند درست حسابی خارجی استوپر پیدا شد مشکل حل شد....بله....ساختن این اشعال ها بنام خودرو اینطوری جون مردم را تو جاد ه ها به خطر میندازه...امان از مال دنیا و زر اندوزی یک سری که حاضرن این اشعال ها تولید بشن!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی